Az új motor, az optimális 60 colos nyomtáv, a fedélzeti és irodai FendtONE kezelőfelület, valamint a Fendt Cargo homlokrakodó új generációja e szériát a világpiac univerzális traktorává teszi. A 700-as első alkalommal 60 km/órás végsebességgel is elérhető. A nagytraktorok műszaki újításai, mint például a VarioDrive vagy az innovatív ventilátor és hűtőrendszer, a többi gyártó számára is iránymutató manőverezőképességet eredményeznek ebben a traktorosztályban. A Fendt 700 Vario így ismét új mércét állít fel.
1998-as bevezetése óta a Fendt 700 Vario széria számos díjat nyert, és azóta is a Fendt legkelendőbb szériájának számít. Az ügyfelek a világ minden táján számítanak a traktorokra - legyen szó szántóföldi gazdálkodásról, legelőn vagy közúton végzett munkáról esetleg homlokrakodó használatról. Az előző 700 generáció modelljei közép- és nagyméretű gazdaságokban, valamint bérvállalkozóknál vannak jelen Európában, Észak-Amerikában, Dél-Afrikában, valamint Ausztráliában és Új-Zélandon.
A hetedik generációs új széria öt típussal (Fendt 720 Vario, 722 Vario, 724 Vario, 726 Vario és Fendt 728 Vario) 203-283 LE (147-206 kW) teljesítménytartományt ölel fel az ECE R120 szabvány szerint. A Fendt DynamicPerformance (DP) többletteljesítmény koncepciója 20 LE extra teljesítményt biztosít a Fendt 728 Varioban, egy nagy teljesítményű erőátviteli rendszeren keresztül, amennyiben ez szükséges. A csúcsmodell maximálisan 303 LE teljesítményt képes nyújtani. A többletteljesítmény nem kötődik minimális sebességhez vagy speciális alkalmazási esetekhez, így például dinamikusan álló helyzetben végzett TLT munkák esetén is rendelkezésre áll.
Nagy vonóerő gazdaságos üzemanyag-fogyasztás mellett
A globális igényekhez tervezett Fendt 700 Vario fejlesztése során az alacsony teljesítmény-tömeg arányra, a nagy teljesítménytartományra, a rugalmasságra, valamint az erőforrások és a környezet kíméletére összpontosítottak a tervezők. A 7,5 liter lökettérfogatú 6 hengeres AGCO Power motort teljesen újratervezték e teljesítménytartományhoz. A kipufogógáz utókezelést dízeloxidációs katalizátor (DOC), dízel részecskeszűrő (DPF) és szelektív katalitikus redukció (SCR) biztosítja kipufogógáz-visszavezetés nélkül. Ezzel a széria világszerte minden régióban megfelel az előírt kipufogógáz-kibocsátási előírásoknak. Európában ez a Tier V. kipufogógáz-kibocsátási szabvány. Ezenkívül karbantartásmentes hidraulikus szelepemelőtőkék kerültek beépítve a motorba. A motor és a hozzá illeszkedő Vario sebességváltó alkotja az egy menettartománnyal rendelkező Fendt VarioDrive hajtásláncot.
A Fendt VarioDrive egyik előnye az intelligens vezérlésű összkerékhajtás. A hajtáslánc kiküszöböli a kézi váltás szükségességét a terep és a közút közötti váltáskor. Szükség szerint hajtja az első és a hátsó tengelyt, és dinamikusan osztja el az erőt. A terepen a teljes vonóerő rendelkezésre áll, és elkerülhető a feszültség a hajtásláncban a közúton- vagy a kanyarokban való közlekedés során. Az úgynevezett pull-in-turn hatás a gépet kanyarodáskor a kanyarba húzza. Az eredmény: különösen kis fordulókör, teljes vonóerő a kanyarban és kisebb talajtömörítés.
A Fendt iD innovatív, alacsony fordulatszámú hajtás-koncepció már ismert a nagy traktorok révén. Minden főegységet, például a motort, a sebességváltót, a hidraulikát és a hűtőrendszert az úgynevezett "nagy nyomaték - alacsony fordulatszám" elvnek megfelelően tervezték meg. Ez azt jelenti, hogy a Fendt 700 Vario alacsony fordulatszámon is nagy nyomatékot ér el, és üzemanyagot takarít meg. A névleges fordulatszám csak 1700 fordulat percenként. A fő működési fordulatszámtartományban a motor fordulatszáma csendes 1400 és 1700 fordulat/perc között van. Az új Fendt 726 és 728 Vario már 1450 fordulat/percnél eléri a 60 km/h-s végsebességet. A motor fordulatszáma 50 km/h-nál 1200 fordulat/perc, 40 km/h-nál pedig csak 950 fordulat/perc. A Fendt 728 Vario csúcsmodell 1450 Nm-es maximális nyomatéka már 1300 fordulat/percnél rendelkezésre áll és nagy vonóerőt és gyorsulási erőt biztosít minimális fajlagos üzemanyag-fogyasztás mellett.
Új mércét állít fel a teljesítmény-tömeg arány, a manőverezhetőség és a talajvédelem terén
A mindössze 30,5 kg/lóerő teljesítmény-tömeg aránynak és a kompakt külső méreteknek köszönhetően a Fendt 728 Vario különösen fordulékony, és a lehető legkisebb nyomást gyakorolja a talajra. A végzett munkáktól függően a széria rugalmasan súlyozható elöl, a hátsó kerekeknél, valamint hátul is. A 15 tonnáig terjedő megengedett össztömeg lehetővé teszi a traktor nehéz vontatóként való használatát.
Az exkluzív Concentric Air System (CAS) ventilátor és hűtőrendszer a Fendt 1000 Vario modellből ismert, és következetesen az alacsony fordulatszámra, a kompakt felépítésre és az üzemanyag-hatékonyságra lett tervezve. Saját hidromotor hajtja a ventilátort, így annak a fordulatszáma a motor fordulatszámától független. A rendszer rugalmasan, az igényeknek megfelelően szabályozható, és csendesen, hatékonyan működik.
A kompakt hűtőrendszer egyedülálló fordulékonyságot tesz lehetővé a kis mérete révén, és ezt különleges hatékonysággal kombinálja. A nagy teljesítményű nyomóventilátor innovatív technológiája hűvösebb levegőt présel a hűtőkbe, ezért a hagyományos ventilátor- és hűtőrendszerekhez képest kevesebb ventilátorfordulatra, és akár 40 százalékkal kevesebb meghajtási teljesítményre van szükség. Ez az erő ezután a szántóföldön vagy a közúton való vontatáshoz áll rendelkezésre. A mindössze 56 cm-es átmérő a motorháztető karcsú és letisztult kialakítását és a kerekek nagy – 52 fokos – elfordulási szögét tette lehetővé.
Az optimális abroncsnyomás csökkenti a csúszást és a talajnyomást. A teljesen integrált Fendt VarioGrip abroncsnyomás-szabályozó rendszer növeli a talajjal érintkező felületet és akár nyolc százalékkal növeli a vonóerőt. Közúton történő közlekedéskor a légnyomást megnövelik, így csökken a gördülési ellenállás, ami további két százalékkal kevesebb üzemanyagfogyasztást tesz lehetővé* (*Dél-Vesztfáliai Műszaki Egyetem, Agrárgazdaságtan Soest 2014). A terminálon a vezető kényelmesen szabályozhatja a gumiabroncsnyomást a kétvezetékes abroncsnyomás-szabályozó rendszeren keresztül. A Fendt VarioGrip opcionálisan, közvetlenül a gyárból rendelhető peremes és hosszúféltengelyhez is. A rendszer keréksúlyokkal együtt is üzemeltethető.
Nagy modularitás a globális követelmények esetére
A Fendt 700 Variohoz bő abroncsválaszték áll rendelkezésre. A Fendt 726 és 728 Vario modellek alapfelszereltségben a nagyméretű 650/85R38-as gumiabroncsokkal (2050 mm átmérőjű) vannak felszerelve. A közepes méretű gazdaságok számára többek között a 650/65R42 méretű (1950 mm átmérőjű) hátsó gumiabroncsokat is választhatják a gazdák. A Fendt 720, 722 és 724 Vario modellek alapfelszereltségként ezzel a mérettel szereltek.
A 60 hüvelykes nyomtáv (Row-Crop) Észak-Amerikában, Ausztráliában és Dél- Afrikában elterjedt. A Row-Crop nyomtávot elsősorban a kapásnövények termesztése esetén használják. A Fendt 700 Vario széria valamennyi modellje most először elérhető 60 hüvelykes nyomtávval (Row-Crop). A traktort – sorközművelés esetére – akár szimpla- akár ikerkerekekkel is felszerelhető már a gyárban.
Biztonság még nehéz szállítás esetén is
Az opcionális, akár 60 km/h-s végsebesség mindössze 1450 fordulat/perc fordulatszám mellett, az átfogó futómű- és biztonsági rendszer, valamint a számos hátsó pótkocsi vonófej a Fendt 700 Vario-t igazi profi szállítóvá teszi. A biztonsági rendszer kétkörös féket, Fendt Reaction kormányrendszert, féklámpa- és lassítási asszisztenst, valamint Fendt Stability Controlt (FSC) tartalmaz. 25 km/h feletti sebességnél az FSC csökkenti az oldalirányú dőlést és minimalizálja az alulkormányozottságot. Ez növeli a biztonságot, valamint a vezetési kényelmet kanyarodáskor.
Most először a Fendt 700 Variohoz opcionálisan új pótkocsifék-asszisztens is rendelhető. A pótkocsi-fékasszisztens még dombos terepen is biztosítja a feszített járműszerelvényt és ezáltal a biztonságos úttartást. Egy érzékelő a sebességváltón keresztül méri a pótkocsi tolónyomatékát. Ha a vontató azt érzékeli, hogy a pótkocsi túl erősen nyomja a traktort lejtmenetben, a pótkocsi pneumatikus fékje aktiválódik. A pótkocsifék-asszisztens 2023 végétől lesz elérhető.
Egyénre szabott üzemeltetés a FendtONE-nal
A Fendt 700 Vario új generációjában a traktor és a munkagépek kezelése egyszerűen és egyénre szabottan történik a multifunkciós joystick és az opcionális 3L joystick segítségével a FendtONE fedélzeti rendszerben. A Fendt 700 Vario alapfelszereltség esetén 10"-os digitális műszerfallal és a kartámaszon egy 12"-os terminállal van felszerelve. Opcióként egy másik – tetőkárpitba szerelt – 12"-os terminállal is rendelhető a traktor.
Az olyan intelligens funkciók, mint a Fendt Guide nyomvonalvezetési rendszer, az automatikus szakaszolás a Fendt Section Control (SC) vagy a helyspecifikus inputanyag kijuttatás a Fendt Variable Rate Control (VRC) használata, szükség szerint jelennek meg a terminálok egyedileg beállítható lapjain.
Egyéb intelligens funkciók:
- Fendt Contour Assistant
- Fendt szakaszvezérlés (SC)
- Automatizált fordulásmenedzsment Fendt TI Headland
- Automatikus fordulás a Fendt TI Turn Assistant segítségével
- Csatlakoztathatóság a Fendt Connect telemetriai csomaggal
A FendtONE fedélzeti és irodai használatáról további információk a FendtONE sajtóközleményében talál.
A biztonság és a munkakomfort a legapróbb részletekig átgondolt
A jól bevált Fendt VisioPlus fülke is optimalizálásra került a biztonság és a kényelem szempontjából. A vezetőfülke légszűrő rendszere most először opcionálisan, gyárilag is átalakítható az EN15695-ös uniós szabvány szerinti 4-es védelmi kategóriára. A 4. védelmi kategóriájú rendszer megvédi a járművezetőt a portól, a folyékony növényvédő szerektől és azok gőzeitől. Így a Fendt 700 Vario minden követelménynek megfelel a növényvédelmi munkák során. Alapbeállításban megfelel a 2. védelmi kategóriájú vezetőfülkékre vonatkozó összes előírásnak. 2023 végétől lesz elérhető a szűrőrendszer.
A pontos munkavégzéshez elengedhetetlen a jó kilátás. A 77 fokos látószögű, megszakításmentes panoráma szélvédő optimális kilátást biztosít a homlokrakodóra, különösen magasan végzett munka esetén. A jobb oldali oldalsó ablaktörlő még változékony időjárás esetén is tisztán tartja az ablakot. Az elülső és hátsó két opcionális kamera megkönnyíti a manőverezést, közvetlen rálátást biztosít a munkagépre és növeli a munkakomfortot. A motorháztetőn két opcionális munkalámpa biztosítja a lehető legjobb megvilágítást. A LED-es hátsó lámpák és a dinamikus irányjelző tovább növeli a biztonságot a közúti forgalomban.
A hosszú munkanapok változó időjárási körülmények között nagy követelményeket támasztanak a járművezetővel szemben. A légkondicionáló rendszer növelt teljesítményének köszönhetően a fülkében még a teljes terhelés alatt végzett műveletek során is kellemes hőmérséklet uralkodik. Ezenkívül az italokat és az ételeket most már hűteni (0-16°C) és melegíteni (45-65°C) is lehet egy hűtő- illetve melegen tartó dobozban.
A vezetőülés új generációja
Most először a Fendt 700 Vario számára hat különböző üléskonfiguráció áll rendelkezésre. Opcióként egy új prémium ülés is elérhető, amely a terminálon keresztül intuitív módon kezelhető. Ez számos ergonómiai és kényelmi funkcióval rendelkezik. A vezető az ülés magasságát és helyzetét, valamint a háttámla dőlésszögét az ülés oldalán található karral elektromosan állítja be. A változó járművezetők személyre szabott ülésprofilokat hozhatnak létre, és egy kattintással aktiválhatják azokat.
A kényelmi funkciók a következőkből állnak:
- Többfokozatú ülésklímaberendezés
- Többfokozatú ülésfűtés
- Négyirányú deréktámasz
- Állítható oldaltámaszok
- Masszázs funkciók
- Memória funkció különböző felhasználók számára
Magasabb, erősebb, nagyobb - Az új Fendt Cargo és Fendt Cargo Profi 6.100
A Fendt homlokrakodók új generációja felfelé bővíti az eddigi kínálatot a rakodógépek terén. A Fendt Cargo Profi 6.100 teljesen új fejlesztés a Fendt 700 Vario teljesítményosztályhoz. A Fendt Cargo 6.100 4.070 daN maximális emelőképességgel és opcionális, pozíciófüggetlen mérlegelési funkcióval a nagy rakományokat is hatékonyan mozgatja akár 4,85 méteres magasságig. A Fendt Cargo Profi 6.100 2023 végétől lesz elérhető.
Az új multicsatlakozó csökkenti a nyomásveszteséget, automatikus nyitási funkcióval rendelkezik, és véd a szennyeződések ellen a lecsatlakoztatott állapotban. A terminál automatikusan tájékoztat az esedékes karbantartásokról. Mindkét funkció növeli a hasznos munkavégzésre fordítható időt. A Fendt 700 Vario külön vezérlőszelepekkel rendelkezik a homlokrakodóhoz. Ez azt jelenti, hogy az összes vezérlőszelep mindig rendelkezésre áll a traktor hátulján ill. elején.
A homlokrakodó különösen hatékonyan kezelhető az opcionális 3L joystickkal. Gyakori irányváltoztatással járó munkáknál, például rakodási munkáknál, a beépített irányváltó előnye nyilvánvalóvá válik. A Fendt Cargo 6.100 és a 3L joystick kombinációja lehetővé teszi három hidraulilkusfunkció egyidejű végrehajtását pl. a silókanál esetében. A harmadik funkciót a 3L joystickon lévő „hüvelykujjas joystickkal” lehet működtetni. Így a silózókanál egyszerre emelhető, dönthető és nyitható.
Erőteljes, nagy teljesítményű hidraulika
Akár 220 liter szállítási kapacitás, moduláris felépítés (amely lehetővé teszi a szokásos vagy a hatékony, szivárgásmentes FFC hidraulikus csatlakozók használatát), valamint akár öt csatlakozó hátul, akár kettő elöl és akár három középen - ezek a Fendt 700 Vario nagy teljesítményű hidraulikájának megkülönböztető jegyei.
A hátsó emelőmű új tehermentesítő vezérlése a munkagép súlyát arányosan a traktor hátsó tengelyére helyezi át, ezáltal növeli a vonóerőt és javítja a hatékonyságot.
Fendt Care Services legfeljebb 8 évig
A Fendt 700 Vario hetedik generációjához speciális Fendt Care csomagok állnak rendelkezésre. Ezek közé tartozik a teljes körű gyártói garancia nyolc évre vagy 8000 munkaórára a teljes járműre és az eredeti Fendt-kiegészítőkre. Ez lehetővé teszi a teljes költség kontrolt és a tervezési biztonságot.
A Fendt 700 Vario 2022 augusztusától rendelhető. Az első gépek szállítása 2023 első negyedévében kezdődik. A Fendt 700 Vario széria hatodik generációja továbbra is elérhető lesz több modellel a Fendt 714-től a Fendt 724 Vario-ig.