817 hektárral többet szántani
A Grégoire Besson csoport bejelentette, hogy felvásárolta a Rabe Agri-t
Az MF 7600 kibõvíti a Massey Ferguson termékválasztékát
Bemutatkozik az új CX5000/6000 kombájn széria
Fendt GuideConnect: Két traktor, egy pilóta
Horsch sajtókonferencia
„Nordic Innovation" nemzetközi sajtókonferencia
Számos újdonság az Agritechnica 2011 kiállításon
Új 9R és 9RT traktor sorozat
A Lemken kifejlesztette a DuraMaxx ekét, melynek kopási költségei szántás közben jelentõsen csökkennek. Ezt támasztja alá a Kieli Egyetem legújabb kutatása.
2007-ben jött az ötlet egy ú,j furat és lyukak nélküli ekevas elõállítására, melynek éle kevésbé kopik. Az alpesi mérnökök meg voltak gyõzõdve arról, hogy egy keményebb minõségû acélból készült eketestnél megnövekedik az eke élettartama a Duralhoz képest. Mivel a kopóelemek már nem a tartószerkezethez vannak rögzítve és így teljes mértékben ki vannak használva, a hasznos élettartam megnõ.
A Kieli Egyetemen folyamatos vizsgálatokat tartanak, hogy ez a gyakorlatban is megállja-e a helyét. Egy ötfejes váltvaforgató ekét csatoltak a Juwel 8-hoz, melynek egyik oldalára Dural, a másik oldalára új DuraMaxx ekefejeket szereltek.
Mintegy 360 hektárt szántottak fel. Referencia értékek az ekefejek kezdeti tömege, vastagsága és a kopóalkatrészek állapota. 100 hektáronként rögzítették az adatokat. 200 ha-nál még a két típusú ekefej kopása fej-fej mellett haladt, majd egyre nagyobb lett a különbség a DuraMaxx javára. 320 ha-nál a DuraMaxx kopása 158 gramm volt, míg a Duralé már 279 gramm. Kiszámolva az új ekefejekkel 1867 ha-t, míg a Durallal csupán 1050 ha lehet felszántani.
Nagyításhoz klikk a képre
A 75%-os kapacitásnövekedés megerõsítette a LEMKEN mérnökeinek várakozásait, a keményebb, finomszemcsés acél felületû alapanyag használatával kapcsolatban. A hosszabb élettartam a csereintervallumok csökkenéséhez vezet. Az új felépítés további elõnye hogy szerszámok nélkül rögzíthetõ, állítható, így csökken az átállítási idõ is.
Forrás: www.lemken.com
A vezetõ mezõgazdasági talajmûvelõ munkagép gyártó Grégoire Besson szeptember 1-én bejelentette, hogy felvásárolta a németországi Bad Essen székhelyû eke, talajmûvelõ eszköz és vetõgép gyártó Rabe Agri-t.
Az ekegyártásra specializálódott Rabe Agri gyárat 1889-ben alapították. Az elmúlt 25 évben a Rabe Agri olyan mezõgazdasági gépek fejlesztésével foglalkozott, mint a boronák, vetõgépek stb. Az elmúlt három évben a Rabe Agri forgalma elérte a 30 millió Eurót, beleértve a 60%-os exportot. A gyár 180 fõt foglalkoztat.
A Gregoire Besson csoport összesen 380 fõt foglalkoztat világszerte és jelenleg hat gyártóüzemmel rendelkezik (Montfaucon-Montigne, Sergueuneuse, Quimper, Langeais, Cany Sarville and Ancona (Italy).
A 2010-ben 60 milliós forgalmat elért Grégoire Besson csoport képviseletét világszerte az értékesítõi hálózata látja el, mely öt leányvállalatból (Anglia, Kanada, Lengyelország, Oroszország, Kína), számos importõrbõl és forgalmazóból áll.
A felvásárlást követõen a Rabe Agri neve Rabe-ra változik.
Forrás: www.gregoire-besson.com
Új design, új motorkoncepció, új kezelési elv és még megannyi fejlesztés, amit az új MF 7600 széria modelljei kínálnak!
Massey Ferguson traktor 7600
Az MF 7600 sorozat négy új hathengeres modellcsaládot vonultat fel a 170 LE feletti teljesítmény kategóriában. A traktorok választás szerint teljesen automatikus Dyna-6 vagy fokozatmentes Dyna-VT hajtómûvel rendelhetõk.
Az új formatervezéssel ellátott motorháztetõ és a vezetõfülke megdobogtatja az MF kezelõk szívét. Az új motorháztetõ dizájn már bemutatkozott az MF 3600, MF 5400, MF 7600 és MF 8600 szériákon.
Az MF 7600-as sorozat új, 2. generációs kipufogógáz kezelõ rendszerrel felszerelt motorjai teljesítik a 3b (EU) ill. a Tier 4 interim (US) károsanyag kibocsátási szabványokat. Ez az új technológia jelentõsen csökkenti az üzemanyag, valamint az AdBlue fogyasztást az elsõ generációs SCR rendszerekhez képest.
A Massey Ferguson úttörõ az SCR technológia alkalmazásában és vezetõ technikai szerepét ebben a teljesítmény tartományban is bizonyítja.
Három felszereltségi szint érhetõ el a traktorokhoz, különbözõ technikai megoldásokkal:
• Essential (mechanikus kezelés, csak Dyna 6)
• Effizient (modern funkció és kezelés a Dyna 6-hoz és Dyna – VT-hez egyaránt)
• Exclusive (modern és kényelmes kezelés a Dyna 6-hoz és Dyna VT-hez egyaránt)
Forrás: www.masseyferguson.at
2011 õszétõl a New Holland betakarítógép kínálatának újdonsága a CX5000/6000 széria megérkezik hazánkba is. A New Holland legújabb felsõ-középkategóriás kombájnszériája teljes megújuláson esett át úgy belbecs mint külcsín tekintetében. A kombájncsalád 4 modellje közül a két kisebb gép 5 szalmarázóládás, míg a két nagyobb modell 6 szalmarázóval szerelt.
258, 300 és 333 Le-s maximális motor teljesítmények, nagyméretû magtartályok (7300-9300 liter), standard differenciálmû és számos technológiai újdonság fémjelzi az igen tetszetõs külsejû új széria gépeit. Tovább
A traktorokban található elektronikát egyre gyakrabban használják további mûveletek és folyamatok automatizálására. Az automatikus kormányzás mára általánossá vált. Az egyik fejlesztési irány ezen a területen az együttmûködõ és kommunikációs rendszerek.
A Fendt intenzív kutatásokat végez ezeken a területeken, ami a GuideConnect rendszer kifejlesztéséhez vezetett. Ebben a rendszerben két traktor kapcsolódik mûholdon és rádió kapcsolaton keresztül egy egységhez, ahol a két erõgép közül az egyik pilóta nélkül végzi el ugyan azt a munkamûveletet, mint a kezelõvel ellátott.
Rugalmas és hatékony
A Fendt egy új utat választott, hogy megfeleljenek az egyre növekvõ munkaszélesség utáni piaci elvárásoknak. Az új GuideConnect rendszer segítségével eleget lehet tenni ezeknek az elvárásoknak anélkül, hogy olyan hátrányokba ütközzünk, mint például a közúti közlekedési szabályok. A két erõgép összekapcsolva mûködik egy egységként. Az irányított, kezelõ nélküli erõgép követi a vezetõ jármûvet mikor az végrehajtja ugyan azt az üzemeltetési feladatot a fordulás és az akadályok elkerülése során. A Fendt GuideConnect nem csak a nagy munkaszélességet teszi lehetõvé, hanem a roppant rugalmas alkalmazhatóságot. A gazdák optimalizálhatják a mûveletek hatékonyságát, mivel a traktorok bármikor külön egységként, függetlenül is üzemeltethetõk.
Vezeték nélküli rádió kapcsolat
Elõször a kezelõ a Vario-Terminal segítségével kiválasztja, hogy melyik traktor lesz az irányított és melyik követi majd. Ezen kívül a követési távolság és a két erõgép közötti oldalsó távolság is itt adható meg. A precíz RTK-GPS alapú mûholdas helymeghatározás és kommunikáció a két traktor között egy kódolt vezeték nélküli kapcsolaton keresztül biztosítja a pontos helymeghatározást.
A sor végére érve az irányított traktor mozdulatlanul megáll és megvárja, míg a vezetett traktor befejezi a fordulót, majd követi útvonalán ennek megfelelõen. A munkaeszközt automatikusan a felemeli a megfelelõ pozícióba, majd munkahelyzetbe állítja a befejezett forduló után. Mikor a vezetett traktor akadályt kerül ki, a másik erõgép lecsökkenti a sebességét, majd folytatja útját a megadott útvonalon mikor az végzett. Az irányított traktor útjába esõ akadály kikerülésére a kezelõ ideiglenes útvonalat szabhat meg a saját útja mentén.
Többszintû biztonsági koncepció
Természetesen a biztonság meghatározó szerepet játszik a GuideConcept rendszerben. Általában a kezelt erõgép pilótájának felelõssége mindkét jármû. Ugyanakkor maga a rendszer is rendelkezik egy többszintû biztonsági koncepcióval. A kódolt vezeték nélküli kapcsolat biztosítja, hogy csak a két meghatározott traktor képes egymással kommunikálni. Ha egy másik Fendt GuideConnect rendszert használnak a közelben, akkor sincs veszélye annak, hogy az irányított gép véletlenül követi a másik vezérelt erõgépet. Olyan helyzetben mikor a biztonság kritikussá válik az irányított traktor aktívvá válik. Például egy vészleállás azonnal életbe lép mikor a mûholdas helymeghatározás nem lehetséges, vagy a vezeték nélküli kapcsolat megszakad, esetleg az erõgépek közötti távolság túl kicsi, vagy túlzottan nagy. Az irányított gép nem csak elfogadja az utasításokat, hanem értesíti a vezetett gépet az olyan hibákról, mint az alacsony üzemanyag-szint, vagy más fontos információkról, mint a haladási sebesség.
Forrás: www.fendt.com
Schwandorf-Sitzenhof adott otthont a szeptemberben megrendezett nemzetközi Horsch sajtókonferenciának. A gyártó még az Agritechnica kiállítást megelõzõen számos újságíró elõtt mutatta be legújabb fejlesztéseit, valamint azt a 10 millió eurós beruházásból épült Horsch Logisztikai Centrumot, ahonnan a legkorszerûbb számítógépes eljárás segítségével szolgálják ki partnereik alkatrész igényét.
A sajtókonferenciáról készült magyar nyelvû beszámoló az Agro Napló október-novemberi lapszámának 37. oldalán olvasható.
Az új fejlesztésû gépekrõl angol nyelven itt olvashatnak.
Augusztus végén Berlinben újfejlesztésû Väderstad munkagépeket tekinthettek meg elsõ alkalommal a sajtó képviselõi. A Väderstad bemutatta új szemenként vetõ gépét, a Tempo-t, melynek fejlesztése mindezidáig a legnagyobb költségeket és erõfeszítéseket igényelte. 65 újságíró érkezett a rendezvényre 22 országból.
Az elsõ nap a berlini Scandic Hotelben indult, ahol a négy gyártó a Väderstad, a Valtra, a Trelleborg és a Tornum találkoztak a sajtó képviselõivel és bemutatták újdonságaikat.
A Väderstad-tól a legnagyobb érdeklõdést a Tempo kísérte. A vetõgép precizitása lehetõvé teszi, nagy menetsebesség melletti pontos vetést még nehéz körülmények között is. További két új munkagépet is megtekinthettek az érdeklõdök, úgy mint a függesztett, összecsukható Carrier X tárcsát, valamint a Swift tarlóhántó kultivátort. A nap végén a résztvevõk meglátogatták a skandináv nagykövetséget.
A Swift és a Carrier X
A következõ nap a munkagépek már saját környezetükben, munka közben mutatkoztak be. A szántóföldi bemutatóra a Nauen melletti Havelland Hof Ribbeck-ben került sor. A Väderstad csapata számos olyan kérdésre adott választ, melyek az új munkaeszközök technikai megoldásait firtatták.
Tempo
A Väderstad által bemutatott "Nordic Innovation" rendezvény egyik nem titkolt célja az volt, hogy az újdonságok híre minél elõbb eljusson a gazdálkodókhoz. A Valtra, a Trelleborg és a Tornum cégekkel való kooperáció nagyon sikeres volt. A gyártók termékei jól kiegészítették egymást és az egész mezõgép ipar figyelmét felkeltették
Tempo
A boldog, német Väderstad csapat
Forrás: www.vaderstad.com
Az idei Agritechnica nagyobb lesz, mint valaha és ezt tükrözi a számos kiállított újdonság is. Több mint 2600 kiállító 48 országból 24 csarnokban. A 300 újdonság közül a DLG által kijelölt szakértõi bizottság szigorú kritériumok alapján ítélt oda összesen 2 arany és 39 ezüstérmet.
A nyertes kiállítókról itt olvashatnak angol nyelven
A John Deere azoknak ajánlja legerõsebb és legkényelmesebb 9R és 9 RT modelljeit, akik nehezen mûvelhetõ nagy területtel rendelkezik. A négy összkerék meghajtású és három gumihevederes modell 2012-tõl lesz elérhetõ, és a 2007-ben bemutatott 9030 szériát váltja fel.
Az új 9R és 9RT traktorok számos fejlesztéseken mentek keresztül, melyeknek eredményei: nagyobb motorteljesítmény, - hidraulika, - emelési kapacitás és a TLT opciók. Valamint a vezetõfülke és a kezelõszervek teljesen integrált "intelligens megoldásai", mint az AutoTrac, JDLink és ”High-Flow ". Minden 9RT-9R modell az újonnan kifejlesztett 13,5 literes PowerTech PSX NUR-Diesel-motorral mûködnek, melyek megfelelnek az Euro III B szabványnak. A motor egy 4 szelepes magasnyomású Common Rail turbómotor. Annak érdekében, hogy a károsanyag-kibocsátás mennyisége alacsony maradjon, a kipufogógáz-visszavezetéssel (EGR) és egy szûrõvel van ellátva, ami dízel oxidációs katalizátor (DOC) és dízel részecskeszûrõhöz (DPF) kapcsolódik.
Azoknak, akik szívesebben váltanak kézzel, a John Deere a 9410R és 9460R modelljeit kínálja. Ezek 24 sebességes PowerSync váltóval, illetve az összes gumihevederes és a nagyobb kerekes traktorokhoz opcionálisan 18-sebességes powershift váltóval, és "Efficiency Manager"- rel szereltek. Ezzel a technológiával a gépek mindig optimális teljesítményt biztosítanak üzemanyag-megtakarítás mellett.
A kerekes és gumihevederes 9R és 9RT modellek rendkívül kényelmes új CommandView II fülkével rendelkeznek. 10%-kal több a hely, 7%-kal nagyobb az üvegfelület és négyszer nagyobb a tároló hely, mint korábban.
Az ülés aktív vibrációs rendszerrel (Active Seat) és a gumihevederes modelleknél légrugózással szerelt. Az utastérben megtalálhatók különbözõ kiegészítõ berendezések, CommandArm és GreenStar 3 monitor, amikkel egy sor precíziós mezõgazdasági alkalmazást lehet mûködtetni, mint például Telematik funkciók, gyárilag telepítet JDLink és Ferniagnosesystem szolgáltatás.
Minden 9R/9RT traktor különbözõ csatlakozással, TLT-funkciókkal és nagyobb emelõkapacitással (9071 kg) választható.
John Deere 9R/9RT traktor
Forrás: www.deere.de