AGCO / FENDT – stabil fejlődés (x)

Agro Napló
A FENDT tovább növelte eladási darabszámait és piaci részesedését Európában és világszerte. Peter-Josef Paffen, a FENDT EME márka elnöke, vezetője és az AGCO / FENDT menedzsment elöljárója elégedett volt a márka stabil növekedésével 2019. július 2-án a nemzetközi AGCO / FENDT sajtótájékoztatóján a FENDT FÓRUM-ban, Marktoberdorfban és egyben bemutatta miként pozícionálja magát a FENDT a jövő kihívásai tekintetében.

"Az európai mezőgazdasági gépipar gazdasági környezete még mindig rendben van," mondta Peter-Josef Paffen az AGCO / FENDT sajtótájékoztatójának elején, a CEMA (Európai Mezőgazdasági Gyártók Szövetsége) által meghatározott havi üzleti klímaindexre hivatkozva. A felmérésben részt vevő mintegy 140 tulajdonos, ügyvezető igazgató és ügyvezető testület havi átlagai még mindig stabilak a növekedési fázisban, de valamivel alacsonyabbak az előző évi adatoknál. „Egyes területeken már megkezdődött a gabona aratása. Más régiókban a betakarítás hamarosan megkezdődik. A piaci szakértők átlagos termést várnak Európában az aszályos év után. A következő időszakban megtapasztaljuk, hogy hogyan alakul a gazdaságok hozama, minősége, piaci ára és végső soron a jövedelme. Izgalmas ez az időszak.“

Peter-Josef Paffen

Német traktorpiac megbízható szinten

"A szövetségi gépjármű-forgalmi hatóság hivatalos adatai szerint Németországban, a 2019-ben végzett traktorregisztrációk első pillantásra nagyon jónak tűnnek. Januártól májusig összesen 12.038 traktor került nyilvántartásba. Ez 21,7% -kal volt magasabb, mint az előző évben” -mondta Paffen, rámutatva, hogy a korai jóváhagyások speciális hatásai 2017 végén és később a 2018 elején bekövetkező alacsonyabb regisztrációk még mindig hatással vannak erre. Ennek ellenére a német traktorpiac jelenleg viszonylag megbízható szinten fut. A FENDT az első öt hónapban a teljes traktorpiacon 0 LE-től 23,9%-kal, 51 LE-től 29,4%-kal és 201 LE-től 42,6%-kal első helyen áll a piaci részesedést tekintve. "Célunk, hogy az év végéig tovább javítsuk a FENDT nagyon jó piaci pozícióját Németországban. Örülünk az ügyfelek bizalmának és a független FENDT kereskedő partnerekkel való jó együttműködésnek“ - hangsúlyozta.

A nyugat- és közép-európai darabszámok és piaci részesedések növekedése

Nyugat- és Közép-Európa - Törökország nélkül - a következő években is a régió legnagyobb forgalmú és potenciálú területe marad a FENDT számára.

"Az európai gazdasági feltételek megbízhatók és stabilak mind ügyfeleink, mind pedig számunkra – mint egy erős exportcég számára. Ez nagyban összefügg az euróval és az Európai Unióval” - mondta az AGCO / FENDT vezérigazgatója. „A FENDT folytatni tudta az európai mezőgazdasági géppiacon volumenének és piaci részesedésének növelését. A 2018-as 8,7% piaci részesedéssel új szintet értünk el a nulla lóerőtől az európai traktorpiacon, és jó úton járunk a piaci részesedésünk további növelésével ebben az évben. A nagytraktorok piaci szegmensében a FENDT mintegy 30 százalékos piaci részesedéssel messze az első Európában.”

Franciaországban a FENDT korábbi jó teljesítménye idén is folytatódik. A tervek szerint az előző évi 3450 után 4000 db FENDT traktort fogunk eladni. Olaszországban a FENDT csapatának tavaly először sikerült meghaladnia az 1000-es darabszámot és idén az 1200 db a cél számukra.

Az Egyesült Királyságban nagy az esélye, hogy - először a történelemben – több mint 1000 db FENDT traktort értékesítenek - az idei Brexit vita ellenére vagy éppen miatta.

Spanyolországban, Skandináviában, Lengyelországban, Hollandiában, Belgiumban, Svájcban, Ausztriában és a közép-európai országokban is jelentős mértékű az értékesítés és a FENDT piaci részesedés növekedése.

Paffen meg volt győződve arról, hogy az átfogó és független FENDT értékesítési hálózattal való szakmai együttműködés döntő jelentőségű a piaci sikerhez. A FENDT évek óta vezeti a kereskedői elégedettség felméréseket, ahol a kereskedők a főbb beszállítóikat értékelik.

Oroszországban az AGCO jelenleg végrehajtja a Nyugat-Európában sikeres Route 66 stratégiát. "A FENDT saját FENDT ESO értékesítési szervezetével Moszkvából segíti a FENDT kereskedő partnereit Oroszországban. Az új FENDT értékesítési szervezettel 2020-tól a teljes FENDT termékpaletta tekintetében jelentős növekedésre számítunk Oroszországban."

Globális növekedési stratégia

"Globális növekedési stratégiánk részeként célul tűztük ki, hogy a Fendt high-tech márkát világszerte kínáljuk. A modern mezőgazdasággal és a megfelelő működési struktúrákkal rendelkező régiókban“ - mondta Paffen és a legújabb példaként említette a FENDT piacra dobását Brazíliában 2019 március végén a Sao Paulo Agrishow-ban." Brazíliában a magasan motivált új FENDT csapat már konkrét megrendeléseket kapott az Agrishown. Ez a kezdet Brazíliában sikeres volt, és biztosak vagyunk abban, hogy még sok ügyfelet eltudunk bűvölni az exkluzív FENDT technológiával."

Észak-Amerikában a FENDT az elmúlt években ismét magasabb értékesítési darabszámokat ért el, különösen az új, nagytraktorokkal, pl. az 1000 VARIO-val. "Az új 900-as VARIO-val egy további növekedési ütemet várunk Észak-Amerikában. Összességében igazán jó fejlődést mutat a FENDT Észak-Amerikában, további növekedési potenciállal."

Peter-Josef Paffen az ázsiai / csendes-óceáni / afrikai (APA) régióban is növekedési lehetőségeket lát, és hangsúlyozta, hogy lépésről lépésre haladnak. Dél-Afrikában a mezőgazdasági géppiac jelenleg visszafogott teljesítményt mutat. Ennek ellenére a régió főbb ügyfelei még mindig nagyon érdeklődnek a FENDT gépek iránt.

A traktorok értékesítése tovább nőtt

A 2018-as év a FENDT közel 90 éves történetének legsikeresebb éve volt. "Képesek voltunk a traktoreladásainkat a tervezettnek megfelelően 12%-kal növelve, 16.806 db-ot értékesíteni. Az exportrész 66 százalékos maradt, az előző évi szinten. A növekedés folytatódik. Jelenleg 18.000 db + „x” FENDT traktort tervezünk 2019-ben eladni, ami nagy lépéssel közelebb hozza a 20.000-es traktor célunkat 2020-ban." Idén mintegy 170 FENDT hevederes traktor eladása van tervben.

Az alkalmazottak száma nőtt

Németországban mind a hat AGCO helyszínen (Marktoberdorf, Asbach-Bäumenheim, Feucht, Hohenmölsen, Waldstetten és Wolfenbüttel) növekvő termelési és értékesítési adatok mellett a foglalkoztatás is növekszik. 2018. december végén az AGCO / FENDT összesen 5398 embert foglalkoztatott. Ez 461 munkahellyel több, mint tavaly ugyanabban az időben. 2019. május végén a munkavállalók száma tovább nőtt, 5771-re, 173-ra több, mint 2018 végén.

73 millió euró a kutatás és fejlesztés számára

"A FENDT az AGCO konszern csúcstechnológiát képviselő márkája, és világszerte elismert, mint élenjáró innovátor a mezőgazdasági gépek területén. A marktoberdorfi FENDT Kutatási és Fejlesztési Központjából folyamatosan új termékek és megoldások kerülnek ki, amelyek meglepik és lenyűgözik ügyfeleinket. Körülbelül 500 mérnök dolgozik Marktoberdorf fejlesztési projektjein, a 2019-es évben mintegy 73 millió euros költségkerettel.”

A nagy potenciállal rendelkező projektek

Peter-Josef Paffen a sajtótájékoztatót is felhasználta, hogy tájékoztassa az újságírókat a két évvel ezelőtt bemutatott FENDT XAVER robot és FENDT E100 VARIO jövőbeli projektjeinek jelenlegi állapotáról: "Mindkét projekt még a fejlesztési szakaszban van. Meggyőződésünk, hogy sok lehetőséget kínálnak. A XAVER robotok kicsik, könnyűek, „talajbarátok”, autonómok, gyorsak és hosszabban üzemképesek az esőzéseket követően és biztonság technikailag jobban kezelhetők lettek az elmúlt időben. Az elektromos FENDT E100 VARIO óriási érdeklődést váltott ki nagyon különböző ügyfélcsoportok körében. Különösen az önkormányzati területen, az állattenyésztő gazdaságokban, és a szőlőtermesztés területén. Időközben folynak a gyakorlati tesztek néhány darabbal. Még néhány évnyi fejlesztési munka szükséges, mielőtt készen áll a sorozatgyártásra."

A FENDT csapat intenzíven dolgozik a digitalizálás és az intelligens gazdálkodás témakörében is. „A gépek hálózatba fűzése, az adatgyűjtés és az értékelés gyorsan halad. Mindig azzal a világos elkötelezettséggel, hogy az adatok a gazdálkodó tulajdonában tartoznak, és egyedül ő határozza meg, hogy mi történik ezekkel” - hangsúlyozta Paffen.

FENDT 2020 stratégia

"A megvalósítás harmadik évében vagyunk, és jól haladunk a konkrét témákkal és célokkal," mondta Paffen, beszámolva a FENDT 2020 stratégia jelenlegi állapotáról: "A „láng“ a szimbóluma az alkalmazottak magas azonosulási és motivációs szintjének, mely különösen nagy tettrekészségüket generálja. Támogatjuk és ápoljuk a vállalati kultúrát számos konkrét projekttel, például akcióhetekkel a fitnesz és az egészséges étkezés témájában.

A második a minőség kérdése. Először is ez, az elismert FENDT termékminőségről szól, amelyet célzott intézkedésekkel tudtunk biztosítani és tovább növelni.

A harmadik területen, a partnerhálózatok fejlesztésében intenzíven minden piacon foglalkozunk. A magasan motivált és jövőorientált forgalmazási partnerekkel együtt a legjobb termék- és szolgáltatáscsomagot kívánjuk ajánlani az ügyféleinknek.

A negyedik stratégiai terület az egész FENDT teljes termékpalettájának kínálatát érinti.

Számos úttörő eredmény és számos nemzeti és nemzetközi díj kíséri a FENDT útját évtizedek óta. Ezért tekintjük a kutatás és fejlesztés területét az ötödik fontos stratégiai területnek.

Minden nap megpróbáljuk a partnereinket meglepni és elkápráztatni vonzó termékekkel. És a „földgömb“ a FENDT globalizációjának és globális növekedésének szimbóluma. A FENDT elindítása idén Brazíliában, az észak-amerikai és az ázsiai / csendes-óceáni / afrikai (APA) régió növekvő szállítmányai és a folyamatos piaci részesedés növekedés egész Európában egyértelműen azt mutatják, hogy jó úton haladunk. A 2020. évi 20.000 db-os FENDT traktor célhoz, az idei év nagyban hozzájárul.“

Mert megértjük a mezőgazdaságot. It's FENDT

A klasszikus piaci és üzleti fejlesztési témák mellett Peter-Josef Paffen bemutatta az új FENDT márkaszlogent a sajtótájékoztatón: "Mi, FENDT közel 90 éve fejlesztünk a mezőgazdasági termelők és vállalkozók számára gépeket. Az első 70 évben a 

FENDT volt a traktorspecialista. Csak az AGCO 1997-ben történt átvételét követően bővítették a Fendt termékkínálatát. Mi, a FENDT alkalmazottai, tudatában vagyunk az eredetünknek. Sokan közülünk gazdák, vagy gazdálkodó családból jönnek. Gyáraink vidéki területeken vannak. Ez azt jelenti: szomszédaink is gazdák. Évtizedek alatt kialakult a vállalati kultúránk és igényünk a tekintetben, mely szerint a legmagasabb színvonalú, csúcstechnológiát biztosító terméket és szolgáltatást akarjuk nyújtani a partnereinknek. Ugyanakkor mindannyian megfigyeljük, hogy a digitális átalakulás gyors előrehaladást eredményez - különösen a mezőgazdaságban. A mezőgazdasági gépek gyártójaként teljesen új üzleti területeket nyitunk meg a DCX programunkkal (Digital Customer Experience) a modern gazdálkodók megnövekedett igényeinek kielégítése érdekében - az elkövetkező években. Célunk, hogy világszerte a mezőgazdasági termelőknek olyan termékeket és szolgáltatásokat nyújtsuk, amelyek teljes értékláncukat tükrözik. És ezt azért csináljuk: Mert értjük a mezőgazdaságot. It‘s FENDT. A mai naptól ez a mi új címkénk, szlogenünk. Szeretnénk megmutatni az összes potenciális ügyfelünknek világszerte, hogy a FENDT aktívan a jövő kihívásai elébe megy.”

Fordította: Kresz Gábor, FENDT referens / AXIÁL Kft.
Forrás és kép: FENDT
Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?