Az M5001 bevezetésével a két korábbi – az M8540 és az M9960 – változatok helyét veszi át a szériához tartozó két új modell. Tervezésükkor 4 pontot tartottak szem előtt: kényelem, könnyű kezelhetőség, sokoldalú felhasználhatóság és rendelkezzen rendkívüli manőverező képességgel. A 70 kW-os (95 LE-s) M5091 és a 84 kW-os (113 LE-s) M5111 erőforrása a Kubota saját fejlesztésű 4 hengeres V3800 típusú dízelmotorja. A károsanyag-kibocsátási normák szigorú megfelelésének érdekében a gyártó egyesítette a közös nyomócsöves befecskendezésű motort SCR katalizátorra, EGR kipufogógáz visszavezetéssel, DPF szűrővel és DOC katalizátorral. Hatfokozatú szinkronizált sebességváltóval látták el mindkét modellt, három csoportban összesen 36 előre és 36 hátrameneti sebesség kapcsolható. Az elektrohidraulikus, terhelés alatt kapcsolható irányváltó könnyed váltást eredményez, kuplung használata nélkül.
Kényelem, könnyű kezelhetőség, sokoldalú felhasználás és jó manőverező képesség az traktorszéria ismérvei |
A Kubota tisztában van vele, hogy mennyire fontos a megfelelő komfortérzet munka közben. Ennek apropójából született meg az Ultra Grand Cab II vezetőfülke, ami közel 360⁰-os kilátást tesz lehetővé. A jó panorámát tovább fokozza az eltolható napellenzővel szerelt napfénytető. Hogy az éjszakai munka se okozzon gondot, nagy fényerejű munkalámpák gondoskodnak a jó látási viszonyokról. A fülkében található tárolók és kezelő szervek elhelyezése átgondolt.
Az új MGX-III széria legkisebb tagja, az M95GX-III kertészeti pályázatba is beilleszthető |
Rakodási munkához a Kubota saját gyártású LA1854 típusú homlokrakodójával is felszerelhető, amelyet kifejezetten ehhez a traktorhoz fejlesztettek.
A 67 kW (90 LE) és 104 kW (140 LE) közötti teljesítménytartományban összesen 5 modellel jelent meg az MGX-III széria, amelyet a korábbi II-es sikerén felbuzdulva dobtak piacra. Az erőátvitelről az ún. Intelli-Shift powershift váltó gondoskodik, amivel a sebességváltás könnyen megoldható automatikusan vagy manuálisan. Az öt – M95GX, M105GX, M115GX, M125GX és M135GX – modellt magába foglaló családot kényelmes, jó kilátással bíró kabinnal szerelik. Külön ezekre a típusokra fejlesztették a sokoldalúan felhasználható LA1955 és LA2255 típusú homlokrakodókat. A jó manőverezhetőségről és tapadásról a Kubota Bi-Speed kanyarodási rendszere gondoskodik.
A nyomatékgörbe 26%-os növekedést mutat az MGX-II-höz képest, növelve ezzel a gép termelékenységét alacsony üzemanyag-felhasználás mellett. A napi munkavégzés megkönnyítésére a teljes szériához elérhető mellsőhíd rugózás is, ami opciós tétel. A kezelő munkavégzésének kényelmét a széles, légkondicionált és alacsony zajszintű kabin, valamint a kezelőszervek okos elrendezése tovább fokozza.
-an-
A cikk szerzője: Agro Napló