2024. április 25. csütörtök Márk

Zöldséghősökkel az egészségért

Agro Napló
Eredményesen zárult az Európai Friss Kalandok első évi programsorozata: ez idő alatt több mint félmillió emberhez juttattuk el a zöldség- és gyümölcsfogyasztás fontosságáról szóló üzenetet, és mintegy 2,4 tonna gyümölcsöt, illetve 800 termelői felajánlásból származó kilogrammnyi zöldséget kóstoltattunk meg a gyerekekkel – ismertette a program eredményeit Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke.

A kamara az Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezettel közösen mintegy évi 150 millió forintból megvalósuló 3 éves kampánya során elsősorban a kisgyermekes családok körében szeretné növelni a friss zöldség- és gyümölcsfogyasztás mennyiségét. Ez ugyanis jelenleg napi 262 gramm Magyarországon a KSH adatai szerint.

A kampánnyal nemcsak népegészségügyi célokat kívánunk támogatni, hanem hazánk agrárgazdasági törekvéseit is. Ugyanis, ha a jelenlegi napi fogyasztást 262 grammról 460 grammra sikerülne emelni, az önmagában 730 ezer tonna termelésbővülésre és több mint 100 milliárd forint új érték előállításra adna lehetőséget a magyar gazdák számára - tette hozzá Győrffy Balázs.

 „A gyümölcsök és zöldségek alapvető táplálékaink, amelyek vitaminokat, ásványi anyagokat, élelmi rostokat tartalmaznak, amelyeknek kiemelkedő egészségmegőrző, betegség megelőző szerepe van. Ezért fontos, hogy a gyermekek minél előbb ismerkedjenek meg a zöldségekkel és gyümölcsökkel. Vonjuk be őket az ételkészítésbe, díszítsünk, szobrászkodjunk együtt velük, vigyük el őket magunkkal a piacra.”- mondta Antal Emese, dietetikus, szociológus, a TÉT Platform szakmai vezetője.

Az Európai Friss Kalandok nevű programsorozat első évében országszerte 15 települést érintett Frutti és Veggi, a kampány két központi figurája, akik több mint 14 ezer kilométert utazva hozták közelebb a gyümölcsök és zöldségek szeretetét a 6-14 éves korú gyermekekhez és családjaikhoz. Emellett a program keretében megvalósuló Európai Friss Kalandok roadshow, áruházi megjelenések (Tesco, Auchan, Coop, CBA) és a Gyerek Szigeten megrendezett Friss Zöldségek és Gyümölcsök Ünnepe keretében a magyar lakosság több mint 5 százaléka, mintegy félmillió ember nyerhetett bepillantást Vegapolisba, a zöldségek és gyümölcsök mesés világába és tapasztalhatta meg az egészséges étkezés örömét.

Bár a kampány idei kóstolós programsorozata lezárult, november elején indul egy nyolc részes miniprogramsorozat a Minimax és Disney Channel mesecsatornákon, amelynek keretében a családok legkisebb tagjai betekintést nyerhetnek a zöldség és gyümölcs testvérpár kalandjaiba és tanúi lehetnek annak, hogy a két mesés hős miképpen állítja meg Káosz, Vegapolis gonoszának csínytevéseit.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!