Az új Deutz-Fahr 7 TTV sorozat - Mindig egy lépéssel előrébb (x)

Agro Napló
A Deutz-Fahr új, a lauingeni DEUTZ-FAHR LAND gyárban készült 7 TTV sorozatú modelljei egy olyan sorozat legújabb fejlesztései, amely a bemutatkozása óta kategóriájának etalonjává vált.

Az új 7 TTV sorozat legújabb tagjai: a 7250 TTV és a 7250 TTV HD modell – mindkettő még nagyobb kényelmet, nagyobb vonóerőt, és ugyanakkor az új kombinált rendszerű SDF TTV fokozatmentes váltó révén kiemelkedő hatékonyságot is kínál. A motorolaj csereintervalluma kitolódott 1000 üzemórára, a sebességváltó-olajé pedig 2000 üzemórára, aminek köszönhetően nemcsak kiváló minőségével és rendkívüli megbízhatóságával emelkedik ki a versenytársai közül, de az üzemeltetési költségei is alacsonyabbak, mint valaha.

DEUTZ: MEGBÍZHATÓSÁG, KIMAGASLÓ TELJESÍTMÉNY ÉS HATÉKONYSÁG

A DEUTZ TCD 6.1 Stage V motor teljesítménye eléri a 247 LE-t, és akár 1072 Nm nyomaték leadására is képes. Az új fokozatmentes váltónak köszönhetően a 7 TTV sorozatú modellek kimagasló vonóerőt és kiváló gyorsulást biztosítanak, és már 1800 ford./percnél kisebb motorfordulatszámnál elérik a 60 km/h sebességet (és kevesebb mint 1200 ford./perc motorfordulatszámnál a 40 km/h sebességet). Az új sebességváltókba beépítették a PowerZero funkciót és a jól ismert PowerShuttle irányváltót, amellyel a kezelő szabályozhatja az irányváltási reakció szintjét. A hatékonyság és a megbízhatóság tekintetében a TTV sebességváltók új mércét állítanak fel kategóriájukban. Két rendkívül hatékony hidrosztatikus egység tökéletes kombinációját alkotják, amelyhez optimalizált mechanikus részegységek párosulnak. Az új hajtáslánc rendkívüli robusztusságot garantál, hiszen a szokványos munkakörülmények között kiváló a hajtáslánc mechanikai erőátadása – alacsony és magas fordulatszámokon egyaránt.

 

Az új 7 TTV sorozatú modellek nagyobb átmérőjű (2,05 m) hátsó gumiabroncsokkal kaphatók, míg a hasznos terhelésük max. 6,5 tonnára emelkedett. A legnagyobb megengedett össztömegük 15,5 t-ra, a 7250 HD változat esetében pedig 16 t-ra változott. Természetesen intelligens elsőtengely-felfüggesztéssel és száraz tárcsafékekkel is felszerelték, ami jelentősen javítja a traktorok közlekedésbiztonságát. A 600/65R30 méretű első gumiabroncsoknak és az új elsőtengely-elrendezésnek köszönhetően a fordulókör sugara majdnem 2 méterrel kisebb lett.

Az új motorháztető még meredekebben lejt, a fülke pedig magasabbra került – ez javítja a kilátást, és lehetővé teszi, hogy a kezelő mindig tökéletesen az irányítása alatt tartsa a csatlakoztatott munkaeszközöket. Az 5450 kg teherbírású első függesztőmű összekapcsolható a DUAL SPEED első TLT-vel, így a kezelő az InfoCentrePro kijelzőn átválthatja a TLT-fordulatszámot 1000 és 1000ECO között. Az ECO TLT-fordulatszámok természetesen a hátsó tengelyen is elérhetők, így a kezelő részfordulatszámokon is dolgozhat, ami érzékelhetően kisebb fogyasztást és kopást eredményez.

MINDIG EDDIGINÉL NAGYOBB TELJESÍTMÉNY, HATÉKONYSÁG ÉS TEHERBÍRÁS

Az új 7-es sorozatú modellek hidraulika-rendszerében csúcstechnológiás prémium megoldásokat alkalmaznak. A hidraulikakör független a sebességváltó kenőkörétől, míg a terhelésérzékelős szivattyú 3 különböző – akár 210 l/perces – térfogatáramú változatban is elérhető. Az új CleanOil hidraulika-rendszer 90 liter eltávolítható olajmennyiséget tartalmaz. Ezenfelül az összes kihelyezett hidraulika csatlakozó elektronikus vezérlésű, így proporcionális módon programozhatók és vezérelhetők. Opcióban az új Power Beyond csatlakozók is elérhetők. A hátsó függesztőmű teherbírása 10 000 kg (a HD változat esetében 11 100 kg), és hidraulikus vagy automatikus alsó stabilizátorok is felszerelhetők rá. Az alsó függesztőkarok szállítási helyzete mindig alul van, így a gépre könnyen csatlakoztathatók a pótkocsik. Az új 7 TTV sorozatú modelleket TIM előkészítéssel is felszerelik. Ez kétirányú kommunikációt tesz lehetővé a traktor és a munkaeszközök között, így bizonyos traktorfunkciók automatikusan vezérelhetők, ami tovább növeli a munka hatékonyságát és minőségét.

Ebben a teljesítménykategóriában elsőnek számít a DEUTZ-FAHR mérnökei által kifejlesztett Light és ReadyKit homlokrakodó-előkészítés az új 7 TTV sorozatú modellekhez. A kifejezetten ehhez a traktorhoz fejlesztett Profiline FZ80.1 homlokrakodónak hála az új 7 TTV sorozatú modellek a homlokrakodók ideális alapgépei. Több mint 4,5 méteres emelési magasságával és 3770 daN felszakító erejével az új 7 TTV sorozat nagy igénybevételt jelentő feladatokhoz is kiválóan használható.

Új szintre emelt KÉNYELEM

A megújult MaxiVision fülke még szebb és ergonomikusabb lett. Rendelhető továbbfejlesztett pneumatikus felfüggesztéssel, praktikus tartórúddal további monitorok felszereléséhez, továbbá légrugós üléssel, amely akár 23°-ban kifordítható, és aktív klímaberendezéssel.

A tökéletesen pontos munkavégzés érdekében az új SR20 GNSS RTK műholdvevő is beszerelhető. Az Auto-Turn funkció révén kezelői beavatkozás nélkül, automatikusan fordulhat a traktorral a táblavégi fordulókban.

Az iMonitor3 kijelzőn vezérelheti a 7-es sorozatú traktorok összes funkcióját, ezt használhatja az agrirouter egységgel való adatcseréhez, és megjelenítheti rajta az ISOBUS virtuális terminálokat és akár négy kamera képét is. Megújult kezelőfelülete még intuitívabban kezelhető, és hasznos új kiegészítő funkciókat is kínál. Az XTEND révén az iMonitor képernyője vezeték nélkül összekapcsolható külső táblagépekkel. Így a kezelő jobban át tudja tekinteni például a sorvezető rendszert, és a táblagépen az ISOBUS UT terminált használva kényelmesen megadhatja a munkaeszközök beállításait a fülkén kívülről. Az új 7 TTV sorozatú traktorok alapfelszereltségében megtalálható egy adatkezelési csomag és az SDF Fleet Management flottakezelő rendszer is, melyet az első évben díjmentesen használhat. Ez a távdiagnosztika lehetőségét is biztosítja, javítva a márkakereskedés és a kezelő közötti kommunikációt.

A vontatási igényektől függően az új 7 TTV sorozatú traktorokba hidraulikus és/vagy pneumatikus pótkocsiféket szerelhetnek. A Dual Mode funkciónak köszönhetően régi és újabb típusú, Hidraulikus fékkel szerelt pótkocsikat is csatlakoztathat. A légfékrendszerhez tartozik ugyanakkor a speciális pótkocsifék-vezérlési (aTBM) rendszer, amely jelentősen javítja a pótkocsik fékteljesítményét, csökkenti a féktávolságot, és fokozza a fékezési stabilitást. Az új traktorok motorfékkel is rendelkeznek, amely az E-visco ventilátor bekapcsolásával növeli a lassítási teljesítményt.

Végül, de nem utolsósorban egy 23 db LED-es munkalámpából álló csomag is kapható az új modellekhez, és a Coming Home („hazavezető”) funkciónak köszönhetően biztonságban hagyhatja hátra az új 7 TTV sorozatú traktort a hosszú munkanapok után.

Ismerkedj meg az ÚJ Deutz-Fahr 7-es szériával

www.dorker.hu

webshop.dorker.hu

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?