A magyar termékeket népszerűsíti a VIII. Coop Rally

Agro Napló
A magyar élelmiszerek népszerűsítését, marketingjét szolgálja az idén nyolcadik alkalommal megrendezendő Coop Rally, a Coop Csoport országjáró túrája - közölték a szervezők szerdai budapesti sajtótájékoztatójukon.

A szeptember 12-14. között zajló eseményen a résztvevők a Dunaharasztiból induló és Gyuláig tartó útvonalon a minőségi magyar élelmiszerek gyártói közül többet is felkeresnek.

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter, a verseny fővédnöke a rallyt beharangozó sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a tárca fontosnak tartja a magyar élelmiszerek megismertetését és fogyasztásuk növelését, ezért is támogatja a Coop Csoport kezdeményezését. Hozzátette: az ilyen és hasonló események hozzájárulnak a tudatosan magyar terméket választók arányának növeléséhez, a nemzeti közösségi tudat erősítéséhez.

Mindezek érdekében alkotta meg a tárca a magyartermék-rendeletet is, amely önkéntes jelölést tesz lehetővé, és segíti a fogyasztók hiteles tájékoztatását az élelmiszerek származásáról, eredetéről. A Hungarikum törvény szintén a magyar értékek - közöttük az élelmiszerek - fokozott védelmét, megőrzését és közkinccsé tételét szolgálja - hangsúlyozta a miniszter, aki maga is részt vesz az idei Coop Rallyn.




Fotó: VM

Kardeván Endre élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkár, az esemény szakmai védnöke - aki szintén ott lesz az országjáró túrán - többek között azt emelte ki: a magyar termékeket egyre inkább keresik és veszik a fogyasztók a boltokban. Példaként hozta, hogy a magyar lakosság háromnegyede - azonos ár mellett - a magyar terméket választaná egy felmérés szerint. Jelezte, hogy a mostani eseményt azért is tartja fontosnak, mert az együttműködést erősíti, valamint alkalmat ad az eredmények és tapasztalatok megismerésére. Mindez pedig az élelmiszerlánc-biztoság szempontjából is fontos.


Fotó: VM

Tóth Géza, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója a Coop Csoport gazdasági tevékenységéről elmondta: a mintegy 700 taggal rendelkező Coop Csoport árbevétele tavaly elérte az 530 milliárd forintot. Ez 4-5 százalékkal haladta meg az előző évi árbevételt. A Coop Csoporton belül a legnagyobb arányú árbevétellel a Coop-üzletlánc rendelkezik, amely a múlt évben mintegy 330 milliárd forintot ért el. Az üzletláncnak országszerte mintegy 3 ezer franchise boltja van, és további 2 ezer üzletet lát el áruval. 

Csepeli Lajos, a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke arról beszélt, hogy a cégcsoport társadalmi felelősségvállalási tevékenysége igen széleskörű. A Coop Segély Alapítványtól - azaz az önhibájukon kívül bajba került emberek segítésétől - a magyar olimpiai résztvevők támogatásáig számos társadalmi célkitűzést támogatnak a nemzeti közösségi tudat erősítése jegyében.

(MTI/Vidékfejlesztési Minisztérium Sajtóirodája)

 

 

 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Hétszeres MagyarBrands díjas a COOP

Hétszeres MagyarBrands díjas a COOP

Idén ismét a legkiválóbb hazai márkákat elismerő MagyarBrands díjat vehetett át a COOP március végén, a budapesten az ünnepélyes díjátadó gálán – közö...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!