Harmonikus egységgé alakult az FMC-nél a pre- és posztemergens gyomirtó kínálat

Agro Napló
Az FMC felvásárolta a DuPont Növényvédelmi Üzletágának azt a részét, melyet a Dow Chemical Company-val való összeolvadása következtében az Európai Bizottság döntése miatt kényszerült eladni.

Az FMC ezzel megszerezte a DuPont rágókártevők elleni rovarölő portfólióját, a több kultúrában (kalászosokban, napraforgóban, repcében, cukorrépában) használt kétszikű gyomirtó szereit, valamint a DuPont növényvédelmi kutatási és fejlesztési kapacitásának jelentős részét, az érintett termékekre vonatkozó gyártáskapacitását és az üzletág dolgozóinak közel 40%-át. Az FMC ezzel a lépéssel a világ 5. legnagyobb növényvédőszer-gyártó vállalatává vált évi 3,8 milliárd dolláros forgalmat bonyolítva, amelynek jelentős részét, mintegy 8%-át kutatás-fejlesztésre fordít.

Kovács Gyula, az FMC hazai leányvállalatának ügyvezetője az évindító rendezvényükön kiemelte, hogy a növényvédelmi szektor jelentős átalakuláson megy keresztül, amelyet a jelen konszolidáció is jól mutat. Annak érdekében, hogy továbbra is megfelelhessenek ügyfeleik elvárásainak, az FMC-nek több megoldást kell kínálnia az innovatív növényvédő és termésfokozó megoldásokat kereső gazdálkodók számára. A vállalat mezőgazdasági üzletága e célokat szolgálva két területre tagozódik, az úgynevezett klasszikus növényvédőszer-, illetve növényegészségügyi területre.

Abból kifolyólag, hogy a korábbi DuPont portfólió jó része átkerült az FMC-hez, harmonikus egységgé alakulhat a pre- és posztemergens gyomirtószer-kínálatunk – hangsúlyozta a vezető.

Korábban az FMC rovarölő portfólióját a széles hatásspektrumú készítmények alkották, amelyek több kártevő ellen is hatékonynak bizonyultak. A DuPont-nál inkább a célzott készítmények fejlesztésére törekedtek, amelyek szűkebb hatásspektrummal bírtak, még inkább megfelelve a környezetvédelmi előírásoknak. E két irány összehangolása több lábon állást ígér az új vállalatnak. Nehéz az átállás, hiszen több ismert termék is DuPont készítményként ivódott a gyakorló termelők tudatába, megkönnyíti a helyzetet viszont, hogy a termékek a korábbival azonos márkanévvel és kiszerelésben kerülnek forgalomba. A készítmények gyártási helyszíne, ezáltal a minősége is, változatlan lesz – hangsúlyozta Kovács Gyula.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!