Az EIMA-n mutatkoznak be a Landini innovációi (x)

Agro Napló
A 2018. november 7. és 11. között megrendezésre kerülő EIMA kiállításon mutatkozik be az „Év specializált traktorja” cím döntőse, a stílusos metál kék festésű, matt felnivel szerelt Landini REX 4 széria.

A Landini REX 4 széria fülkés változata 11 különféle modelben érhető el, az F-verzió 6 modellt, a GT és V kivitel további 5 modellt vonultat fel 70-112 lóerő teljesítmény tartományban. A teljesítményért a Deutz AG EGR és DOC rendszerrel szerelt erőforrása felel, amelynek különlegessége, hogy DPF – utánégető rendszer nélkül teljesíti az emissziós normákat, így a motor regenerálására sincs szükség. Alapfelszereltségként érhető el az úgynevezett „Engine Memo Switch”, ami tovább növeli a kezelői komfortot. A funkció segítségével az ismétlődő motor-fordulatszám elmenthető, és gombnyomásra előhívható.

A REX 4 szériához ezenfelül további újdonságokat mutat be a Landini, melyek közül mindenképpen kiemelendő az új ADS-rendszer (Advanced Driving System – Fejlett Vezetési Rendszer), valamint az új innovatív HDAS (Hybrid Driver Assist System – Hibrid Vezetést Támogató Rendszer). Utóbbi az élvonalba tartozó mechatronikai technológia, ami a manőverezésben segíti a kezelőt, mind a közúton, mind a munkaterületen. A rendszer továbbá tartalmazza az automata kormány előkészítést, valamint képes a kerékpozíció rögzítésére akár lejtős munkaterületen, vagy barázdában is, kiküszöbölve a kormányzásra ható külső erőket. A vezetői komfortot növeli, a személyautókból már ismert megoldás, így nagyobb sebességnél a kormány keményebbé válik.

A hatékonyságot olyan megoldások növelik, mint például a multifunkciós joystick, amellyel akár a maximálisan rendelkezésre álló hét hidraulikakör is vezérelhető, a napi üzemidők elektronikus kezelése, további újdonság a Landini Fleet Management névre hallgató rendszer, amellyel akár valós idejű távdiagnosztika is elérhető.

A kabinok új túlnyomásos rendszere magasabb fokú védelmet (CAT 4) biztosít például permetezéskor. A rendszer a vezérlőegység szenzoraiból nyeri az adatokat, továbbá figyeli a kabinnyomását, valamint a szénszűrők hatékonyságát.

A csillapított első hidas kivitel nedves tárcsafékkel van szerelve, a differenciálzár elektrohidraulikusan működtethető. A tengely 55 fokos kormányzási szöge minden körülmények között segíti a manőverezést.

A hidraulika kettős szivattyúja 28 liter/perc teljesítmény nyújt a kormányzáshoz, valamint 50 liter/percet a 3-pont függesztéshez és a kihelyezett szelepekhez. Ezen kívül, opcionálisan elérhető tripla szivattyú is 41 liter/perc kapacitással a hátsó eszközökhöz és függesztéshez, valamint ugyanekkora teljesítmény a középső szelepekhez.

Az EIMA-n mutatkozik be az új REX 3 F széria is, három különféle modellel 55 és 75 lóerő közötti kategóriában, 2,5 literes, négyhengeres, 16 szelepes Kohler-motorral, DOC-rendszerrel szerelve, így szintén nincs szükség a rendszer regenerálására. A maga 1950 milliméteres tengelytávjával, a 2000 kg önsúlyával, valamint a 2.300 kilogrammos hátsó emelőkapacitásával ideális erőgép szőlészetekben, kertészetekbe, üvegházakba vagy akár metszéshez is. A gép további előnye a kompakt kivitel, a kormánykerék magassága nem több, mint 1280 mm.

A Landini égisze alatt gyártott, mechanikus, 16+16 sebességes, könnyen kezelhető váltóval van szerelve. A kategóriájában kiváló hidraulika teljesítényre képes 28 liter/perc a kormányzáshoz és 50 liter/perc a vonatáshoz vagy a rendelkezésre álló három kihelyezett körhöz. Fülke nélküli verzió a kiállításon fog bemutatkozni, az alacsony fülkés verzió már elérhető a kínálatban.

A Trekker 4, hevederes járószerkezetű széria három változata is most fog bemutatkozni, az alap, a gyümölcsösbe szánt, illetve a hegyi kivitel. A Trekker 4 F és M modellek 76-102 lóerőtartományban érhető el, még a C modell 99 és 107 között. Ehhez a típuscsaládhoz a Deutz AG szállítja a motorokat, az F és M modellek egy 2,9 literes, négyhengeres, 16 szerepes turbófeltöltésű, utóhűtéses motorral szereltek, még a C modellben egy TCD 3,6 literes turbófeltöltésű, utóhűtéses motor dolgozik. Mindkét Deutz motorban DOC kipufogógáz-kezelő rendszer működik, így nem igényel regenerálást, ugyanakkor teljesíti a Stage IIIB Tier 4i előírásait.

Az új dizájnú motorháztető, dinamikusabb, agresszív külsőt ad ezeknek a modelleknek. 16+8 sebességes, az Argo Tractors által gyártott váltóval vannak szerelve, szorzóval vagy mászó csoporttal.

Ezek a hevederes járószerkezetű erőgépek kifejezetten extrém munkakörülményekre lettek tervezve, hiszen kiváló tapadással rendelkeznek akár meredek lejtőkön, illetve nagy a vontatási kapacitásuk. Alapból 2650 kilogramm a hátsó emelőmű kapacitása, ami további két munkahengerrel 3400 kilogrammra növelhető.

Ergonomikus és digitális kezelőfelületek, valamint az új kijelző is a kezelő kényelmét szolgálja. A vezetői élményt növeli az új légrugós ülés is. A gyümölcsös- és hegyi kivitel üzemanyagtartálya 85 literes, még a sztenderd, C kivitelben 95 liter.

A kenéses vagy félig kent hevederek 360 mm és 450 mm méret között érhetők el.

További információt a Landini gépekről az AXIÁL Kft. területileg illetékes kollégáitól kaphat!

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Megjött az égi jel, mehet a munka!

Megjött az égi jel, mehet a munka!

Állunk október első dekádjában az ozorai telephelyen, körülöttünk traktorok, kombájn, munkagépek és egy síktároló. Dobos János szemmel láthatóan itt é...

Kék ikon keskeny nyomtávon

Kék ikon keskeny nyomtávon

Már közel 40 éve része a Landini gyár stratégiájának a specializáció és az erőforrások technológiába való integrálása. Az első gyümölcsösök számára te...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?