2024. november 18. hétfő Jenõ

A Lamborghini SPARK a közepes-nagy teljesítményű kategória TOPmodellje

Agro Napló
Sikeresen ötvözi a német precizitást az olasz kényelemmel és eleganciával, mivel a traktort a németországi Lauingenben gyártják, de felsőkategóriás ergonómiája és látványos dizájnelemei az olasz Giugiaro tervezőcég mestermunkája.

A kertészeti és univerzális kategóriában értékesített több száz fehér traktorral szemben a nagyobb, 200 LE körüli gépekből egyelőre jóval kevesebb Lamborghini talált még gazdára.

A következőkben hazánk szántóföldjein dolgozó SPARK-ok tulajdonosait kérdeztük eddigi tapasztalataikról.

Darvai István, Csenger,
Lamborghini Spark 210 CSHIFT

„Az első gondolatom az volt, ezt biztosan megchipelték! Másnap felhívtam a kereskedőt, hogy ez a traktor már itt marad!”

Közel 1000 ha szántóföldet művelünk. Ennek fele saját terület, a többin bérmunkákat végzünk. Egy 250 lóerős New Holland cseréje alkalmával került a látókörünkbe a Lamborghini Spark 210 CSHIFT. Egy gyors, erős, a szállítástól a nehéz talajmunkákig, minden feladatra befogható traktorra volt szükségünk. Mikor ajánlották ezt a típust azt gondoltam, hogy ez a 210 LE nekünk kevés lesz. Ezt a környéket erősen kötött, úgynevezett „perctalaj” jellemzi, csapadék után reggel még nem lehet rámenni, de délutánra úgy megköt, mint a beton. Nincs idő tötymörögni, gyorsan, hatékonyan kell dolgozni. Kételyeim ellenére kipróbálásra kaptunk egy Sparkot, ami annyira meglepett erőleadásával, hogy az első gondolatom az volt, ezt biztosan megchipelték! Másnap felhívtam a kereskedőt, hogy ez a traktor már itt marad! Ezt azóta sem bántam meg.

19 km/h-val tudunk vele műtrágyát szórni, a 3000-es vegyszerezővel, a 6 m-es nehéztárcsával és 6,6 m-es függesztett kombinátorral is meglepően jól dolgozik.

Jó a súlyozása, 1000 kg orr- és 2x670 kg keréksúly. A fogyasztása is alacsony, forgóboronával 36 l/óra körüli. Szállításra is kiválóan bevethető, a 200 mázsa raksúlyt is gyönyörűen viszi, így ki tudja váltani a nagyobb traktorunkat, ami addig sem esik ki a talajmunkákból.

Komfortról annyit, hogy aki már látott traktort egy óra alatt betanítható, minden funkció több helyről is elérhető. A hatodik kemény nap után is van kedve beülni az embernek és este mikor hazaér még játszik a gyerekkel, marad jó szó az asszonynak, nemcsak beájul az ágyába.

A korábban beszerzett, kisebb Lamborghinikkel szerzett jó tapasztalataim után ennél a traktornál is teljes mértékben elégedett vagyok a szervizzel.

Összegészében azt gondolom, hogy egy 300 ha körüli gazdaságban nagytraktornak, ennél nagyobban pedig univerzálisnak tökéletes választás a SPARK 210 CSHIFT.

Költő Zoltán, Csengersima,
Lamborghini Spark 160 T4i

„Jónak tűnt, jókat hallottunk róla. Beleültünk, kipróbáltuk, megvettük.”

A fő gondunk a súlyozás volt, amiért le kellett cserélnünk az előző traktorunkat, ami könnyűnek bizonyult és egyszerűen kínlódtunk vele talajlazításnál. Jókat hallottunk a Lamborghinikről, jónak tűnt, beleültünk, kipróbáltuk, megvettük. Az új Sparkra ugyanazt a 700 kg-os orrsúlyt tettük, ami az NH-n volt és könnyedén dolgozik a 4 m-es rövidtárcsával, a 4,6 m-es kultivátorral és a 4 fejes váltvaforgó ekével is. Több mint 100 ha kötött erdőtalajú szántón gazdálkodunk, a 250 üzemórát meghaladtuk már vele. Főként talajmunkára, talaj-előkészítésre használjuk. A fogyasztása nagyon jó, úgy 30–40 ha-t tudunk egy tankolással elvégezni.

 A rugózott híddal és fülkével nagyon kényelmes, minden gomb, kar kézre áll benne.

A gazdaságban van még egy Lamborghini Strike 105 és egy NH T5050 is. Az Auditkernél sokkal kedvezőbb a szervizdíj és a hozzáállás is nagyon szimpatikus. A gyors, pontos, olcsó szerviz nagytraktornál még fontosabb. Itt nem állhat 2-3 napig a traktor, ha menni kell!

Szőllősi Szilárd és Kristóf, Nyírgyulaj,
Lamborghini Spark 210 CSHIFT

„A CSHIFT váltó nagyon jó megoldás azoknak is, akik még tartanak a fokozatmentestől.”

Családi gazdaságunk 350 ha-on tevékenykedik. Sokféle traktorom volt már, de a Lamborghinikben találtam meg az igazit. A minőségi komponensek, a német DEUTZ motor, ZF váltó és BOSCH hidraulika, a tökéletes olasz dizájnnal együtt erősen hatott rám. A Spark előtt a típus elődjével is évekig húztuk az igát. Azt cseréltem erre a 210 CSHIFT-re, amivel már több, mint 900 üzemórát dolgoztunk együtt az 5 m-es középnehéz tárcsával, a 4 m-es váltvaforgó ekével, az 5 m-es kompaktorral és az 5 késes lazítóval. Hihetetlenül erős, nyomatékos a motor, és ezt hatékonnyá és takarékossá teszi ez a váltó. Almaszállításnál 22–24 tonnával lazán vonul 50 km/h-val a szerelvény. A CSHIFT váltó nagyon jó megoldás azoknak is, akik még tartanak a fokozatmentestől. A fogyasztása kiemelkedően jó. Az előző traktoraimmal ugyanezeket a munkaeszközöket húztam ugyanezeken a területeken. Annak ellenére, hogy a legnagyobb lóerővel ez rendelkezik, mégis a legkevesebbet fogyasztja gázolajból és AdBlue-ból egyaránt. Az elmúlt években a területünk nőtt, de a három Lambónknak köszönhetően az éves gázolajfogyasztásunk csökkent.

A Lamborghini Sparkot most ön is kipróbálhatja saját területén, saját eszközeivel.

Időpont-egyeztetésért hívja a +36-30/349-7789-es számot!

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?