Érkezik a Deutz-Fahr traktorok új generációja

Agro Napló
Több mint 110 újságírónak volt lehetősége megtekinteni és esetenként kipróbálni a Deutz-Fahr traktor portfólióját 35-től 340 LE-ig, kombájnkínálatát 250-től 395 LE teljesítményig, továbbá teleszkópos rakodókat és a szálastakarmány-betakarításhoz, valamint a precíziós gazdálkodáshoz kapcsolódó eszközeit július második hetében a Deutz-Fahr Future Farming 2016 sajtótájékoztatón és szántóföldi bemutatón. A nagyszabású esemény középpontjában az újgenerációs 6-os és 7-es traktorszéria állt.

A Deutz-Fahr, SAME, Lamborghini, Hürlimann és Gregoire mezőgazdasági felhasználású gépeket magába foglaló SDF konszern idei nagyszabású sajtótájékoztatójának Drezda adott otthont. A konferencián Lodovico Bussolati vezérigazgató a vállalati stratégiáról és az ágazatot érintő jelenlegi ismérvekről beszélt. Az európai piac gyengeséget mutat, ennek ellenére Törökországban továbbra is növekedés tapasztalható a traktorértékesítésben, míg Kína a nagyobb teljesítményű erőgépek vásárlására koncentrál.
Ezt alátámasztva Rainer Morgenstern, Európáért felelős kereskedelmi igazgató (a képen) elmondta, hogy az európai traktorpiac mintegy 14,5%-os visszaesést mutat a 2013. december és 2016. márciusi időszak között. A visszaesés ellenére piaci részesedésüket 11,7%-kal tudták növelni, köszönhetően az új termékek megjelenésének, a vevői igényeknek való megfelelésnek, a jó értékesítői hálózat és szervizháttér megteremtésének.

Az esemény jó alapul szolgált, hogy bemutassák a Lauingenben (Bajorország) hamarosan megnyíló „Deutz-Fahr Land” modern traktorgyárral szemben megépülő „Deutz-Fahr Arena” látogatói és oktatóközpontot. A 3800 m2 alapterületű épületben oktatótermek, a gépek tesztelésére alkalmas terület, új gép kiállítótér, étterem, játszótér, múzeum és a gépmárkához kapcsolódó ruházati bolt kap helyet.

Az újonnan érkező 6-os és 7-es szériájú traktorok fontosabb ismérveit Massimo Ribaldone kutatásért és fejlesztésért felelős igazgató mutatta be. A már 12 modellből, 115–166 kW (156–226 LE) teljesítménytartományban elérhető 6-os széria számos változáson esett át, melyekből az egyik leglényegesebb a széles, összesen háromféle váltóválaszték.

A Powershift változatot manuálisan kapcsolható 5 fokozatú mechanikus csoportváltóval és 6 előre, 3 hátra fokozatban kapcsolható Powershift-tel szerelik, ami összesen 30 + 15 fokozatot tesz lehetővé (mászó fokozat: 54 + 27). 

Az RCshift változat – mely a ZF Friedrichshafen AG gyárral közös fejlesztés – teljesen automatikus, 5 robotizált és 6 + 3 (előre és hátra) Powershift fokozatból áll. Ahogy az előbbi, úgy az RCshift is összesen 30 + 15, illetve mászófokozatokkal 54 + 27 kapcsolást tesz lehetővé. A kezelő három féle vezetési mód közül választhat: manuális, félautomata (szántóföldi munkához) és teljesen automata (szállítás).

RCshift váltóval szerelt Deutz-Fahr 6185


Természetesen a 6-os szériához is elérhető a már ismert, de software-es részen továbbfejlesztett TTV fokozatmentes váltó, amely 2 m/h és 40 km/h (országspecifikusan akár 50 km/h) sebességet tesz lehetővé. 

A MaxiVision kabinváltozatok teljes kilátást tesznek lehetővé minden irányba. Új az InfoCenterPro 5”-os kijelző, valamint a Max-Com joystickkal szerelt kartámasz. A hagyományos lámpák mellett a Deutz-Fahr elérhetővé tette a LED-es, 40.000 lumen fényerejű lámpákat is, melyből 16 db került a traktorra.

A teljes szériában egy hathengeres, 6,1 literes Deutz TCD 6.1 L06 motor üzemel, ami megfelel a Tier-4f környezetvédelmi normáknak. Az új motor 5%-kal kevesebb üzemanyag- és AdBlue-felhasználást tesz lehetővé, alacsony fordulatszám mellett. Változtattak a hűtőblokk kialakításán, amely egy mozdulattal nyitható, így könnyebb és gyorsabb a tisztítás.

A sorozatot új első híddal szerelik.Intelligens, adaptív felfüggesztésével nehéz körülmények között is maximális stabilitást biztosít. A 6205 és a 6215 TTV változatokat száraz tárcsafékekkel szerelik. Az ún. Booster fékrendszerrel kombinálva együttesen gondoskodik a maximális fékezési teljesítményről.

A hátsó TLT-nél négy (540/540 Eco/1000/1000 Eco), míg a mellsőnél két (1000/1000 Eco) fordulatszám választható.

Két új modellel egészül ki a meglévő 7-es széria 166 kW (226 LE) és 181 kW (246 LE) maximális teljesítménnyel. A 7230 TTV és 7250 TTV „megkapták” a 6-os szériához bevezetett újításokat: MaxVision 2 kabin, kezelőszervek, kartámasz, LED világítás, napfénytető választék, hűtőblokk kialakítás, motor, hidraulika rendszer és első híd kialakítás. Módosítottak ugyanakkor a motorházon, ami elkülönül a kabintól, így alacsonyabb a zajszint, a vibrálás és az átvett hő mennyisége.

Az új 7-es szériát a legújabb Deutz-Fahr precíziós gazdálkodáshoz kapcsolódó 12”-os iMonitor 2.0 kijelzővel szerelik. Hajtóműve fokozatmentes TTV, mely a 2 m/h-tól 40, 50 vagy 60 km/h sebességre képes alacsony fordulatszám mellett. TLT fordulatszáma elöl 540 Eco/1000/1000 Eco, míg hátul 1000 vagy 1000 Eco. Az új 7-es széria külsejét az ItalDesign Guigiaro-val közösen tervezte a gyártó.

-an-

A képgalériához kattintson ide.

A cikk szerzője: Agro Napló

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?