Megvannak a 2020-2023. közötti tervek a borrégiók külpiaci promóciójára

Agro Napló
Ez év április 1 és május 11. között lehet benyújtani az idevonatkozó – 3/2020 (II.28) AM – rendelet alapján a harmadik országokat érintő borpromóciós programokat a 2020-2023 támogatási időszakra az agrárminiszternek – tette közzé a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK).

A támogatás olyan program megvalósításához igényelhető, amely az oltalom alatt álló eredet-megjelöléssel vagy földrajzi jelzéssel rendelkező, illetve a borszőlő fajtájának jelzésével ellátott borászati termékek versenyképességének javítását, valamint bizonyos harmadik országokban történő megismertetését és promócióját célozza.

A támogatott célországok az alábbiak: Amerika Egyesült Államok (USA), Egyesült Királyság (UK), Dél-Korea, Fülöp-szigetek, Indonézia, Japán, Kanada, Kína, Malajzia, Norvégia, Oroszország, Svájc, Szerbia, Szingapúr és Vietnám.

Támogatásra az a kérelmező jogosult, amely rendelkezik az agrárpolitikáért felelős miniszter által jóváhagyott programjavaslattal.

A programjavaslatot a hegyközségi tanács, valamint a hegyközségekről szóló 2012. évi CCXIX. törvény (a továbbiakban: hegyközségi törvény) 22. § (1) bekezdése szerinti esetben a hegyközség; a hegyközségi törvény 4. § b) pontja szerinti két vagy több borászati termelő által alkotott társulás; olyan szakmai szervezet, amely tagjainak legalább 75 százaléka az előző pontban meghatározott termelő, vagy ilyen szervezetek társulásai; a hegyközségi törvény 4. § b) pontja szerinti borászati termelő; a fenti pontokban meghatározott borászati termelők vagy szervezetek társulásai nyújthatnak be.

A programok benyújtása 2020. április 1. és május 11. között lehet, postai úton az agárminiszter részére.

A támogatás mértéke a program elszámolható költségeinek 50 százaléka. Az egy program megvalósításához igényelhető támogatás összege legalább 25 000 eurónak – azaz mintegy 8-9 millió forintnak – megfelelő összeg, legfeljebb 750 000 eurónak megfelelő forintösszeg, ez mintegy 240-270 millió forint.

A program megvalósításához a borrégiók külpiaci promóciós tervet dolgoznak ki, amely a borrégió egyes földrajzi árujelzőire vonatkozik, és tartalmazhatja a kiemelt szőlőfajtákat is. A borpromóciós programban a kérelmezőnek be kell mutatnia, hogyan illeszkedik a programja az érintett borrégiós promóciós tervhez. A külpiaci promóciós terv földrajzi árujelzőnként, illetve fajtánként legalább az alábbi szempontokra vonatkozó információkat tartalmazza: az elérni kívánt célokra; a borrégióhoz kapcsolódó fő üzenetekre; a kötelező arculati elemek meghatározására; a főbb akciók típusaira és a közösségi arculati alapelemekre vagy azok elkészítésére vonatkozó főbb szempontokat.

A harmadik országba irányuló borpromóciós programok kidolgozásához szükséges formanyomtatványok, valamint a csatolandó dokumentumok listája, az arculati kézikönyv és a borrégiók külpiaci promóciós terve, valamit a vonatkozó rendelet a NAK honlapján érhető el – tartalmazza a tájékoztatás.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!