Minden időben, mindent időben

Agro Napló2020. június 9. 22:26

6 éve dolgozik az AGROTEC Magyarország Kft. komáromi központjának csapatában Földing Csaba. De a mobil alkatrész értékesítőnek ennél már jóval korábbi kötődése van a céghez.

A tősgyökeres nagyigmándi szakember édesapja a vállalat jogelődjénél, az IKR Zrt.-nél volt buszvezető, majd garázsmester. Így a közvetítésével Csaba első munkahelye is ez volt: 1985 és 1993 között dolgozott ott autószerelőként, majd ezt követően a szállítmányozás területén töltött el 21 évet. Az ez idő alatt megszerzett kommunikációs készségeit és logisztikai tapasztalatait az értékesítői munkakörben is jól tudja kamatoztatni a régi-új munkahelyén is.

Jelenleg 5 megye gazdálkodóit látja el alkatrész-utánpótlással: Komárom-Esztergom megye teljes területén túl Pest megye délnyugati, Nógrád megye északi, Győr-Moson-Sopron megye keleti, valamint Fejér megye északi része tartozik hozzá.

Az 5 megyében található partnereim köre nagyon változatos. Kis-, illetve nagygazdaságok, valamint viszonteladók is vannak közöttük, igyekszem mindegyiküket mindig maximálisan kiszolgálni és ellátni.

A munkanapok reggelén az első utam a raktárba vezet, ahol megnézem, hogy a megrendelt termékek közül melyek érkeztek be, és azt is, hogy mikorra várhatóak a még úton lévők. A napi feladataimat a már megérkezett termékek határozzák meg, ezek alapján tervezem meg az útvonalamat. A partnerekhez hű társam, egy megbízható Fiat Ducato segít eljutni. Miután végeztem az aznapi feladatokkal, előkészülök a következő napomra. Újra ellenőrzöm, milyen alkatrészek vannak raktárkészleten, illetve azt, hogy mikorra várható a partnereimnek megrendelt alkatrészek érkezése – mondta Földing Csaba.

Az ügyfeleim száma megközelíti a 160-at. Ez szerencsére folyamatosan bővül, mert újabb potenciális partnerek is megkeresnek, aminek nagyon örülök, hiszen ez egy pozitív visszajelzés a munkámmal kapcsolatban. Nekem személyesen is nagyon fontos, hogy a gazdálkodók elégedettek legyenek velem, ezért minden tőlem telhetőt megteszek, hogy minél gyorsabban, a számukra megfelelő árszinten rendeljem meg és rövid idő alatt vigyem ki nekik a szükséges termékeket.

A partnereim gépállományát már jól ismerem, amiben nagy segítséget jelent a saját, rendszeresen frissített adatbázisom és az online katalógus, amiből könnyen ki tudom keresni az éppen szükséges alkatrészt.

A szoftver a géptípusokban megtalálható összes alkatrészt lerajzolva ábrázolja, és az ábrára rákattintva a termék cikkszáma is láthatóvá válik. Természetesen a gazdák számára is van elérhető segítség az alkatrészrendeléshez: az AGROTEC Magyarország Kft. honlapján megtalálható katalógust használva meg tudják keresni az adott géptípushoz tartozó terméket, továbbá annak cikkszámát is.

Szerencsére nagyon sok partnerem már felkészülten keres fel. Utánanéz, tájékozódik, és tudja, hogy pontosan mire van szüksége. Annál a néhány esetnél pedig, amikor az ügyfél elmondása alapján nehéz kideríteni, hogy melyik alkatrész hibásodhatott meg, segítséget kérek a kollégáimtól. Együtt átbeszéljük, hogy a tapasztalatunk alapján mit ajánljak a partnernek.

A látogatásaim során mindig tájékoztatom őket a cég aktuális akcióiról, továbbá felhívom a figyelmüket az újdonságokra is. Szeretem megmutatni a partnereimnek, hogy melyik eszközökkel tudják fejleszteni a gépállományukat úgy, hogy azzal időt és akár pénzt is megtakarítsanak. 

A feladatok nagyon változatosak, szinte nincs két egyforma napom.

Természetesen az aratási szezon az év legkeményebb része, ez fizikailag és szellemileg is nagyon megterhelő időszak. Azonban ekkor is élvezem a munkám, mert jó érzés megfelelni annak a kihívásnak, hogy a feszített munkatempóban is minden partnerem a megfelelő időben a megfelelő alkatrészt kapja meg.

A személyes mottóm: „Minden időben, mindent időben”. Mert a legdrágább gép az, amelyik áll.

Ha pedig az alkatrészes és a szervizes csapat gyorsan és jól teljesít, akkor az üzletkötőknek is könnyebb dolguk van. Azzal, hogy a részterületek minőségi munkát végeznek, oda-vissza segítik egymást, és a cég imázsát is erősítik. Napi kihívás még mobil alkatrészesként, hogy folyamatosan tanulni kell, hogy frissen tartsam a tudásomat, és tisztában legyek a gépek fejlődésével, az árukészlet és a gazdák gépparkjának bővülésével. Egy új traktor, vagy kombájn mindig új, izgalmas kihívást jelent alkatrészes szempontból is.

A műszaki területen dolgozó kollégák segítségére ilyenkor is mindig számíthatunk. Adott esetben pedig én is besegítek a szervizeseknek, legutóbb például egy repce oldalkaszát szállítottam egy új New Holland kombájnhoz.

A munka nem sablonos, minden nap más. A partnereknek nyújtott sikeres és gyors szolgáltatáson kívül a változatosságot szeretem benne a legjobban – mondta Földing Csaba.

Csurja Zsolt

A cikk szerzője: Csurja Zsolt

Címkék:
alkatrész, agrotec, mobil, magyarország, kft, megye, magazin-2020-06,