Agro Napló • 2021. május 5. 10:09
Bemutatkozik az ÚJ Deutz-Fahr C9300 kombájn széria.
A DEUTZ-FAHR kombájnok gyártásának története az 1900 évek elejére nyúlik vissza, ami 100 évnyi tapasztalat és folyamatos fejlesztés eredményeként született. Jelenleg 5 és 6 ládás kivitelben gyártanak kombájnokat 160 és 400 Le teljesítmény kategóriában.
Napjainkban a C9300-sorozat áll a kategória élen olyan minőséget képviselve, ami mindig is jellemezte a DEUTZ-FAHR márka történetét.
Az új sorozatnak négy tagja van: a C9305 TS és C9306 TS 5 és 6 szalmarázóval, illetve a C9305 TSB és C9306 TSB, dombvidékre tervezett modellek. Utóbbiak képesek 20% oldalsó és 6% hosszanti lejtő kompenzálására. A dombvidéki modelleket az új, állítható hátsó tengellyel és négy kerék meghajtással és a jól bevált csúszásgátló rendszerrel szerelték, amely minden terepviszonynál maximalizálja a kombájn hatékonyságát.
A kombájnokban a MERCEDES-BENZ 7,7 literes T4F motorjai dolgoznak, ezek garantálják az optimális teljesítményt. Az egyedülálló DEUTZ-FAHR megoldásnak köszönhetően, a motor mindkét oldalán biztosítja az erőleadást, aminek köszönhetően a hidraulikus és mechanikus funkciók szétválaszthatóak. Így a közvetlen erőátvitel teljesítményveszteség és további alkatrészkopás nélkül biztosítható.
Miközben a C9305 teljesítménye 340 lóerő, a C9306-é pedig 395 lóerő, a gépek üzemanyag-fogyasztása ebben a kategóriában az egyik legalacsonyabb. Nagy teljesítményű vágószerkezet jellemzi a kombájnokat, ami akár 9 méteres változatban is kapható. A vágáskép minimális kopás mellett mindenütt egyenletes, a biztonságos és hatékony munkavégzés a körülményektől jórészt független: erről az Autocontroll automata talajkövető rendszer és a Schumacher Easy Cut II vágószerkezet gondoskodik, ami alapfelszereltség ezeknél a modelleknél. Az új és továbbfejlesztett Maxi- Crop cséplőrendszer és az egyedülálló dobkosár mellett fontos elem a hidraulikus etetőrendszer; ezen a Deutz-Fahr mérnökei számos finomítást végeztek. A cséplőszerkezethez az anyag áramlása folyamatos és egyenletes: erről a behordó rendszer új, elektrohidraulikus vezérlőrendszere gondoskodik. A szétválasztás a Maxi-Crop rendszer a 600mm átmérőjű cséplődobbal és a hosszú szalmarázó felülettel igen hatékony. A tisztaságról és a szemek épségéről egyéb DEUTZ-FAHR megoldások gondoskodnak: turbóventilátor, a széles rosták, a gép két oldalán elhelyezett saját fejlesztésű szabadalmaztatott kétoldali kalászvisszahordó rendszer (DGR).
Az új COMMANDER CAB VI fülke nagyszerű kilátást nyújt, jól illeszkedik az új stílushoz: lámpák, tükrök váltakoznak a kettős reflektorokkal. Az extra nagyméretű ülés a beépített többfunkciós kartámasszal, ami a prémium kategóriás Deutz-Fahr traktorokból már jól ismert kiváló kezelést és első osztályú kombájn vezérlést biztosít. A kiegészítő iMonitor az Agrosky automata kormányzó rendszerrel a különféle kameranézetekhez és terméshozam ellenőrzéshez kiváló áttekintést biztosít. A beépített 21 literes hűtő tároló rekesz gondoskodik: ez igazi kényeztetés a hosszú munkanapokon! Teljesen új stílusú a kormánykerék és a kormányoszlop: ergonómiailag optimálisabb, így biztonságosabb a vezetés földön és közúton egyaránt. Végezetül; a C9300 kombájnok a napi karbantartásra is jobb megoldásokat kínálnak. Könnyű és gyors hozzáférés a motorhoz, a sebességváltóhoz és más fontos területekhez.
Az új DEUTZ-FAHR kombájnok minden apró részlete alapos tervezés eredménye, így képesek minden terepviszonyon a kiváló teljesítményre. A C9300 kombájn minden funkciója az optimális hatékonyságot és termelékenységet szolgálja.
Még több információ az ÚJ Deutz-Fahr C9300 kombájn szériáról:
http://bit.ly/dorker_Deutz-Fahr_C9300kombájn
Az ÚJ Deutz-Fahr kombájn munka közben…