2024. november 22. péntek Cecília

Hiánypótló kötet jelent meg a vetőmag marketingjéről (x)

Agro Napló
A Vetőmagmarketing és kereskedelem című szakkönyvében Bíró János agrárszakember – modern problémamegoldó stratégia-fókusszal, a globális referenciára épülő gyakorlatok tükrében – a vetőmagszektor mesterfogásait mutatja be a termékfejlesztéstől az értékesítésen át egészen a vetőmagcégek társadalmi szerepvállalásáig.

Az Agrárminisztérium támogatásával elkészült Vetőmagmarketing és kereskedelem hiánypótló kötet. Noha a marketing szakirodalommal hosszú polcokat lehet megtölteni, a vetőmag szegmens marketingjét mindeddig nem, vagy csak részlegesen dolgozták fel Magyarországon és külföldön egyaránt.

Bíró János könyvében egy vetőmagvállalat, mint eladó megtervezi és megvalósítja a piacra irányuló marketingjét és kereskedelmét a B2B piacon. A szerző a vetőmagvállalat környezetének elemzésétől kezdve a marketingkommunikációjának megszervezésén keresztül a társadalmi felelősségvállalásig összegyűjti az értékalkotásra, az értékek közvetítésére, valamint a vásárlóval kialakított személyes kapcsolatokra épített stratégiáját. A könyvben számos marketing és kereskedelmi sajátosság jelenik meg, melyet a szerző személyes vállalati tapasztalataival, gyakorlati példákon keresztül, olvasmányos formában tár az olvasók elé.

A képekkel és ábrákkal gazdagon illusztrált tankönyv nagy segítsége lehet az agrár-felsőoktatási hallgatóknak, a vetőmagágazatban tevékenykedő szakembereknek, de minden, a marketing és kereskedelem területén tevékenykedő szakember találhat benne a munkájához kapcsolódó hasznos információt, mellyel sikeresebbé, eredményesebbé teheti vállalkozását.

A könyv szerzője, Bíró János agrár-felsővezetőként dolgozik. A Gödöllői Agrártudományi Egyetem Mezőgazdasági Karán végzett okleveles agrármérnökként. Diplomájának megszerzése után fél évig Kanadában a torontói Overland Learning Centerben tanult, majd az Országos Mezőgazdasági Minősítő Intézet munkatársa volt 1992-től 1996-ig. 1996-tól napjainkig az agrár versenyszférában dolgozik (Asgrow, Novartis, Syngenta). 2006-ban szerezte meg másoddiplomáját a Nyugat Magyarországi Egyetem Közgazdaságtudományi karán marketing szakon (okleveles egyetemi marketing szakértő). Egy évtizede oktat a Szent István Egyetem szarvasi Tessedik Campusán vetőmag-gazdálkodási szakmérnök-képzésben. Emellett tevékeny részt vállal az Agrárminisztérium Iskolakert-fejlesztési Programjában, egy 18. kerületi iskola tankertjének fenntartásában, a helyi közösség fejlesztésében. Hatékonyan lép fel a vetőmagágazat érdekeiért, 12 évig volt a VSZT elnökségi tagja, 4 évig a hibridnövények szekció bizottsági elnöke. Az IMBE alapító, illetve elnökségi tagja. A növénytermesztés területén végzett példaértékű, nemzetközileg is számontartott fejlesztési és oktatói munkássága eredményeként 2019-ben Magyar Arany Érdemkereszt állami kitüntetésben részesült.

Bíró János

Az elkészült kötetről bővebb információt olvashatnak itt: www.vetomagmarketing.hu

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
High-tech árukereskedelem a szomszédban

High-tech árukereskedelem a szomszédban

Ukrajna egy kormánydöntés alapján blockchain-technológiára alapozott mezőgazdasági árutőzsdét vezet be idén tavasszal. Ötéves megtérülési idővel számo...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?