Agro Napló • 2021. március 29. 14:05
Ez év elejétől Nagy Ádám tölti be a Nagisz cégcsoporthoz tartozó, hagyományos magyar élelmiszereket gyártó Nádudvari Élelmiszer Kft. ügyvezető igazgatói pozícióját. A gazdasági végzettségű szakember az elmúlt 10 évben is vezető beosztást töltött be az agrárágazatban – tudata lapunkkal a cégcsoport.
Hazai sikertörténet: megduplázott árbevétel
A több évtizedes múltra visszatekintő Nádudvari Élelmiszer Kft. 350 főt foglalkoztató termelő és feldolgozó központja a Hortobágy szívében van, évente 11 ezer tonna tejterméket, 3000 tonna húskészítményt és 3000 tonna mirelit terméket állít elő. A boltokban immár több mint 200 különféle Nádudvari termék kapható. A vállalkozás árbevétele az elmúlt években megduplázódott, 6 milliárdról 12 milliárd forintra nőtt.
A Nádudvari Élelmiszer Kft. hagyományos élelmiszereket készít, legismertebb termékei: a túró és az E-mentes tejtermékek, a húskészítmények közül a májas és a debreceni, illetve a mirelit termék kategóriában a panírozott zöldségek, húsok és sajtok.
Körözöttből, panírozott zöldségekből jelentős az export
A társaság zászlóshajó terméke a körözött, amely kategória az elmúlt években 600 millióról közel 1 milliárd forintossá nőtt, és ahol 50 százalékos részesedésével a Nádudvari abszolút piacvezető. A mirelit termékek vonatkozásában szintén meghatározó pozíciót tudhat magáénak a vállalkozás, hiszen a kézimunka-igényes, magas minőségű panírozott zöldségek előállításával hazánkban szinte kizárólag a Nádudvari foglalkozik.
Drámai helyzetre fejlesztés a válasz
„Nemcsak hazánkban, globálisan is drámai a helyzet a termény- és takarmány árak 25-30 százalékos emelkedésével, melynek hatására a sertéshús ára 2021-ben mintegy 40 százalékkal drágult.
A kialakult piaci környezetben az élelmiszer-feldolgozók prés alá kényszerülnek, hiszen a növekő termény- és takarmány árak a gazdákat is komoly nehézségek elé állítják, ugyanakkor a fogyasztói árakban egyelőre nehezen vagy egyáltalán nem kompenzálhatók a megnövekedett költségek” – mondta Nagy Ádám, ügyvezető igazgató.
Nagy Ádám„A legfontosabb célom a Nádudvari hazai piacon eddig kivívott pozíciójának további erősítése, valamint a belföldi forgalom folyamatos növelése mellett az export piacokra lépés. Jelen gazdasági helyzetben beszállítóinkat, az állattartókat, tejtermelőket úgy támogatjuk, hogy számukra tisztességes felvásárlási árakat biztosítunk, és saját működésünk hatékonyság-növelésével realizáljuk vállalkozásunk fenntartható növekedését. Elkötelezettek vagyunk, hogy továbbra is magas minőségű termékeket gyártsunk, s kielégítsük fogyasztóink változó igényeit innovatív és egészséges termékek fejlesztésével” – tette mindehhez hozzá Nagy Ádám.