A Mitas a szántóföldi teszteket Csehországban végzi egy John Deere 6150R traktorral, melynek mellső tengelyére 28 collos 480/65, míg a hátsó hídjára 38 collos 600/65 profilú PneuTrac gumiabroncsokat szereltek fel. A kísérleti eredmények szerint a 38 collos PneuTrac vonóereje hozzávetőlegesen 25%-kal, tapadása pedig mintegy 15%-kal nagyobb a hasonló méretű standard abroncshoz viszonyítva. A 28 collos PneuTrac vonóereje közel 10%-kal nagyobb a standard és 7%-kal az alacsony profilú, erősített oldalfalú, úgynevezett IF abroncsoknál. Ezek kellően bizonyítják a PneuTrac hatékonyságát.
Mindezekről 2015. október 6-án a hannoveri ADAC közlekedésbiztonsági központban tartott bemutatón a gyakorlatban mi is meggyőződhettünk.
A pozitív eredményeknek köszönhetőn a Mitas terve 2016-ra, hogy megmérje és összehasonlítsa a PneuTracot a hagyományos abroncsaival és újdonságukat pozícionálja termékportfóliójában. A cél, hogy a 2017-ben tervezett piaci bevezetésig minden szükséges, illetve fontos műszaki és üzemeltetési adat rendelkezésre álljon.
A
Mitas abroncsújdonság kipróbálása mellett bemutatásra került a Fendt VarioGrip Pro traktorgumi belső levegőnyomás nyomásszabályzó rendszerének részét képező Mitas innováció, az AirCell koncepció is. Ennek lényege, hogy például a belső levegőnyomás 0,8-ról 1,8 bar-ra növelhető rövid idő alatt, így csökken a holtidő és az üzemanyag-fogyasztás is. Ezt a lehetőséget az abroncson belül található másik különálló gumiabroncs biztosítja, amelyben a nagy nyomású levegő addig tárolható, amíg a felfújáshoz nincs szükség rá.
A Fendt abroncsnyomás-szabályzó rendszert a DLG zsűrije Agritechnica aranyéremmel jutalmazta.
Az új megoldás 2016 novemberétől a Fendt Vario traktorokon, a Mitas 710/75 R42 SFT abroncsoknál lesz elérhető.
További információ angol nyelven: www.agronaplo.hu/worldwide-news
-an-