Idén is elrajtol a Coop Rally

Agro Napló
Az idén XIII. alkalommal rajtol el szerdán a kiváló minőségű és biztonságos magyar élelmiszereket népszerűsítő, valamint a partnerkapcsolatok erősítését szolgáló Coop Rally – mondta az Agrárminisztérium (AM) Élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára a beharangozó sajtótájékoztatón Budapesten. A Coop Rally médiaparterei között az idei évben ott van az Agro Napló is.

A XIII. Coop Rally házigazda termékeiből álló magyar termék kosár

Zsigó Róbert emlékeztetett: a nemzetgazdaságban a kibocsátás fele a feldolgozóiparhoz kapcsolódik. A feldolgozóiparon belül az élelmiszeripar a második legtöbb árbevételt és kibocsátást realizáló ágazat a járműgyártás után. Egyben a második legnagyobb foglalkoztató is. Közölte: az ágazat árbevétele a múlt évben meghaladta a 3600 milliárd forintot, az export aránya pedig a bevétel harmadát tette ki. Pozitívumként említette azt is, hogy az ágazat eredményessége dinamikusan nő, amit az is mutat, hogy az elmúlt 5 évben nyeresége több mint a duplájára emelkedett.

Zsigó Róbert

Utalt arra: a szükséges technológiai beruházások elindulását és a termelékenység növekedését jelzi, hogy az egy foglalkoztatottra jutó árbevétel 20 százalékkal nőtt az elmúlt 5 év alatt. Emellett az élelmiszeripari reálbérek az elmúlt 5 év távlatában mintegy 30 százalékkal nőttek. Felhívta a figyelmet arra is, hogy 2014. óta mintegy 230 milliárd forint élelmiszeripari támogatásról született döntés nemzeti és uniós forrásból. Kiemelte: a szerdán induló Coop Rally deklarált célja, hogy a piaci szereplők figyelmét ráirányítsa a magyar, a hazai élelmiszertermelők magas színvonalú termékeire. Ahogy szimbolikusan a rallyn is verseny van, az élelmiszerek piacán is versenyeznek egymással a szereplők – húzta alá az államtitkár.

Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója arról beszélt: tavaly a Coop csoport árbevétele 604 milliárd forintra rúgott, ami több mint 20 milliárd forinttal haladta meg az előző évi szintet. A Coop üzletlánchoz tartozó üzletek árbevétele pedig 340-350 milliárd forintot tett ki. Csoportszinten a múlt évi 4 százalékos növekedést meghaladó mértékű árbevétel-emelkedéssel, mintegy 4-8 százalékos növekedéssel számol a társaság. Elmondta azt is: a magyar termékek aránya a Coop üzletek polcain több mint 85 százalékos. A Coop sajátmárkás termékeinek több mint 90 százaléka hazai előállítású, amelyek a forgalomnak mintegy 15-17 százalékát teszik ki.

Tóth Géza

Pekó László a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke kiemelte: a Coop csoport társadalmi felelősségvállalásának a sport és a rászorulók támogatása mellett kiemelten fontos eleme a Coop Rally. Az idei, XIII. Coop Rallyn 100 cég mintegy 300 résztvevő jelenik meg. A 3 nap alatt a rally idei dunántúli útvonalán a versenyzők 105 autóval és 3 médiabusszal 8 állomást érintve csaknem 750 kilométert tesznek meg. Az autók Gyermelyi Zrt. telephelyéről indulnak, ezt követően érintik Győrt és ott a helyi likőrgyárat, továbbá ugyancsak Győrben – Ménfőcsanakon – megállnak a Coop Szolnok Zrt. tulajdonában lévő Coop ABC-nél, majd Zalaszentgróton, a Coca Cola HBC Magyarország üzemében ér véget az első nap. A második napon a dunaföldvári ipari parkban lévő Vajda-Papír Kft.-hez érkezik meg a mezőny az első állomásra. Ezt követően Mohácsra, az MCS Vágóhíd Zrt-t, majd a Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet kisharsányi telephelyét látogatják meg a rally résztvevői. A verseny nyolcadik állomása pedig Tamásiban lesz a Kop-Ka Zrt. szupermarket üzleténél, itt ér célba a mezőny.

Pekó László

Az idei évben az Agro Napló is a médiapartnerek között.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!