Jelen és jövő a McCormick nagyobb traktorainál

Agro Napló
Az utóbbi években a McCormick igen sokat fejlesztett a 110 LE feletti traktorkategóriában, a fejlesztés során a német ZF hajtóműgyárral működött együtt, ennek eredményeként és a saját fejlesztőmunka eredményeként jöttek létre az X generáció traktorai. Nevesítve a 110 LE feletti kategóriában a McCormick-nál az X6, X6 LWB, X7 Pro-Drive és X7 VT-Drive sorozatok elérhetőek, de 2016-tól két új sorozattal bővül a kínálat egészen 310 LE teljesítményig. De ne szaladjunk előre, nézzük, milyen nagyobb gépek közül választhatnak a gazdák a McCormick kínálatából.

4 hengeres, 4,5 literes motorok 110–176 LE teljesítménykategóriában kerülnek beépítésre, míg a 6 hengeres 6,7 literes motorok 150–212 LE teljesítménnyel kerülnek a traktorokba. Ezek az FPT (köznyelvben IVECO) motorok mind üzemanyag-takarékos Common Rail befecskendező rendszerrel, és AdBlue-s kipufogógáz utókezeléssel vannak ellátva a Tier 4i környezetvédelmi normák teljesítése céljából. A vásárlói visszajelzések mind kedvező fogyasztásról és rugalmas, kellemes karakterű motorról számoltak be.  

McCormick X6 sorozat (111-140 LE)

4 hengeres motorral, és 36 + 12 sebességes váltóval készül minden X6 sorozatú traktor. A váltó 3 csoporttal, csoportonként 4 sebességgel, azon belül pedig 3 terhelés alatt kapcsolható fokozattal rendelkezik. A 4 sebesség kézi kuplunggal is kapcsolható, így a kezelőnek a kuplungpedált kevesebbszer kell taposnia, kényelmesebb a munka. A kényelmet szolgálja továbbá az elektrohidraulikus irányváltó, melynél a kapcsolási finomságot-határozottságot potméterrel állíthatjuk a végzett munkának megfelelően, így mindig optimálisra tekerhetjük. A váltó alacsony motorfordulatszám mellett elérhetővé teszi a 40 km/h-t, az 50 km/h pedig rugózott első híddal együtt, még mindig névleges motorfordulatszám alatt elérhető. A függesztőkarok emelési képessége 5400 kg, mely elektronikusan, potméterrel állítható a precíz munkavégzés érdekében. A hidraulika rendszer lehet hagyományos 38 + 66 liter/perc teljesítményű vagy terhelés-érzékelős 110 liter/perc teljesítményű. A TLT kényelmesen, elektrohidraulikusan kapcsolható, és 4 sebességes, tehát az 540 és 1000-es fordulatszám, akár alacsonyabb motorfordulatszám mellett is rendelkezésre állhat.

Ez üzemanyag-megtakarítást és a kezelőnek csökkentett zajterhelést jelenthet. A gépek mind rugózott fülkével kerülnek a hazai gazdákhoz, melyet azok örömmel használnak. A jól áttekinthető, és színekkel kategorizált kezelőszervek (sárga-TLT, narancssárga-hajtás, kék-hidraulika) és a kényelmes, kézre álló karok, kapcsolók mind már a McCormick új generációjára jellemző, hisz az autóiparból csábítottak át belső tervezőket. A finom, puha műanyagok használata már csak ráadás a minőségérzetre, melyet sok érdeklődő és több vásárló is megjegyzett. A kényelmi extráknak ezzel nincs is vége, hiszen minden hazai X6 traktor alapfelszereltsége a rugózott fülke. Az X6 sorozat sikerének titka továbbá a nagy, 5400 kg-os menetkész tömeg.    


McCormick X6.430 traktor szántás elmunkálás közben



McCormick X6 LWB sorozat (141-175 LE)

4 hengeres motorral, és 18 + 18 sebességes váltóval készül minden X6 LWB sorozatú traktor. A váltó szinkronizált irányváltós, 3 csoporttal és csoportonként 6 szinkronizált sebességgel készül az egyszerűség jegyében. Az egyszerűség mellett a robusztusság is kiemelendő ennél a sorozatnál, hiszen annak ellenére, hogy a környezetvédelmi előírások miatt elveszített 2 hengert a korábbi 6-ból, minden külmérete és tömegjellemzője megegyezik az előd G-Max sorozattal. Érdekes, hogy az új 4 hengeres motor nyomatéka sem marad el a korábbi 6 hengerestől, sőt esetenként nyomatékosabb is. A menetkész tömeg pedig 7000 kg felett van keréksúlyok nélkül. A modernizálás a fülkében látszik igazán, elektronikus a TLT kapcsolás és a függesztőkar mozgatás.

McCormick X7 sorozat (141-212 LE)

4 és 6 hengeres motorral, Pro-Drive PowerShiftes és VT-Drive fokozatmentes váltóval készülnek az X7 traktorok. A Pro-Drive váltót 6 csoporttal és csoportonként 4 PowerShift fokozattal építették, és teljesen robotizált váltó, mely automata váltó funkcióval is rendelkezik. Tehát a megbízhatóságról mindkét váltónál a német ZF gyár gondoskodik, a kényelemért pedig az új, tágas Premiere fülke felel, melynek a felszereltsége a dinamikusan rugóztatott, szellőztetett üléstől kezdve a kartámaszba integrált váltóvezérlőn keresztül az italhűtőig minden megtalálható, ráadásul fülkerugózással is rendelkezik. Mindezen luxus ellenére a hazai gazdák számára elérhető árakon vásárolhatóak a McCormick traktorok. A gyár folyamatosan fejleszt nagyobb, megbízhatóbb és kényelmesebb traktorokat kínálva.


McCormick X7.670 VT-Drive fokozatmentes ZF váltóval

McCormick X8 sorozat (264-310 LE)

Hamarosan…

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?