A géphez közeledve gyorsan feltűnik, hogy élőben a képhez képest nagyobb, robosztusabb felépítésű. Körbejárva a traktort kiderül, hogy a kategóriában megszokott 34-es kerekek helyett 38-asok vannak felszerelve. Az univerzalitás a mérőszalagot elővéve mosolyra csalja az érdeklődők tekintetét, hiszen a gép a kukorica sorközbe befér.
A motorháztetőt magasra felnyitva elénk tárul a 4,5 literes FPT motor, melyet a köznyelvben csak IVECO-nak szoktak nevezni. Ez a motor híresen takarékos, és az erő leadása nagyon rugalmas. Ebben a méretben a környezetvédelmi normák teljesítéséhez AdBlue adalékolásra van szükség, mely mindösszesen a kipufogógázba permetezi az adalékot a rákkeltő nitrogénoxidok semlegesítése céljából. A rendszer igen egyszerű, és hatékony. A típusoktól függően (X6.420, X6.430 és X6.440) a motor maximális teljesítménye 111, 121 vagy 130 LE, mely teljesítmény rendre 121, 133 és 140 LE-re emelkedik szállításkor vagy TLT használata esetén.
A tágas, rugózott fülkébe felmászva, a kényelmes légrugós ülésbe huppanva és a magasságban és dőlésszögben állítható kormányoszlopot munka pozícióba állítva a kezelő komfortos munkahelyet talál. A figyelem egyből a narancssárga váltókarokra irányul, az elektromos irányváltóra és a 4 sebessége váltókarra, melyen hüvelykujjal 3 terhelés alatt kapcsolható fokozat közül lehet választani. A váltókarra elektromos kuplung is került, mely kuplungpedál érintése nélküli sebességváltást tesz lehetővé. Ezt követően a szem egyből egy harmadik váltókart, egy előválasztót vesz észre, mely 3 fokozatú. Így összesen 3x4x3 azaz 36 előre és 12 hátra fokozat áll a kezelő rendelkezésére, mely opciós mászófokozattal 48 + 16-ra növelhető. A váltó alacsony fordulatszámon tudja a 40 km/h sebességet, így szállításkor, vonuláskor alacsonyabb az üzemanyag fogyasztás és a zajszint a fülkében. Opcióként 50 km/h-s váltó is rendelhető.
A TLT hajtás kapcsolóit egységesen citromsárga szín jelöli, a kapcsolás ki-be kapcsolás elektrohidraulikusan történik, sebességfokozatokból 4 van, az 540 és 1000 mellé mindkettőből ECO fokozat is választható az üzemanyagtakarékosság érdekében. A függesztőkarok elektronikus vezérlésűek, 5.000 kg az emelési képességük, és akár kívülről is a sárvédőről vezérelhetőek a könnyebb eszközfelvétel érdekében. A traktor alapfelszereltségként 3 kihelyezett szeleppárral rendelkezik, mely opciókét 5 párra emelhető. A hidraulika rendszer lehet zárt rendszerű 30 + 66 liter/perc teljesítménnyel, vagy terhelés érzékelős nyílt rendszerű, 110 liter/perc max. teljesítménnyel.
A kényelmes, rugózott fülke igen átgondolt elrendezésű, ez köszönhető egy új mérnöknek, aki korábban személyautó belsőket tervezett. Így minden kezelőszerv kézáll, az áramtalanító a kormányoszlop mellé került, italhűtő is van már a fülkében, a pótülés kényelmes, felhajtható, hogy amikor nem használják, ne koszolódjon… ráadásul puha műszerfalborítás jutott bizonyos helyekre, mely nem csak a minőségérzetre, hanem a zajcsillapításra is jótékony hatást gyakorol.
A fülkéből kiszállva már csak a traktor hátulja a látnivaló, itt minden szükséges csatlakozási pont megtalálható: automata vonófej, pitonfix, alsó húzó, 2+1 vezetékes légfék, erős, robosztus golyós gyorscsatlakozós függesztőkarok. A géphez opcióként elérhető még rugózott első híd, első függesztőkarok, első TLT.
McCormick X6.430
- 121/133 LE-s FPT motor
- 36 + 12 sebességes váltó
- 3 PowerShift fokozat
- Elektromos irányváltó finomszabályzóval
- Rugózott fülke
- 5.400 kg menetkész tömeg
Akciós ár: 50 000 € + ÁFA
Nagy Márk
SZEGÁNA Kft.
+36-30/627-8052
szegana1@t-online.hu