A dombóvári AXIÁL pont a Service Award díj várományosa (x)

Agro Napló
Erőteljesebb a verseny a mezőgazdaságigép-forgalmazók között, ezért a vállalatok jelentős változások előtt állnak. Az Agrartechnik Service Award verseny arra ösztönzi a résztvevő cégeket, helyezzenek nagyobb hangsúlyt a háttérszolgáltatásokra.

Képek: Steinhauser Tamás, marketingmenedzser / AXIÁL Kft.

A német Agrartechnik magazin által szervezett Service Awardra 2001 óta jelentkeznek vállalkozások Németországból, Hollandiából, Svácjból, Ausztriából, Szlovákiából, Romániából, Franciaországból és Magyarországról is. A verseny a kiemelkedő mezőgazdasági gép- és alkatrész-forgalmazó, valamint szervizszolgáltatást nyújtó vállalkozásokat értékeli. A versenyzők célja felmérni vállalatuk, telephelyeik erősségeit és esetleges gyengeségeit, hogy a problémákat mielőbb kiküszöbölhessék és továbbfejlődhessenek.

Az AXIÁL Kft. 2006 óta minden évben indul a versenyen, amely során Franz-Josef Borgmann, az Agrartechnik Service Award zsűrijének elnöke meglátogatja az összes AXIÁL telephelyet és szigorú kritériumrendszer alapján vizsgálja azokat. A tanulmányozandó területek között szerepel a vállalkozás valamennyi tevékenysége, folyamata, mint például a logisztika, az ügyfélszolgálat, az adatfeldolgozás, a forgalmi célok teljesülése, a kiszolgálás minősége vagy a marketing.

Idén szeptember 4. és 13. között tartózkodott Magyarországon Borgmann úr és ez idő alatt mind a 19 AXIÁL pontot meglátogatta. Békéscsabán jelenleg is zajlik a szervizműhely-bővítés, ezért a környezet nem volt pontozható. A 2016 októberében nyitott hódmezővásárhelyi telephely Borgmann úr látogatása idején még nem rendelkezett egy teljes, lezárt évi dokumentációval, eredménnyel, ezért a zsűri bizottság elnöke nem értékelte a Csongrád megyei bázist.

Végül az értékelésben harmadikként a csornai, másodikként pedig a székesfehérvári telephely végzett. Csorna és Székesfehérvár egyébként korábban már nyertek az Agrartechnik Service Award díján. Fehérvár volt az első nyertes még 2007-ben, Csorna pedig nem is olyan rég, 2013-ban bizonyult a legjobbnak.

A legtöbb pontszámot a dombóvári AXIÁL pont szerezte, amely Borgmann úr szerint 25 év után, az átépítést és a kibővítést követően is nagyon pozitív benyomást kelt. Az értékesített órák száma az elmúlt 3 évben folyamatosan nőtt, de figyelemre méltó az egy főre jutó gépeladások forgalma is. Olyan apróságokra is figyelnek, mint a géptáblák, melyek nagyon attraktívak. Az elmúlt évek során a telephely az egész cég „kirakatává” vált, ezért most Dombóvár lehet a Service Award díj várományosa.

A dombóvári a bajai központ után, másodikként jött létre 1992-ben. A dolgozók eleinte mindössze 540 négyzetméternyi fedett raktár- és üzletterületen szolgálták ki a vásárlókat, 2011-ben fejlesztett a vállalkozás.

A telephely-fejlesztési program révén átköltöztek a Gagarin utcába, a régi bolttal szembe, egy 27.000 négyzetméteres telekre.

A beépített terület nagy részét térkővel burkolták, de 480 négyzetméter fedett műhely és 893 négyzetméter fedett üzlet- és raktártér is kialakításra került, ahol közel 100 négyzetméternyi kiszolgálótérnek is helyet hagytak.

A dombóvári telephelyet egyébként néhány héttel ezelőtt Dombóvár Város Önkormányzata Hamulyák-díjban részesítette, melyet esztétikus és rendezett környezetéért kapott a bajai központ után másodikként, 1992-ben alapított AXIÁL pont.

Az Agrartechnik Service Award gyártó-független díját 2018 januárjában adják át a Német Mezőgazdasági Napokon (LTU).

Borbély Zsanett
marketingmenedzser, AXIÁL Kft.

 

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?