A Landini REX 4 széria fülkés változata 11 különféle modelben érhető el, az F-verzió 6 modellt, a GT és V kivitel további 5 modellt vonultat fel 70-112 lóerő teljesítmény tartományban. A teljesítményért a Deutz AG EGR és DOC rendszerrel szerelt erőforrása felel, amelynek különlegessége, hogy DPF – utánégető rendszer nélkül teljesíti az emissziós normákat, így a motor regenerálására sincs szükség. Alapfelszereltségként érhető el az úgynevezett „Engine Memo Switch”, ami tovább növeli a kezelői komfortot. A funkció segítségével az ismétlődő motor-fordulatszám elmenthető, és gombnyomásra előhívható.
A REX 4 szériához ezenfelül további újdonságokat mutat be a Landini, melyek közül mindenképpen kiemelendő az új ADS-rendszer (Advanced Driving System – Fejlett Vezetési Rendszer), valamint az új innovatív HDAS (Hybrid Driver Assist System – Hibrid Vezetést Támogató Rendszer). Utóbbi az élvonalba tartozó mechatronikai technológia, ami a manőverezésben segíti a kezelőt, mind a közúton, mind a munkaterületen. A rendszer továbbá tartalmazza az automata kormány előkészítést, valamint képes a kerékpozíció rögzítésére akár lejtős munkaterületen, vagy barázdában is, kiküszöbölve a kormányzásra ható külső erőket. A vezetői komfortot növeli, a személyautókból már ismert megoldás, így nagyobb sebességnél a kormány keményebbé válik.
A hatékonyságot olyan megoldások növelik, mint például a multifunkciós joystick, amellyel akár a maximálisan rendelkezésre álló hét hidraulikakör is vezérelhető, a napi üzemidők elektronikus kezelése, további újdonság a Landini Fleet Management névre hallgató rendszer, amellyel akár valós idejű távdiagnosztika is elérhető.
A kabinok új túlnyomásos rendszere magasabb fokú védelmet (CAT 4) biztosít például permetezéskor. A rendszer a vezérlőegység szenzoraiból nyeri az adatokat, továbbá figyeli a kabinnyomását, valamint a szénszűrők hatékonyságát.
A csillapított első hidas kivitel nedves tárcsafékkel van szerelve, a differenciálzár elektrohidraulikusan működtethető. A tengely 55 fokos kormányzási szöge minden körülmények között segíti a manőverezést.
A hidraulika kettős szivattyúja 28 liter/perc teljesítmény nyújt a kormányzáshoz, valamint 50 liter/percet a 3-pont függesztéshez és a kihelyezett szelepekhez. Ezen kívül, opcionálisan elérhető tripla szivattyú is 41 liter/perc kapacitással a hátsó eszközökhöz és függesztéshez, valamint ugyanekkora teljesítmény a középső szelepekhez.
Az EIMA-n mutatkozik be az új REX 3 F széria is, három különféle modellel 55 és 75 lóerő közötti kategóriában, 2,5 literes, négyhengeres, 16 szelepes Kohler-motorral, DOC-rendszerrel szerelve, így szintén nincs szükség a rendszer regenerálására. A maga 1950 milliméteres tengelytávjával, a 2000 kg önsúlyával, valamint a 2.300 kilogrammos hátsó emelőkapacitásával ideális erőgép szőlészetekben, kertészetekbe, üvegházakba vagy akár metszéshez is. A gép további előnye a kompakt kivitel, a kormánykerék magassága nem több, mint 1280 mm.
A Landini égisze alatt gyártott, mechanikus, 16+16 sebességes, könnyen kezelhető váltóval van szerelve. A kategóriájában kiváló hidraulika teljesítényre képes 28 liter/perc a kormányzáshoz és 50 liter/perc a vonatáshoz vagy a rendelkezésre álló három kihelyezett körhöz. Fülke nélküli verzió a kiállításon fog bemutatkozni, az alacsony fülkés verzió már elérhető a kínálatban.
A Trekker 4, hevederes járószerkezetű széria három változata is most fog bemutatkozni, az alap, a gyümölcsösbe szánt, illetve a hegyi kivitel. A Trekker 4 F és M modellek 76-102 lóerőtartományban érhető el, még a C modell 99 és 107 között. Ehhez a típuscsaládhoz a Deutz AG szállítja a motorokat, az F és M modellek egy 2,9 literes, négyhengeres, 16 szerepes turbófeltöltésű, utóhűtéses motorral szereltek, még a C modellben egy TCD 3,6 literes turbófeltöltésű, utóhűtéses motor dolgozik. Mindkét Deutz motorban DOC kipufogógáz-kezelő rendszer működik, így nem igényel regenerálást, ugyanakkor teljesíti a Stage IIIB Tier 4i előírásait.
Az új dizájnú motorháztető, dinamikusabb, agresszív külsőt ad ezeknek a modelleknek. 16+8 sebességes, az Argo Tractors által gyártott váltóval vannak szerelve, szorzóval vagy mászó csoporttal.
Ezek a hevederes járószerkezetű erőgépek kifejezetten extrém munkakörülményekre lettek tervezve, hiszen kiváló tapadással rendelkeznek akár meredek lejtőkön, illetve nagy a vontatási kapacitásuk. Alapból 2650 kilogramm a hátsó emelőmű kapacitása, ami további két munkahengerrel 3400 kilogrammra növelhető.
Ergonomikus és digitális kezelőfelületek, valamint az új kijelző is a kezelő kényelmét szolgálja. A vezetői élményt növeli az új légrugós ülés is. A gyümölcsös- és hegyi kivitel üzemanyagtartálya 85 literes, még a sztenderd, C kivitelben 95 liter.
A kenéses vagy félig kent hevederek 360 mm és 450 mm méret között érhetők el.
További információt a Landini gépekről az AXIÁL Kft. területileg illetékes kollégáitól kaphat!