Folytatódik a „Vedd a hazait! Védd a hazait!” akció

Agro Napló
Folytatódik a „Vedd a hazait! Védd a hazait!” akció most egy úgynevezett maszkos plakátkampányba kezdenek a szervezők 20 cég részvételével – jelentette be a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a témáról tartott online sajtótájékoztatón.

Benedek Eszter közölte: már több mint ötven gyártó és kereskedőcég csatlakozott itthon előállított termékek vásárlására, a hazai szolgáltatások igénybevételére ösztönző mozgalomhoz.

Emlékeztetett: a járvány okozta gazdasági nehézségek mielőbbi leküzdése és a munkahelyek megőrzése érdekében a Magyar Termék védjegyrendszert működtető nonprofit cég március végén indította útjára a „Vedd a hazait! Védd a hazait” mozgalmat. Az akcióhoz bármelyik gyártó és kereskedő cég csatlakozhat.

Az eltelt egy hónap alatt több mint ötven társaság kezdte el használni és népszerűsíteni a #veddahazait akció emblémáját és szlogenjét – jelmondatát -, köztük számos közismert, meghatározó hazai élelmiszergyártó és áruházlánc. A csatlakozók száma napról-napra növekszik, egyre több cég reklámjaiban, termékein, honlapján és közösségi oldalán látható a #veddahazait. De sok magánszemély is támogatja a kezdeményezést a Facebook profilképe keretének beállításával – derült ki a Magyar Termék Nonprofit Kft. online sajtótájékoztatóján.

„Sok olyan cég is csatlakozott már a kezdeményezésünkhöz, akik eddig nem használták a Magyar Termék védjegyeket, ezért bízom benne, hogy a Vedd a hazait! Védd a hazait! akció széles körű és tartós összefogássá válhat, ezzel is segítve a járvány okozta nehézségek leküzdését” – értékelte az eddig történteket a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.

Benedek Eszter kiemelte: a kampány most 20 cég bevonásával még látványosabban folytatódik. A közösségi közlekedés legforgalmasabb fővárosi megállóiban maszkkal fedett plakátokon buzdítanak arra, hogy „Vedd a hazait! Védd a hazait!”. A citylightokon  - azaz a világító plakáthelyeken - olyan közismert hazai márkák megjelenítése szerepel, mint például a Törley, amely cég pezsgői 1882 óta folyamatosan jelen vannak a magyar emberek életében.

„Az ilyen válságos időszakban kiemelkedően fontosnak tartjuk, hogy a fogyasztóink lássák, mely termékek megvásárlásával adnak lehetőséget a hazai munkavállalóknak a folyamatos munkavégzésre, ezzel a megélhetésük fenntartására. Ehhez nyújt segítséget a #veddahazait akció, amely a hazai gyártású termékek előállítóinak összefogásával most még jobban kiteljesedik” – mutatott rá a sajtótájékoztatón Lőrik Tamás, a Törley márkamenedzsere.

Bodrogai Ferenc, a magyar higiéniai piac meghatározó szereplőjeként professzionális termékeket, szolgáltatásokat és megoldásokat kínáló Assist-Trend Kft. tulajdonosa azt mondta el, hogy a magyar szállodák, vendéglátóhelyek, rendezvényszervezők különösen megszenvedték a járványt. Ezért nagyon fontosnak tartja, hogy a turisztikai szektor cégei higiéniai szempontból készen álljanak a vendégek fogadására a korlátozások feloldásáig és azt követően is

Benedek Eszter még arról is beszélt, hogy a #veddahazait kezdeményezés továbbra is nyitott, bárki csatlakozhat, aki egyetért a céljaival. Arra ugyanakkor a nonprofit cég figyel, hogy a termékeik népszerűsítésére csak olyanok használhassák a #veddahazait szlogenjét és emblémáját, akik valóban hazai gyártást, szolgáltatást folytatnak, illetve támogatják a hazai áruk piacra jutását.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint a járvány miatt kialakult helyzetben bárkinek lehetősége van segíteni a másikon, hiszen minden egyes vásárlási döntéssel a magyar emberek hozzájárulhatnak ahhoz, hogy meg lehessen őrizni a munkahelyeket, és a jövedelmeket.

A csatlakozás egyik módja, ha a támogató magánszemélyek és cégek a Facebook-oldaluk profilképén beállítják a #veddahazait képkeretet. Ehhez az amagyartermek.hu oldalon kapnak segítséget:

A sajtótájékoztatón több a témával kapcsolatos kérdésre is válaszoltak a jelenlévők. Benedek Eszter az Agro Napló kérdésére elmondta: számszerűsíteni nehéz a kampánynak a forgalomnevekedésre gyakorolt hatását, de nem is ebben szeretnék mérni az akció hatását hanem leginkább a kampány nyomán kibontakozó összefogásban, amely a magyar termékek előtérbe helyezését szolgája a vásárlások során. Mind ezt pedig később egy, a témára vonatkozó kutatással lehet majd felmérni pontosan – közölte a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.  

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!