Ismét lesznek Bárány Napok, azaz a bárányok nem hallgatnak

Agro Napló
Az idén is megrendezik a Bárány Napokat augusztus elején – azaz a bárányok nem hallgatnak -, amelynek keretében nemcsak a bárány-, hanem a   kecskehúst is népszerűsíteni kívánják az előző évekhez hasonlóan – közölte lapunkkal a Juh- és Kecske Terméktanács és Szakmaközi Szervezet.

 A magyar szakmai szervezet ugyanis a spanyol INTEROVIC társ-szervezettel közös EU pályázatot nyert el 2017-ben – emlékeztet a Juh Terméktanács -, „Bárány- és Kecskehús Promóciós Kampány” néven. Ez a program 2018-ban indult és 2020 év végén záródik. Ennek keretében minden évben megrendezték a két napos „Bárány Napok” elnevezésű akciót és éttermekben kóstoltatták a bárányhús ételeket. A kampány visszaigazolta, hogy aki jó bárányhús ételt kóstolt, az a saját konyhájában is inkább  hajlandó elkészíteni a bárányhús-ételeket. Ezért vásárol bárányhúst a elkövetkezőkben ebből az egészséges élelmiszer alapanyagból, családi fogyasztásra.

Az idei koronavírus-járvány okozta korlátozások miatt az április elejére tervezett kampány akciót augusztus 7-8-ra kellett halasztani. Ebben az akcióban várhatóan idén már több mint 100 étterem vesz részt, az ország minden részéből. (2018-ban 25-, 2019-ben 56 étterem vett részt az akcióban.) Ezzel párhuzamosan a kiskereskedelmi láncok üzleteiben is kóstoltatnak majd bárányhúsételeket. A részletes programot augusztus 3-án ismertetik a szervezők Balatonszemesen. (A résztvevő éttermek listája megtalálható a folyamatosan frissülő weboldalon - közlik a szervezők.)

Ez év őszétől „Immunrendszert Támogató Étel - Ital Kampány indul a Testi - Lelki Egészség Jegyében” elnevezéssel – közölte a szakmaközi szervezet. Hozzátéve: a kampány lebonyolítására, agrár- és turisztikai szereplőkkel megalakul a Gasztronómiai Kulturális Unió Klaszter.

A több évre tervezett komplex kampány téli, tavaszi, nyári és őszi szezonban különböző immunrendszert támogató alapanyagokból készült ételek kapnak kiemelt promóciót, a velük társítható italokkal együtt. A kampány első, bemutatkozó rendezvényére - a Juh Terméktanács (Juh- és Kecske Terméktanács és Szakmaközi Szervezet) „Bárány Napok” elnevezésű kampányrendezvényéhez csatlakozva, augusztus 3-án délelőtt a Kistücsök Étteremben – ételkóstolóval egybekötve - Balatonszemesen került sor.

A szervezők a Gasztronómiai Kulturális Unió (GKU) Klaszter megalapításával a turizmus, vendéglátás és az agrárium, valamint a kreatív ipar között egy hidat kívánnak verni. Ezen keresztül pedig a GKU Klaszter tagjai az ágazatok közötti, eddig kihasználatlan, vagy nem hatékonyan működő gazdasági, promóciós és pályázati lehetőségeket kívánják kihasználni Magyarország gazdasági fejlesztése érdekében. Vagyis szeretnék az eddiginél hatékonyabban kihasználni az EU közösségi, és a célzott kormányzati támogatásokat is egyaránt. (A Gasztronómiai Kulturális Unió Klaszter várja tagjai közé a vendéglátás, turizmus, agrárium és kreatív ipar szereplőit. Bővebben: www.gku.hu)

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Növelni kellene a juhhúsfogyasztást

Növelni kellene a juhhúsfogyasztást

A fogyasztók alaposabb tájékoztatása, a fogyasztás növelése és a hazai feldolgozók támogatása érdekében már a múlt év nyarának közepétől a nem előre c...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!