Gépmustra - Július

Agro Napló
Gépmustra rovatunkban július havi ajánlója: Nagy teljesítményű kiközelítő-átrakó Új kisrakodó Univerzális szállító jármű

Nagy teljesítményű kiközelítő-átrakó

A francia Perard cég idén tavasszal mutatta be az Interbenne 46 elnevezésű kiközelítő-átrakó pótkocsiját. A különleges vontatott jármű bölcsőformájú rakterének térfogata 46 m3. Saját tömege 14,8 t, megengedett össztömege szántóföldön 50, közúton 32 tonna. A rakodási súly 6-pontos elektronikus mérleggel ellenőrizhető. Az átrakási teljesítménye óránként elérheti az 1300 t mennyiséget. Ürítése 600 mm átmérőjű, elforgatható kihordócsiga segítségével 2 perc alatt elvégezhető. A speciális pótkocsi alapkivitelben 3-tengelyes, kerekes járószerkezetű. 800/45 R26,5 méretű, széles gumiabroncsokkal vannak felszerelve. Az X-Track változat 900 mm széles gumihevederes járószerkezettel van ellátva a talajkímélés érdekében. A pótkocsi hossza 12,4, magassága (behajtott csigával) 3,8 m. A kihordócsiga ürítési pontja 1,1–4,8 m között állítható.


Új kisrakodó

Nemrég mutatta be új, kisméretű teleszkópgémes rakodógépeit a német Schäffer cég. A 2345T és a 2345T SLT modellek magassága csak 2,2 méter, így kisebb állattartó telepeken, a kisebb istállókban jól alkalmazhatók. Erőforrásuk egy 33 kW (45 LE) teljesítményű, négyhengeres, turbófeltöltős Kubota dízelmotor. Hidraulika szivattyújának szállítási teljesítménye 42 liter/min. Hidrosztatikus hajtóműve két fokozatban, alapkivitelben 0–20 km/h sebességet biztosít, de kívánságra 0–28 km/h sebességre képes hajtóművel is szállítják. Csuklós kormányzásuk következtében igen fordulékonyak, fordulási sugaruk 950 mm. Az új fejlesztésű teleszkópos emelőkar „Ferro-Form” rendszerű kopásálló, karbantartást nem igénylő csúszóelemekből áll. A kisrakodók saját tömege 3 tonna, emelőképességük 1,65 tonna, emelési magasságuk 3,75 méter. Összkerékhajtású futóművének kerekein 10.075-15.3 méretű gumiabroncsok találhatók.


Univerzális szállító jármű

Mezőgazdasági és kommunális célra egy új szállító jármű sorozatot készített a svájci Schiltrack járműgyár. Az Eurotrans CVT elnevezésű transzporter erőforrása egy 129 kW (175 LE) teljesítményű, hathengeres, turbófeltöltős Deutz TCD 6.1 L6 típusú dízelmotor, amely teljesíti az EUR-IV/Tier-4f emissziós normákat. A saját fejlesztésű fokozatmentes (CVT) hajtómű helyett lehetőség van egy 3-lépcsős, terhelés alatt kapcsolható sebességváltó beépítésére is. TLT fordulatszámai 540/540E/1000/1000E 1/min közül választható és terhelés alatt kapcsolhatók.

Automatikus szintkiegyenlítő szerkezete a felépítményt a lejtős területeken végzett munkánál vízszintes helyzetben tartja. Hidraulika rendszerében egy 180 liter/min szállítási teljesítményű szivattyú 300 bar olajnyomást képes biztosítani. A Schiltrac által kifejlesztett „SmartRotary Chassis” karosszéria kellően biztonságos. A 405/70 R20 méretű gumiabroncsokkal szerelt kerekek nyomtávolsága 1600 mm.


A cikk szerzője: Agro Napló

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!