Alliance Agriflex 354 VF: új tudományos eredmények
A SEGES Innovation és az NDI Csoport (a Yokohama Off-Highway Tires kizárólagos Alliance-forgalmazója az északi országokban) Dániában végzett első tudományos terepi kísérletsorozatát követően idén áprilisban új kutatás indult. A második vizsgálat az Agerbæk gépállomáson zajlik Agerbækben, amely mintegy 20 kilométerre található a dániai Esberg városától északkeletre. A dán csapat ezúttal egy különleges kerékmegoldást vizsgál, valamint annak a kukorica későbbi terméshozamára és minőségére gyakorolt hatását. Az összehasonlított technológiák között szerepel egy keskeny ikerfelnikkel és egy kapásnövények művelésére alkalmas Alliance 354 Agriflex VF gumiabroncsokkal ellátott megoldás. Utóbbit csökkentett levegőnyomással használják, és a kukoricasorok között gördül, szemben a széles gumiabroncsokkal, amelyek vetéskor négy kukoricasornyi területen gördülnek keresztül.
Doron Salomon, a Yokohama Off-Highway Tires (YOHT) európai divíziója termékmenedzsment osztályának vezetője így nyilatkozott: „Nagyra értékeljük, hogy a tudományos adatok mellettünk szólnak. Az ilyen terepi kutatásokat végző független tudósok segítségével biztosak lehetünk abban, hogy betartják a tudományos szabványokat – így megbízható adatokat és információkat biztosíthatunk ügyfeleink számára.”
A legújabb VF-technológia kapásnövényekhez
Az Alliance 354 Agriflex+ (VF) ideális gumiabroncs nagy kapacitású permetezőgépekhez és traktorokhoz, amelyek kapásnövényekkel kapcsolatos művelési műveleteket végeznek. Rendkívül széles választékban áll rendelkezésre permetezőgépekhez és távvezérlésű traktorokhoz. A legújabb VF-technológiával gyártott gumiabroncsot úgy tervezték, hogy azonos abroncsnyomás mellett akár 40%-kal nagyobb terhelést bírjon el, mint a kapásnövények művelésére vagy permetezésére használt gépek hagyományos gumiabroncsai. Alternatív lehetőségként ez a gumiabroncs 40%-kal alacsonyabb abroncsnyomás mellett is megbirkózik a normál terheléssel. Az adott talajviszonyoktól függően ez az üzemmód ideális lehetőséget biztosít a talajra gyakorolt hatás minimalizálására, miközben maximális működési hatékonyság érhető el. „D” sebességindexének megfelelően ez a gumiabroncs legfeljebb 65 km/órás közúti sebességre alkalmas. A nagy méretű permetezőgépek gyakran közlekednek közúton a töltőállomás és a szántóföld között. Az Alliance 354 Agriflex VF által biztosított rakodási és légnyomástartományoknak köszönhetően azonban már csak elvétve szükséges az abroncsnyomás beállítása teli vagy üres üzemanyagtartályhoz. Ez a gumiabroncs a szabványos értékeknél jóval alacsonyabb nyomással is üzemeltethető. A 354 Agriflex VF acélöves gumiabroncs kivételes defektállóságának, kiváló tapadásának és kiemelkedő öntisztító tulajdonságainak köszönhetően – amelyeket az R-1W mintaelemek közötti ideális távolsággal értek el – jelentősen megnő a mezőgazdasági gépek termelékenysége.
Tudományosan megalapozott: optimális ügyféltanácsadás
Henning Sjørslev Lyngvig, a SEGES mezőgazdasági gépek, növénytermesztés és környezetvédelem divíziójának vezető szakértője a következőképpen írja le a gumiabroncsoknál használt kísérleti módszert: „A kukorica vetése közben két különböző kerékfelállással, egyenként négy sorban haladunk. Az év során nyomon követjük és értékeljük a növények növekedését és minőségét. Az őszi betakarítás után elemezni fogjuk az adatokat, és összehasonlítjuk a kukoricaterméseket. Ezt követően fogjuk megállapítani, hogy mennyire gyakorol jelentős hatást a kerékmegoldás a kukorica terméshozamára és minőségére” – fejti ki. Lyngvig szerint egy korábban Németországban végzett vizsgálat eredményei is rendelkezésre állnak: „Már korábban is bebizonyosodott, hogy növeli a terméshozamot, ha egy olyan kerékmegoldást alkalmazunk, amely lehetővé teszi, hogy a gumiabroncs a sorok között haladjon – de ez az első alkalom, hogy ilyen kísérletet indítottunk Dániában. Nagyon várjuk az eredményeket, és azt, hogy megtudjuk, milyen új, értékes következtetéseket vonhatunk le belőlük, és miként alakíthatjuk az információkat gyakorlatban alkalmazható ismeretekké a gazdák számára.” Henning Sjørslev Lyngvig és SEGES-nél dolgozó kollégája, Martin Mikkelsen arra számít, hogy 2022 végére befejezik az értékelést, és az eredmények publikálásra készek lesznek.