Szakfolyóirat 2001/4 Pr
Turisztikai kiállítás és konferencia Kaposvárott
Oldalszám: 118
2013.11.13.
Hat éve hagyomány, hogy a Kaposvári Turisztikai Kiállítás és Konferencia rendezvényeit a Kaposvári Farsangi Napokkal együtt tartják. Az idei események azonban minden eddiginél nagyobb sikert arattak. 222-en vettek részt a "Turizmus helye és szerepe a Széchenyi tervben" címmel megtartott konferencián, ez a szám több mint az elmúlt években. A kiállításon 59 standon, száz turizmussal foglalkozó cég jelent meg. 11 ország mutatkozott be: Ausztria, Ciprus, Franciaország, Horvátország, Lengyelország, Németország, Olaszország, Srí Lanka, Románia, Svájc, Tunézia. Az ANTOR jelenlévõ tagjai bejelentették, hogy jövõre közös bemutatókat is tartanak saját országaik turisztikai lehetõségeirõl.
A horvát kiállítók felsõfokon beszéltek a kaposvári részvételükrõl, sok-sok ismerõs arccal találkozhattak, akik évek óta igénybe veszik az õ általuk propagált horvát üdülési lehetõségeket. A Varazsd megyei Tourinform kezdeményezése nagy sikert aratott. Elõször tettek kísérletet a vallási turizmusra, különbözõ kegyhelyeket népszerûsítettek, úgy tünik ezekre a programokra lesz igény. Erdélybõl 15 településrõl 18-an voltak ott a kiállításon a Romániai Magyar Gazdák Egyesületének szervezésében. Elõször volt jelen a Székelyudvarhelyi Tourinfo, amely rendkívül kedvezõ szállodai
és ifjúsági turisztikai lehetõségekkel nyerte el a kiállítás látogatóinak a tetszését. Úgy nyilatkoztak, hogy jövõre is itt szeretnének lenni és erre nemzeti programmal készülnek.
A kis régiók is nagyobb számmal és gazdagabb programmal jöttek. Nagyatád, Rinya mente, Pogány-völgye, Boronkai régió, Zselica Szövetség, Szenna, Balatonboglár, Balatonlelle, Fonyód, Csurgó, Drávamenti Kistérségi Társulás, valamennyien bemutatták tájjellegû ételeiket, boraikat. A kiállítás látogatói ismét meggyõzõdhettek arról, hogy szépet látni, kellemesen pihenni nem kell Kaposvártól messze menni. A kis régiók bemutatták a horgászat-vadászat, a lovas és falusi turizmus egyszerû, de a megyén belül könnyen elérhetõ területeit is.
Sokan keresték fel Kaposvár Megyei Jogú Város önálló, századelõt idézõ, egyedien berendezett kávéházát, ahol korhû ruhába öltözött hostessek a kávé mellé készségesen nyújtottak
információkat a környék turisztikai értékeirõl.
Meglepõ látványossággal rukkolt elõ a Királyi Szakácsok Hagyományõrzõ Egyesülete. A tavalyi gyõztes Királyi Szakács mutatta be a nyertes menüt. Míg fõtt az étel, népviseletbe öltözött parasztasszonyok pogácsát, perecet, fánkot osztogattak az érdeklõdõk között.
Az idei, február 23-25.-e közötti kiállításon 15 utazási iroda vett részt, Dél-Dunántúl minden borvidékérõl eljöttek a Borutak, ezt az AMC kezdeményezte. A turisztikai kiállítás sikerét mutatja, hogy az ország minden régiója képviseltette magát. Három marketing igazgatóság, négy tourinform iroda, négy szálloda /ebbõl három szállodalánc/, három gyógyfürdõ, egy horgász és egy vadásztató cég.
Érdemes szót ejteni a kísérõ rendezvényekrõl is. Ezeken a kiállítók és a meghívott szakmai vendégek vettek részt és nyerhettek betekintést a Zselic turisztikai lehetõségeibe. Volt például szakmai találkozó az országos turisztikai és a helyi média, valamint a RIB képviselõivel. Ennek az eseménynek az ötletadója és egyben a háziasszonya is Repkáné Eszterhai Ildikó, az AMC Dél-Dunántúli Kirendeltségének a vezetõje volt. Csak néhány ebbõl a gazdag programból.
A résztvevõket körútra vitték a Surján-völgybe. Szentbalázson megnézték a helyi iskolások ötvösmunkáit, Bõszénfán a szarvastenyésztõ farmot, ahol vadételekkel várták õket. A következõ állomás Kistótváros lovas centruma volt, innek az ország egyedülálló gyermekes családok szállodájába vezetett az út Bõszénfán és nem kerülték el a ropolyi vadászházat sem, ahol a térség összes polgármestere várta a "vándorokat", de adott mûsort a vendégeknek a zselicszentpáli asszonykórus is.
Jól sikerült kísérõ rendezvénye volt még a kiállításnak a királyi szakácsok étkeibõl a gasztronómiai bemutató, a bányai boszorkányavató, a lovas show a Pannon Lovas Akadémián, a szennai népies ételkóstoló is.
Végeredményben elmondható, hogy a kaposvári turisztikai kiállítás országosan és nemzetközileg is figyelemre tarthat igényt, a szervezõ a Kapos Expo KFT. pedig már a jövõ évi, következõ kiállításra készül újabb meglepetésekkel.