MENÜ

Renault traktor(ok)

Oldalszám: 56
Hernek 2014.06.19.

A Renault alapítása, az 1900-as évek eleje óta gyárt autókat és traktorokat. A II. világháború utáni helyreállítást követõen a piaci igényekre reagálva dinamikus fejlõdésnek indult a gyár. Ezt a trendet a mai napig is folytatja, melyet nem csak a személyautó és haszongépjármû gyártása bizonyít, hanem mezõgazdasági vonala is.

A Kecskeméti Agroker Kft. Renault traktorokból 2002-ben 21 darabot, 2003-ban 116 darabot, a 2004. júliusig terjedõ idõszakában 18 darabot értékesített. Dinamikusan fejlõdõ tendencia ez, mely bizonyítja a piacon való helytállásunkat. A Renault tulajdonosok 94%-a teljesen elégedett az általuk vásárolt gépek technikai tartalmával, üzembiztonságával és az Agroker Kft. szolgáltatásaival.  Számos esetben visszatérõ vásárlókkal is találkozhattunk a vevõk között. Ez azt jelenti számunkra, hogy a termékeink elégedett vásárlókhoz kerültek. Éppen ezért folytatjuk az elkövetkezendõ években is ennek a rendkívül kedvelt terméknek a forgalmazását. Tovább bõvítjük szervizhálózatunkat és szeretnénk fejleszteni alkatrész-ellátottságunkat is.


Az Renault ARES specifikációja lehetõséget ad a különféle áttétel opciók közötti választásra. Felkínálja a QUADRISHIFT II. generáció (4 sebesség terhelés alatti kapcsolással) magas output-ját, vagy a QUADRACTIV áttétel kényelmét, amely automatikusan kezeli a sebességváltót a terheléstõl függõen, vagy a FULL POWERSHIFT fejlett technológiáját, mely 3 funkciós vezérléssel van kombinálva.


A FULL POWERSHIFT hajtómûvel a felhasználó gyakorlatilag az ujjhegyével kezelhet 18 elõremeneti és 8 hátrameneti sebességfokozatot a 826-os modellnél, a + és – gombok lenyomásával a háromfunkciós vezérlõkaron a kuplung benyomása nélkül válthat sebességet.


A földterület végén való manõverezéskor az ARES automatikusan lekapcsol abba a fokozatba, amit korábban a  a memóriájába betároltak. Ha egy manõvert elvégzett, a sebességváltó automatikusan felkapcsol magasabb fokozatokba.


Közúti haladáskor, amikor szinkronizált sebességet vált, a QUADRISHIFT II automatikusan kiválasztja azt a megosztási rátát, mely leginkább megfelel a traktor adott sebességéhez. Nem kell tartani a motor fordulatszámának leesésétõl, amikor teljes terhelésen magasabb sebességbe vált, sem a motor túlpörgésétõl, amikor pótkocsit vagy nehéz munkagépeket vontat.


A QUADRACTIV a terheléstõl függõen automatikusan vált a négy sebesség között. Lehet használni „economy” (=gazdaságos) üzemmódban (a sebességet 1700 f/min-nél váltja), vagy „power” üzemmódban (teljes erõkifejtésnél vált sebességet, 2050 f/min-nél).

A részletek fontosak

A kabin középsõ oszlopán, a jobb oldalon (közvetlenül a elektrohidraulikus vezérlõ kontrollpanel felett) lévõ váltógombok a váltóvezérlést megkettõzik, így két helyrõl van lehetõség a kapcsolásra. Minimális mozdulattal kontrollálható a hajtómû és a csatlakoztatott munkagép.


A FULL POWERSHIFT vezérlés ergonómiailag különösen elõnyös, hiszen a vezetõ ugyanazon karral növelheti és csökkentheti a motor erejét, válthat fel és le a sebességek között, és választhatja ki az elõre meghatározott manõverezõ fokozatot.

Biztonságos felfüggesztés


A hátsó sárvédõkön található gombok segítségével a csatlakozót 10 cm-es lépésenként lehet emelni, illetve süllyeszteni. Nagyon könnyen hozzáférhetõ, figyelmen kívül hagyja a kabinból történõ vezérlést, így a ráakasztás garantáltan biztonságos. Az emelõkarok nagyon mélyre leereszkednek, könnyû és gyors rákapcsolást téve lehetõvé. A gömbök a konzoljukon helyezkednek el, könnyen hozzáférhetõk. A kihelyzett hidraulikus szelepek jól elérhetõk, kézmagasságban vannak, a gyors csatlakoztatás és a teljes biztonság érdekében. Környezetvédelmi okokból a résolajat külön tartályban fogja fel.

Elcsukló sárvédõk


A kis fordulási kör elérése érdekében az elsõ sárvédõk az elsõ kerékkel való ütközésig fordulnak. Karbantartáskor vagy a motorháztetõ felnyitásakor könnyedén körbefordulnak a tengelyük körül.

Elektronika és produktivitás


A vezetõ a kabinból tudja vezérelni az ARES összes funkcióját. Az integrált DRIVETRONIC rendszer folyamatosan felügyeli a kulcsfontosságú rendszerek teljesítményét: motor, áttétel, TLT, csatlakoztatás, differenciálmû, elsõ tengely…


A fedélzeti INFOTRAC számítógép értékes adatokat tárol, melyek segítségével a felhasználó könnyen ki tudja számítani költséghatékonyságát: lehívható a megmunkált terület nagysága, a megtett távolság, a munkaidõ, a külsõ hõmérséklet és egy eseményszámláló (például a feldolgozott bálák számlálására)…


Terhelésérzékelõ rendszer: a tökéletes egyensúly


A hidraulikus terhelésérzékelõ rendszerének köszönhetõen párhuzamosan több hidraulikus erõt igénylõ rendszer használható (pl. hidraulikus motor, hidraulikus henger- és vonócsatlakozás), mivel a munkagép minden rendszerének megfelelõ erõt biztosít. Magas átfolyási sebességet biztosítanak még a szerényebb motor fordulatszámok is (1500 f/min).


A REVERSHIFT kuplung nélküli hátramenet-kapcsoló a rugalmasság és hatékonyság modellje. Anélkül, hogy a felhasználónak le kellene venni a kezét a kormánykerékrõl, az ujjhegyének egy egyszerû mozdulatával meg tudja változtatni a mozgás irányát. A Revershift szaggatás nélkül, automatikusan állítja be az irányváltáshoz szükséges idõt, a traktor sebességéhez alkalmazkodva.


Az ARES család traktorai több mint 8 tonnát tudnak emelni a teljes emelõ tartományban. 3 féle TCE-rendszer közül választható ki a szükségleteknek megfelelõ. A TCE 15 T csillagkerék alakú pozíció állítójával egyszerûen használható. A TCE 25 lehetõvé teszi továbbá egy aktív kerékcsúszás kontrollpaneljének kezelését a maximális vonóteljesítmény és a minimális talajszerkezet-roncsolás érdekében.

RENAULT-fejlesztések a fejlett technológia szolgálatában


Az ELECTROPILOT-tal felszerelt jobb oldali karfa végére építik be a hidraulikavezérlõ joystickot (botkormányt). Két elektrohidraulikus szelep teljesítményének precíz vezérléséhez használható a kabin jobb oldali tartópillérébe beépített vezérlõegységet. A quadrishiftváltó, automata váltó, kardántengely állapota… minden fontos információ egy helyen, a kabin jobb elsõ oszlopán látható egyetlen kijelzõn, mely lehetõvé teszi a gyors állapotfelmérést.


A HYDROSTABLE 4 spirálrugóval, 4 lengéscsillapítóval és keresztstabilizátorokkal rugózott kabin.
PROACTIV elsõ tengely független felfüggesztéssel. A tökéletes ergonómiát biztosító vezetõülés 20 fokkal jobbra és 15 fokkal balra képes elfordulni.
Az ismertetésbõl kitûnik, hogy az Ares kategóriájának egyik legmeggyõzõbb típusa, az erõ, a technika és a megbízhatóság ideális ötvözete.