A Fliegl ajánlja silózáshoz

Agro Napló
A Fliegl gépgyár több évtizede van jelen a mezõgazdasági szállítóeszközök piacán, a német anyavállalat 1993-ban nyitotta meg elsõ képviseletét a Gyõr melletti Abdán. Az eltelt idõszak alatt – a folyamatos fejlesztéseknek, az átgondolt piacpolitikának, a partnerek iránti elkötelezettségének köszönhetõen – a Fliegl az egyik legjobban csengõ név lett a mezõgazdaságban tevékenykedõ cégek, vállalkozások és nem utolsó sorban az egyéni gazdálkodók körében.

A teljesítmény nemcsak lóerőben, hanem tonnában és köbméterben is mérhető. Ez a Fliegl filozófiája. Ezt példázza a Fliegl által kifejlesztett ASW - letoló kocsi, mely a mindennapi gyakorlatban a legtöbb feladatot jobban megoldja, mint a hagyományos pótkocsi. A hagyományos billenős pótkocsik mezőgazdasági célú felhasználásánál egyes anyagok – pl. siló, trágya lerakása problémás, hiszen a billenés veszélye nagy. Ellentétben a hagyományos pótkocsikkal, a letoló kocsi a rakományát hidraulikus rendszere segítségével üríti. Elsőként a plató mozgó része (a padozat kb. fele csúszó plató) a homlokfallal együtt mozdul el, majd a csúszó platón a homlokfal végigtol (4. kép). Ez a megoldás tökéletesen biztonságos ürítést tesz lehetővé lejtős vagy laza talajon is, melyhez a széles nyomtáv is nagyban hozzájárul.

A letoló kocsi legnagyobb előnye siló szállításakor mutatkozik meg, óriási raktérfogatán túl
(a legkisebb kocsi 25 m3) lehetőség van a siló tömörítésére is. Ezáltal a raktérfogat 40 m3-re nő!

A letoló kocsik több méretben készülnek, így a kb. 100–250 lóerős erőgép kategóriához teljes a kínálat. A traktor teljesítménye maximálisan kihasználható szállítás üzemmódban is, ugyanis a Fliegl-ASW kínálatában létezik akkora pótkocsi, ahol egy ASW-vel kihasználható a 40 t összes gördülő tömeg. Megfelelő abroncsválasztás esetén kis teljesítményû traktorral is biztonsággal üzemeltethető.

A letoló kocsi a mûszaki megoldásból eredően kb. 15%-kal többe kerül, mint a hagyományos pótkocsi, de figyelembe véve a széles körû felhasználási területet, ez relatív költségmegtakarítást eredményez.

Négy fő érvet érdemes kiemelni, melyek a Fliegl-ASW-letoló kocsit a hagyományos pótkocsik elé helyezi:

  • a billenésveszély ennél a jármûnél nagyon csekély, mivel a plató nem emelkedik fel.
    (1. kép).

  • azáltal, hogy a plató nem emelkedik fel, lehetővé válik az ürítés alacsony belmagasságú épületekben is (2. kép).

  • mivel a mozgó homlokfal a rakományt a teknőn végigtolja, a problémás anyagok ürítése is maradéktalanul megoldható, legyen szó akár baromfitrágyáról vagy szennyvíziszapról.
  • silózásnál a tolható homlokfallal a takarmány tömöríthető, ezáltal a rakodási kapacitás megnő (3. kép).

Elérhetőségünk tel.: 96/553-303

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?