MENÜ

Az Axiál múltja, jelene, jövõje

Oldalszám: 52
2014.03.18.

Az Axiál Kft. 18 születésnapjának március végi bajai megünneplésén Pintér Zsolt ügyvezetõvel a cég múltjáról, jelenérõl, jövõjérõl, valamint hazai és európai gazdasági környezetrõl beszélgetett az Agro Napló tulajdonosa, Maul Vanda.

 







Maul Vanda: Az elmúlt 18 évbõl mik azok az események, amik jelentõsek a cég számára?



Pintér Zsolt: Elsõként mindenképp a vállalkozás 1991-es megalakulását emelném ki. A betéti társaság létrejöttét követõen három évig kizárólag ZETOR alkatrészek értékesítésével foglalkoztunk, míg nem 1994-ben bõvítettük alkatrészkínálatunkat, szem elõtt tartva az akkori mezõgazdasági igényeket. 1995-ben gépüzletágunk létrejöttével elindult a mezõgazdasági gépértékesítés és vele párhuzamosan szervizszolgáltatásunk.

A következõ nagy fordulópont az Axiál életében, hogy 1996-ban a Bt. 50 millió forintos törzstõkével Kft-vé alakult.



Az ezredfordulón, 2000. november 7-én kezdõdött meg az Axiál Kft. és a CLAAS együttmûködése. A kizárólagos importõri és hazai forgalmazói jogot biztosító megállapodás aláírása egy újabb meghatározó lépést jelentett a vállalat életében, mivel addig kombájn és önjáró silózó nem szerepelt az Axiál kínálatában. A bérgépeket és bérmunkát biztosító Manax Kft. 2001-es létrejöttével egy idõben alakult meg a cégen belül 2003 óta önálló szervezeti egységként mûködõ használtgép-üzletág.



Az építõipari gépek iránt megnöve-kedett igények kiszolgálása érdekében kínálatunkba 2004-ben felvettük a Hyundai teljes munkagép kínálatát, míg egy évvel késõbb a Hyundai targoncákkal egy új terület, az anyagmozgatás irányába nyitottunk. 2007-ben került sor a bajai központunkban található Alkatrész Logisztikai Központ átadására. A tavalyi évben pedig az Axiál Kft. elnyerte az „Év vállalata díjat” a Magyar Kockázati és Magántõke Egyesület (MKME) jóvoltából.





M.V.: Mik a terveik a jövõre nézve?



P. Zs.: Mint eddig is, most is az a célunk, hogy az értékesített gépek mellett a lehetõ legmagasabb színvonalú alkatrészellátást és szervizszolgáltatást biztosítsunk. Hisszük, hogy ez a színvonal biztosítja a hosszú távú partnerkapcsolatok alapját.



Számítunk rá, hogy 2009-ben csökkenni fog a mezõgazdasági gépberuházások száma, ugyanakkor az üzemeltetett gépeknek az elvégzendõ munkához alkatrészre és szervizre van szükségük. Partnereinknek a túléléshez, illetve a környezõ országok mezõgazdasági termelõivel és vállalkozóival való versenyképesség megõrzéséhez üzembiztos és megfelelõ mûszaki színvonalú eszközök és gépek szükségesek. Akik ebben a helyzetben versenyképesek akarnak maradni, azoknak lépniük, fejleszteniük kell! Akik pedig lépnek, azoknak nem csak a legkorszerûbb mûszaki megoldásokból álló gépekre, de az azokhoz kapcsolódó magas szintû szolgáltatásra is szükségük van.





M.V.: Hogy élik meg a válságot?



P. Zs.: Rövid távon a tervünk a jelenlegi gazdasági helyzeten, – a cég több, mint 550 dolgozójával együtt – túljutni.

Azt gondolom, hogy a válság kapcsán megtettük azokat az intézkedéseket, melyek szükségesek voltak. 2003-2004-ben hasonló helyzetben volt Magyarország a gépértékesítés lehetõségeit tekintve. Míg 2003-ban 32,5 milliárd volt a cég összforgalma, addig 2004-ben 20-21 milliárd forintra esett vissza, de abból a helyzetbõl is pozitívan jöttünk ki mind a szolgáltatások, mind pedig a gépértékesítések tekintetében. Mindehhez az kellett, hogy önmagunktól elvettünk minden olyan dolgot, ami addig „elkényeztetett” minket. Takarékosság, költséghatékonyság, ez a mostani lehetõség is. Emellett a gépértékesítést, a szolgáltatásokat, a szervizt és az alkatrész-kereskedelmet még tovább kell fejleszteni.



www.agronaplo.hu/hirek/2612