MENÜ

Az Agrármarketing Centrum hét kiállítóval jelenik meg a PRODEXPO-n

Megnyílt Oroszország legnagyobb élelmiszeri és ital szakkiállítása

Agro Napló 2019.02.11.

Oroszország legjelentősebb Élelmiszeripari és Ital Szakkiállításán, a PRODEXPO-n is közösségi standdal várja a látogatókat az árubemutatón a Magyarországot képviselő Agrármarketing Centrum (AMC) – közölte az AMC az Agro Naplóval.

Fotó: AMC

A február 11-15. között zajló kiállításon hazánk hét társkiállító termékeivel - borokkal, zöldség és gyümölcs konzervekkel, ketchuppal, mustárral, szószokkal, bébiételekkel, libamáj konzervekkel, egészséges élelmiszerekkel, mézzel - vesz részt

A vásár hivatalos megnyitóján Konkoly Norbert Magyarország moszkvai nagykövete és Ondré Péter, az AMC ügyvezető igazgatója képviselte Magyarországot. A hét hazai kiállító egy 122 négyzetméteres területen mutatja be és kóstoltatja kiváló magyar termékeket. A közösségi standon Oroszországban kereskedelmi potenciállal bíró és jól eladható termékekkel jelennek meg a kiállítók.

Az orosz-magyar kereskedelmi kapcsolatok sok évtizedes múltra tekintenek vissza, ugyanakkor a kapcsolatokat jelentős mértékben befolyásolja a 2014-ben bevezetett orosz élelmiszerembargó. Az élelmiszerek importjának korlátozása nagyon kedvezőtlenül befolyásolta a magyar élelmiszerexportot Oroszországba. Olyan termékek kerültek tiltólistára, mint a hús, tejtermékek, egyes zöldségek, gyümölcsök. A kiállításon való magyar részvétel ugyanakkor indokolt és évről-évre kézzelfogható gazdasági hozadékai vannak a résztvevők szerint.

Több magyar mezőgazdasági-élelmiszeripari vállalat hajtott végre és helyezett üzembe Oroszországban beruházásokat. Részint ennek eredményeként is a magyar mezőgazdasági jelenlét és élelmiszeripari export megugrott Ondré Péter szerint.

Az üzleti hálózatépítésben és a hosszú távú partneri kapcsolatépítésben jelentős platformként jegyzett PRODEXPO kapcsán az AMC ügyvezető igazgatója azt is elmondta: a rendezvény kiállítóinak 87 százaléka saját bevallása szerint megjelenésével eléri a maga elé kitűzött értékesítési célokat, mind az új kliensek megtalálása, a kapcsolatépítés és az üzletkötés, mind pedig az értékesítés, az  új termékek bevezetése terén.

Az ügyvezetői igazgató beszélt arról is, hogy a szakkiállítás által kínált több mint 120 millió dolláros összegben kötődő üzleti megállapodásokból érdemes a magyar kiállítóknak minél nagyobb szeletet elnyerniük. Hiszen üzleti sikereikkel jelentős mértékben hozzájárulhatnak a magyar gazdaság eredmémyeihez.