Hans Peter Fricke, a Fricke Group tulajdonosa és ügyvezetője tájékoztatójában elmondta, a hat alvállalatból álló cégcsoport a mezőgazdasági technika területén a legnagyobb privát kereskedő vállalkozások közé tartozik. A 93 éves vállalkozás 1800 munkatárssal, 18 országban 53 telephellyel van jelen Európa-szerte. A tavalyi árbevételük meghaladta a 650 millió eurót, ebből mintegy 400 millió eurót a GRANIT PARTS alkatrész kereskedelmi üzletág hozott.
– A „Germán középréteg“ kifejezést a nemzetközi gazdasági sajtó a német gazdaság elsőszámú sikertényezőjeként azonosítja, legtöbb ügyfelünkhöz hasonlóan önmagunkat is ebbe a körbe tartozónak tartjuk – jellemezte vállalatát Hans Peter Fricke, ebből kifolyólag a GRANIT márka üzenete a műszaki és gazdasági kompetencia – hangsúlyozta.
Összmárkás stratégiájával kínálják az alkatrészeket és tartozékokat a mezőgazdasági géptechnikában, kerttechnikában, a hidraulika és az ipar területén. A központi logisztikát és a lokális tanácsadást kombinálják a németországi Heeslingenből Európa felé sikeresen több mint 31.000 műhelyt és szakkereskedőt kiszolgálva.
– Partneri körünk viszonteladókból áll, rajtuk keresztül juttatjuk el a termékeinket a gazdálkodókhoz. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a végfelhasználókkal nem állunk kapcsolatban – hangsúlyozta Páska Norbert, a magyarországi leányvállalat ügyvezetője. Fémjelzi mindezt a már tavasszal elindított kísérleti programunk is, amely során a gyakorlatban, a növénytermesztő gazdaságok által teszteljük az általunk kínált talajművelő gépek kopó alkatrészeit, a későbbiekben kiterjesztve további munkaműveletekre is. Hiszen az a törekvésünk, hogy a gyártók eredeti alkatrészei helyett jó ár/érték arányban nyújtsunk megfelelő alternatívákat, ehhez kell, hogy a gyakorlatban is mérjünk, s az eredményeket kommunikáljuk. A saját minőségvizsgáló laborjainkban folyamatosan teszteljük egyébként az új alkatrészeket és gyakran visszatérünk a korábbi alkatrészekhez is, hogy időközben nem változtatott-e a beszállító a minőségen. Éppen ezért fontos számunkra, hogy ezt a minőségszemléletet folyamatosan áramoltassuk a végfelhasználók felé, és ezáltal építsük a GRANIT márkát.
A GRANIT ügyfélkezelése speciális, a telefonos tanácsadás és a webshop útján történő rendelés összetartoznak. A webshop nemcsak a kereskedők, hanem a végfelhasználó részére is hozzáférést kínál, természetesen ez utóbbit kereskedői közreműködéssel biztosítja. Ügyfélközpontjaikban 175 specialistájuk telefonon elérhető, ők segítik a nagy adatállományban való eligazodást. A webshopban ugyanis jelenleg 8.561.846 termék található, a kb. 50.000 nm-es automatizált raktárjukban is 350.000–400.000 különböző cikk lelhető fel. A webshop mellett egyedülállóan a GRANIT biztosítja a nyomtatott katalógusokat is, amelyek meghatározott szegmenseket, vagy szezonális cikkeket mutatnak be, tematikusan segítve a tájékozódást. A 12 nyelvre lefordított 13 katalógus közel 15.000 oldalt tartalmaz. A magyar nyelvű katalógusokban 215.000 különböző alkatrész található meg.
Két értékesítő, két adminisztratív munkatárs és egy fordító dolgozik az új, hazai leányvállalatban, folyamatosan figyelemmel kísérve a magyarországi piaci igényeket, a megbízhatóság égisze alatt gyors és rugalmas kiszolgálást lehetővé téve.
-ga-
A cikk szerzője: Gáspár Andrea