Együtt tanulja a precíziós technológiát a gazdákkal az AGROTEC enyingi alkatrészese

Agro Napló2021. június 8. 17:54

Édesapja hatására került kapcsolatba a mezőgazdasággal az AGROTEC Magyarország Kft. enyingi területi központjának mobil alkatrész értékesítő munkatársa, Szentmiklóssy Dániel.

A fiatal szakember még a régi IKR-es szabadbattyáni központban, édesapja révén ismerkedett meg a mezőgazdasággal, és 2017. január 2-án tért vissza gyerekkori élményei helyszínére, mobil alkatrészes munkakörbe. Dániel Veszprém megye Vigántpetend, Monostorapáti és Zirc térségéig terjedő részét, Fejér megyét és Somogy megye közelebbi régióját látja el alkatrésszel Enyingről.

A területi központban 3 szervizes, 1 raktáros, 1 gépértékesítő és 1 mobil alkatrészes kolléga dolgozik igazán családi hangulatban.

A csapat többsége ugyanis évtizedek óta együtt van: Dániel édesapja 2000-ben kezdett az IKR-nél szervizesként, Pajor Tamás szintén szervizesként 1998-ban csatlakozott, míg a legfiatalabb szervizes belépő, Vései Norbert 2010-ben került a céghez, a raktáros kolléganő, Kertész Gabriella pedig 1995-től a társaság tagja. Így aztán Enyingen évtizedek óta összeszokott gárda szolgálja ki a környékbeli termelőket és gépeiket. A területi központ hamarosan új, nagyobb épületbe költözhet, változatlan helyszínen, az IKR Agrár telephelyén belül várják majd a partnereket és a megrendeléseket.

Így telik egy napja

Dániel reggel 7 órára jár dolgozni, az első programja egy közös megbeszélés a szerelőkkel és a raktáros munkatárssal. Ezen megosztják egymással az érkező csomagok tartalmát és a leghatékonyabb munkamenet érdekében elvégzendő feladatokat. Amennyiben valakinek alkatrészigénye van, átadja nekem, majd kibontjuk a csomagokat – mondta Dániel.

Ezt követően felveszem az előző nap délután, vagy aznap reggel érkező megrendeléseket, amiket leadok a raktáros kolléganőnek. A csomagokról szállítólevelet készítek, ezután indulok el a partnerekhez.

Célzottan azokhoz tervezek ilyenkor menni, ahol csomagot várnak, de az indulás előtt felhívom az útvonal mentén található ügyfeleket is, hogy van-e szükségük épp aktuálisan valamire tőlünk.

A tapasztalat az, hogy örülnek a telefonhívásnak és a figyelmességnek. A pandémia ideje alatt kiemelten figyeltünk a járvány­ügyi szabályok betartására, csökkentettük a személyes találkozások számát – mondta.

Sikerült kialakítani egy jó alkatrészes rendszert a partnerekkel

Az alkatrészek kereséséhez és megtalálásához nagyon fontos, hogy pontos adatokat kapjak a termelőktől, a kiindulási alap a gép alvázszáma és a gyártási éve. Szerencsére a partnerek döntő többsége már megszokta, hogy felkészülten keres meg, így gyorsabban érünk el eredményt. Fontos, hogy ezt e-mailben, sms-üzenetben, vagy telefonhívással teszik meg, egyéb közösségi platformot nem használok, ezért a céges kommunikációt az említett három csatornán végzem el.

A napi munkavégzést a technológia is segíti, a céges laptopon elérhető az SAP integrált vállalatirányítási rendszer, a New Holland gyári katalógusa és a szintén gyári alkatrészkereső programja.

Ezt egyébként az AGROTEC Magyar-ország Kft. weboldalán a gazdálkodók is könnyen megtalálják. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően egyre inkább felhasználóbarát a rendszer a cégen kívüli érdeklődőknek is.

Gépek, alkatrészek, trendek

Dániel tapasztalatai szerint a precíziós gazdálkodás egyre inkább a magyar mezőgazdaság részévé válik. Ahogy a fiatalabb gazdák átveszik a cégek irányítását, előtérbe kerülnek a modern megoldások, az új technológiával felszerelt gépek és eszközök. Természetesen a tapasztaltabb termelők között is vannak, akik nyitottak az újdonságokra. Az igényeknek megfelelően az új gépek eladásához, kezeléséhez, javításához és fenntartásához kapcsolódóan minden szükséges előkészítést elvégzünk a területi központban is.

Az új traktorok, kombájnok új alkatrészekből állnak össze, ezért a precíziós technológia fejlődését nekem is gyorsan le kell követni, amiben a szervizes kollégák nagy segítségemre vannak. Szerencsére hamar megoldjuk ezeket a feladatokat is, ráadásul úgy, hogy folyamatosan bővül a műszaki tudásom.

A munkában a szabadságot szeretem a legjobban, másrészt nagyon jó érzés, amikor valakinek akkor tudunk segíteni, amikor nagy bajba került és csak ránk számíthat – mondta Dániel.

Verseny a változó piaci körülményekkel

Azt el kell ismerni, hogy a változó és egyre bővülő technológiai kínálat miatt az alkatrész értékesítés egyre nehezebb. Sok gazda keresi meg maga az alkatrészeket a világhálón, és rendel különféle helyekről. Természetesen ezzel igyekszünk versenyezni: jó személyes kapcsolattal, a szolgáltatásaink gyorsaságával, a megbízhatósággal és az erős szervizzel tudunk olyan élményt és eredményt adni a partnereknek, hogy újra meg újra minket válasszanak.

Azok a partnerek, akik komplex csomagot választanak, a lehető leggyorsabb szervizszolgáltatásban részesülnek.

Az pedig nagyon sokat jelent vetési és aratási szezonban is, hogy akár ügyeleti időben is megoldjuk az éppen aktuális problémákat, hogy a munka folyamatos lehessen a földeken, és ne érje veszteség a gazdákat – mondta Dániel.

Az idei vetési szezon szerencsére mindenféle gond nélkül lezajlott a szolgáltatási területen, ami többek között annak is köszönhető, hogy a termelők időben elkezdtek felkészülni az intenzívebb időszakra. Így aztán volt, ahonnan már februárban kerestek minket azzal, hogy elkezdték a 12 kombájnjuk felkészítését az aratásra. Szerencsére ez a hozzáállás egyre több és több AGROTEC-partnerre jellemző, így kapkodás és veszteség nélkül, jó műszaki állapotú gépekkel tudnak gazdálkodni.

Ezért aztán, amikor van egy szusszanásnyi idejük, a gazdáknak érdemes átgondolniuk a soron következő munkafolyamatokat, hogy felkészülhessenek azokra – mondta a szakember.

-Csurja Zsolt-

A cikk szerzője: Csurja Zsolt

Címkék:
alkatrész, precíziós, agrotec, ikr, mobil, kft, magazin-2021-06,