Ebben a törekvésben a mezőgazdaságban dolgozókra is nagy felelősség hárul. A várható mezőgazdasági támogatások legfontosabb célja a környezetkímélő, gazdaságos technológiák bevezetése, fejlesztése.
Az első és legfontosabb prioritás az állattenyésztéshez kapcsolódó gépesítés, illetve a trágya kezelésének korszerûsítése az állattartó telepeken. Ebből adódóan a környezetvédelemhez kapcsolódó támogatások az összes rendelkezésre álló forrás 30%-át teszik ki, az állattenyésztési támogatás mértéke 35% (FVM).
Napjainkban már sok nagyüzem használ két- és háromtengelyes TATRA tehergépkocsit.Üzemeltetési tapasztalataink alapján bátran kijelenthetjük, hogy a nagyüzemi mezőgazdaság egyik sikergépe. A független kerékfelfüggesztés, az összkerék-hajtás bekapcsolásának lehetősége a legmostohább körülmények közötti üzemeltetést is lehetővé teszik, így a TATRA egyaránt használható közúton és úttalan utakon, szántóföldön is.
A TATRA tehergépkocsi azonban nagy értékû gép, fontos az egész éves kihasználhatóság. Ebben nyújtunk segítséget a ZDT cserefelépítmény család bevezetésével, mely a TATRA önjáró alvázra felszerelve egy többfunkciós, sokoldalúan és költséghatékonyan üzemeltethető eszközt jelent a mezőgazdasági vállalkozók számára.
A cserefelépítmény családba a három oldalra billenthető plató, a szervestrágya-szóró, valamint a szippantó tartozik. Európa-szerte ez a három a legelterjedtebb cserefelépítmény, ugyanakkor természetesen más igény, elképzelés is megvalósítható.
A jelenlegi TATRA tulajdonosok számára jó hír, hogy a tehergépkocsi átalakítására is van lehetőség, így hatékonyabban lehet kiszórni a szerves trágyát, környezetvédő módon kijuttatni a hígtrágyát, akár közvetlenül a talajba injektálással is.
Egy regisztrált gép, egy jármûadó, egy biztosítás és minden munka el van végezve.
Az EUROTRADE karöltve a cseh ZDT-vel természetesen a kisebb üzemek igényeivel, lehetőségeivel is számolt. Számukra ajánljuk a mezőgazdasági pótkocsi alvázra szerelhető felépítményeket. Az alváz valóban magas mûszaki színvonalat képvisel, a rugózott, állítható vonórúd, a talajkormányzott hátsó kerekek, a széles gumiabroncsok stb. a hosszú távú, üzembiztos és rugalmas felhasználást támogatják.
Köztudomású, hogy a rugózott vonórúd a tandem rendszerû pótkocsikra jellemző „traktorrángatást” jelentősen csökkenti, ráadásul a magasságát bármilyen vontató jármûhöz hozzá lehet igazítani. A pótkocsiknál általában jelentős fenntartási költséget jelent az elhasználódott gumik cseréje. A talajkormányzott, önbeálló hátsó kerék a tandemekre jellemző gumikopást nagyságrendekkel lecsökkenti. Az alacsony nyomású, széles gumiabroncsoknak köszönhetően jelentősen csökkenthető a taposási kár, nehéz terepen is lehetővé teszi a pótkocsi használatát akár kiközelítő jármûként is.
Mûszaki paraméterek – AGRO TATRA (különböző felépítményekkel)
Típus: TATRA T815 290R25/371 6x6.2
Motor: 325 kW (445 LE) Euro 4
Sebességváltó: szinkron 14 + 2
Hajtáslánc: Összkerék hajtásba kapcsolható kerék tengelyközi differenciálzárral.
Felszerelés: légkondi, rádiómagnó, állófûtés, légrugós ülések, Ringfelder vonófej 24 t teherbírással.
Plató: három oldalra billenthető, ûrtartalma 14 m3, felszerelve ponyvával, ponyvázáshoz fellépővel, gabonanyílással, hosszában osztott oldalfalakkal.
Szervestrágya-szóró: típusa MC 146, a kaparóláncos lécek mozgása hidraulikusan, a vízszintes tépőhengerek és röpítő tárcsák kardánnal hajtottak.
Szippantó: ûrtartalma 11500 liter, horganyzott acél vagy üvegszállal erősített mûanyag tartály. A hidromotorral hajtott vákuumkompresszor teljesítménye 8000 l/perc. A kijuttatás történhet vízágyúval, hidraulikusan nyitható sorközi, tárcsás, kultivátoros terítőegységgel.
Saját tömeg platóval: 12200 kg
Saját tömeg trágyaszóróval: 13700 kg
Saját tömeg szippantó fel.: 12700 kg
Hatósági terhelhetőség: 24000 kg
Mûszaki terhelhetőség: 28500 kg
A ZDT MEGA rendszer 13, 18, 20 és 25 tonna összsúllyal rendelkező traktorpótkocsikból áll.
A legnagyobb háromtengelyes, a többi kéttengelyes. A hátsó tengely minden esetben talajkormányzott, a háromtengelyesnél az első tengely opcióban emelhető. A vonófej bármely traktor alsó vonószerkezetéhez kialakítható. A vonórúd laprugók segítségével csillapítja a szerelvény haladása közben fellépő rángatást. A vonórúd magassága három fokozatban állítható. Erről a rendszerről az egyik első magyar felhasználó azt mondta, hogy nem látott még ilyen könnyedén manőverezhető, és ilyen gumikímélő traktor pótkocsit. A hidraulika körök gyorscsatlakozókkal kapcsolódnak a traktorhoz. Mindegyik kialakítható 1000 vagy 540 fordulatszámmal rendelkező TLT hajtáshoz.
A sorozat mindegyik eleméhez kínálunk hátrabillenő és két oldalra billenő platót, szervestrágya-szórót és szippantó felépítményt.
Eurotrade M1 Truck Centrum H-2948 Kisigmánd
(Az M1 autópálya komáromi csomópontjánál.)
Forródrót: +36-20/570-0030, +36-20/9688-260,
fax: +36-34/55-66-56.
E-mail: marketing@eurotrade.hu • www.eurotrade.hu