2025. január 5. vasárnap Simon

Új tervek a Cerbonánál, bővíti exportját a székesfehérvári cég (x)

Agro Napló
A növekvő hazai és külföldi igények tették szükségessé azt a beruházást, a termelés bővítését, aminek keretében a Cerbona Élelmiszergyártó Kft. 500 millió forintból, egy új raktárt épített fel – hangzott el az új létesítmény ünnepélyes átadásán, közölte a cég lapunkkal.
 

A fejlesztésnek köszönhetően több mint duplájára nőtt a cég raktárkapacitása, amely lehetővé teszi a vállalat kibocsátásának növelését is. A Cerbona ügyvezető az eseményen úgy fogalmazott: az új, innovatív termékek sikere egyre igényesebb kiszolgálását teszi szükségessé.

A termelés bővítését és így az exportképesség fokozását teszi lehetővé a Cerbona Élelmiszergyártó Kft. számára az új raktár, amit szeptember közepén adtak át Székesfehérváron. A mintegy 500 millió forintos beruházás, 35 százalékos vissza nem térítendő uniós támogatással valósult meg. Így több mint duplájára emelve a Cerbona Székesfehérváron meglévő raktárterületét.

Az ünnepélyes átadáson Mészáros Tamás, a cég ügyvezetője elmondta: a fejlesztés révén a meglévő 3000 raklap mellett további 3200 raklap tárolására alkalmas területtel bővült a vállalat raktárkapacitása. A raktárépületbe új polcrendszert építettek fel és korszerű anyagmozgató gépeket is üzembe helyeztek a munka hatékonyabbá tétele érdekében.

„A tárolási kapacitás bővítése már önmagában jó jel, fontos esemény egy vállalat életében, hiszen mindenképp előrelépést jelent. A mostani esetben azonban talán még fontosabb az, hogy mindez hozzásegít minket ahhoz, hogy a termelési volumenünket is növeljük, hiszen a kiszállításig szakszerűen el tudjuk helyezni az így előállított többletet” – fogalmazott a cégvezető az eseményen.

Pókecz Attila tulajdonos és Mészáros Tamás ügyvezető

A Cerbona hazai piaci pozíciója, valamint az árbevételében és arányaiban is folyamatosan növekvő exporthányad persze nem véletlen. A cég működésében az elmúlt időszakban egyre hangsúlyosabbá vált az innováció. Ennek eredményeképp folyamatosan zajlanak a fejlesztések azzal a céllal, hogy kiszolgálhassák az egészségükre fokozott figyelmet fordító, mind tudatosabb fogyasztókat. Míg a társaság 2010-ben 50 különböző terméket állított elő, ez a szám mára meghaladja a 150-et.

Egy 2017-es új gluténmentes gyártócsarnok átadása révén a Cerbona kínálatában ma már sikerrel szerepelnek a laktóz-, illetve gluténmentes készítmények, a közelmúltban pedig a crunchy müzli termékek gyártását bővítették. A technológiai fejlesztés révén a Cerbona elindult a puffasztott termékek felé, de emellett egy másik kategóriában, a zabkészítmények között is sikeres termékeket vezettek be. Szintén új irány az elsősorban sportolóknak szánt proteinszeletek előállítása, melybe egy erre szakosodott startup kisebbségi tulajdonrészének megvásárlását követően vágtak bele.

A vállalat innovativitásának bizonyítéka az újhartyáni Cerbona Solar Park napelem-erőművének megvalósítása is. A létesítmény építése januárjában kezdődött, a munkálatok során összesen 9680 napelemet telepítettek a 76 ezer négyzetméternyi területre. Az itt megtermelt megújuló energia mintegy ezer, négyfős család egyheti energiaigényét fedezi, a napelempark pedig hozzávetőleg 14 ezer tonna széndioxid-kibocsátást akadályoz meg. A naperőmű éves energiatermelése megegyezik a Cerbona székesfehérvári üzemének két évnyi energiafelhasználásával. A cég büszke arra, hogy termékeit immár megújuló energiával állítja elő.

Mészáros Tamás az eseményen úgy fogalmazott: „a folyamatos innovációt, a mind korszerűbb és vonzóbb termékek kialakítását a vásárlók belföldön és külföldön is díjazzák. A növekvő igények kiszolgálására termelésbővítéssel válaszol a cég, amely szükségessé tette a raktárkapacitás növelését is. A mostani raktárátadás tehát a Cerbonára jellemző állandó fejlődés egy újabb mérföldköve.”

A Cerbona jogelődjét, a Fejér Megyei Gabonaforgalmi és Malomipari Vállalatot 1962-ben alapították, fő tevékenységi köre a gabonafelvásárlás és -őrlés, illetve a takarmánykeverék gyártása volt. Már 1987-ben elindult az extrudált snackek és reggeli pelyhek gyártása, 1988-ban pedig bevezették a Cerbona márkanevet. 1989-ben megkezdődött a müzli és müzliszeletek előállítása a cégnél. Mivel a termékkategória addig jószerével ismeretlen volt a hazai piacon, ezért a terméket ma is sokan a Cerbona márkanévvel azonosítják. A cégnek ma is meghatározó szerepe van a belföldi piacon, és piacvezető több kategóriában is, de a vállalat sikerrel jelent meg más országokban is. Ma a Cerbona mintegy 25 országba exportálja termékeit.

További információ:

www.cerbona.hu
facebook.com/Cerbona

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Bővül és erősödik az élelmiszeripar

Bővül és erősödik az élelmiszeripar

A következő időszakban bővül és erősödik az élelmiszeripar, a cégek növelik a hozzáadott értéket, hogy még több jó minőségű magyar élelmiszer kerüljön...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?
Hello vidék  |  2024. december 31. 14:06