A Güttler képviseletében Vörös Endre értékesítési vezető köszöntötte a jelenlévőket, aki a program elején kiemelte, hogy a DEMO Show névre keresztelt bemutató tükrözi azt, hogy partnereik működés közben is megvizsgálhatják gépeiket.
Güttler Földmester
A felsorakozó munkagépek közül elsőként egy 3 méter munkaszélességű kompaktort ismertetett a képviselő. A Földmester névre keresztelt munkaeszköz három részből áll: elöl egy jól elkülönülő FlatSpring simító előtét található - ami a szántásos művelés után gondoskodik a nagyméretű rögök, barázdák és -bakhátak problémájáról. A simítót három sorban elrendezett kapasor követ, míg hátul egy standard csillagkerekes Güttler henger található. A gép nagy előnye, hogy az első két szekció külön-külön hidraulikusan állítható, de munkától függően akár teljesen ki is iktathatók, így hengerezésre is alkalmas.
A Földmester gyomos területen és szántásos területen egyaránt megmutatta előnyeit. Jelen esetben lúdtalp kapával voltak szerelve, de mint kiderült lándzsáskapa előtéttel is elérhetők. Az optimális munkához egy 90 -100 LE vonóerő igény szükséges.
Güttler SuperMaxx
Nem csak tavaszi, hanem sekély tarlóhántásra is alkalmas a SuperMaxx sokoldalú kultivátora. A SuperMaxx-szal végzett talajszellőztetés után a rögök jobban összetörhetők, így a talaj jobb állapotba hozhatók. A kultivátor szoros összefüggésben áll a Güttler egy másik termékével, a traktor elejére szerelhető magágykészítővel. A front egységként ez esetben egy hengert használhatunk, esetleg kapasorokkal kiegészítve. A henger alkalmazása csak vetés előtt, vagy azzal egy menetben javasolt. Ez az oka, hogy a SuperMaxx nem tartalmaz semmilyen tömörítő hengert.
A demo gép egy 5 méter munkaszélességű volt, de a gyártó kínálatában létezik 6 méteres változat is. A nagy átömlési keresztmetszettel bíró gép kapáit 5 sorban helyezték el. A kapasorok mögött rugós borona sor található, ami egy óvatos lezárásról, egyengetésről gondoskodik.
Güttler Duplex front magágykészítő
A durva, rögös talajon is jó magágy készíthető a trakor elejére helyezett munkaeszközzel. Ezek mellett a gyártó ajánlja továbbá a köves és kötöttebb agyagos talajokra egyaránt. A duplex hengersoron 45 cm átmérőjű prizma csillagokból áll. Sajátossága, hogy öntisztulós kialakítással bír a halszálkás elrendezésnek köszönhetően. A hengerek, két soros elrendezésbe 560 mm átmérőjű változatra is cserélhetőek, de mindkét típus egysoros elrendezésben is használható. A bemutatott 3 méter munkaszélességű gépet 3 sorban, 15 cm osztástávolságban lándzsás kapákkal szerelték. A kapák segédrugóval tovább erősíthetők.
A munkaeszköz üzemeltetéséhez 60-70 LE vonóerigény szükséges, azonban vetőgéppel egymenetben már szükséges a 120-130 LE.
Güttler prizma henger
A Güttler cég elsősorban a hengereiről vált ismerté. Az 1970-es években a gyártó szabadalmaztatta a csillag profilt. Azóta kizárólag a Güttler jogosult gyártani e típust. A csillag kialakítás a Camebridge és a Crosskill hengerekkel ellentétben alkalmas a rögtörésre és magágykészítésre, míg társai ezeket külön-külön „tudják”. A hegyes kialakítás 3-4 cm mélyen tömöríti a talajt. A hengerezést követően a talajnedvesség jobban megmarad.
Az összes Güttler hengerre egyöntetűen jellemző, hogy simítóval és boronával kiegészíthetők. Jelen esetben egy 4,8 m széles kompakt hengerre egy FlatSpring simító előtétet helyeztek a szántott talaj még jobb elmunkálásának érdekében. Minden hengertagon 45-50 cm átmérőjű csillagok váltják egymást. A méretbeli különbségek miatt a henger öntisztuló, azonban esetenként egy-egy 50 cm-es hengertag egymás mellé kerül, így nedves idő esetén előfordulhat eltömődés. Ezt kiküszöbölve ún. végtisztítók kerültek elhelyezésre az eszköz két végére.
A simítóval szerelt henger üzemelhetéséhez egy 90-100 LE vonóerőigény szükséges.
A Fliegl Abda Kft. részéről Ackermann Tamás cégvezető ismertette a felvonuló gépeket. Ahogy bevezetőjéből kiderült a német tulajdonú, magyarországi gyáregységgel is rendelkező Fliegl több mint 20 éve gyárt pótkocsikat. Kínálatukban megtalálható az egytengelyes kivitelűtől kezdődően a négytengelyesig, 2 tonna össztömegűtől a 40 tonnásig.
Fliegl TDK tandem pótkocsi
A cég első embere egy rövid kitérővel vezette rá a gazdatársakat miért is hasznosabb egy tandem pótkocsi egy hagyományos kéttengelyes pótkocsinál, majd megkezdte a 10 tonna raksúlyú 13 tonna össztömegű TDK kocsi ismertetését. A 4,5 méter hosszú változat vázszerkezete horganyzott acélból készül. A pótkocsi hátrafelé vagy 3 oldalra billenthető. Az oldalfalak 60 cm magasak.
Hátsó részére egy 4 méteres rozsdamentes átrakócsigát is felszereltek. A csiga acél kialakításban is elérhető, ami alkalmas műtrágya átrakására is.
Szippantó tartálykocsi
A Demo Show utolsó gépeként egy szippantó tartálykocsi vonult fel. A gyár cégvezetője kitért arra, hogy a megrendelőnek elsődlegesen el kell döntenie mire is kívánja majd használni tartálykocsiját: kiszolgálásra vagy hígtrágya kijuttatásra, ugyanis a tartály falának minősége gyártás szempontjából nem elhanyagolható. Hígtrágya kijuttatás esetén elegendő a hagyományos 5 mm vastag tüzihorganyzott lemez, míg vízszállítás és folyékony műtrágya esetén már a rozsdamentes fal szükséges a későbbi károk megelőzése végett. A Fliegl gyártósoráról kikerült 3000 L kapacitású tartálykocsi kifejezetten a permetezőgépek kiszolgálására alkalmas kialakítást kapott. Ennek megfelelően az eszköz hátsó részén megtalálható egy gyorstöltő, amely meggyorsítja a víz kiáramlását. Segítségével egy 3000 liter kapacitású szántóföldi permetező másfél perc alatt feltölthető.