MENÜ

Gép-Mix - a gépvilág aktuális hírei egy helyen az Agro Napló ajánlásával

Oldalszám:
2014.01.24.

Ahány ház, annyi szokás
A CLAAS BEMUTATJA az új Arion 500/600 sorozatot
Cape North Adventure (Északi-foki kaland) – Megállás az Austro Dieselnél 2012 06. 14-én
DLG Szántóföldi Napok 2012 (HORSCH)
FELLA gyakorlati gépbemutató
Nagy Talajmûvelõ Show
Trelleborg TM Blue – egy új opció az AGCO traktorokhoz
ÚJ GYÁRAT AVATOTT A SULKY
Új kabinnal a Raptor
Quadtrack világrekord kísérlet

 

 

Ahány ház, annyi szokás



Nem ritkaság, hogy bizonyos esetekben nem vagyunk hozzászokva a látottakhoz. Íme, egy tökéletes példa egy teljesen szokatlan gépkombinációra: egy teljesen új Tornado3 T5516/16V különös módon került elszállításra a kanadai forgalmazótól.



A végfelhasználó, aki minél elõbb szerette volna haza szállítani a gépet egy pick-up segítségével tette ezt meg, amirõl a kép is árulkodik:

 


 

 

 

A CLAAS BEMUTATJA az új Arion 500/600 sorozatot



Az aktuális ARION sorozat a maga több mint 10.000 db eladott traktorjával a CLAAS világszerte legsikeresebb traktorsorozata. Azért, hogy ez így maradjon, a CLAAS folyamatosan dolgozik a traktorok fejlesztésén.



2012 nyarára a meglévõ ARION 500/600 gépeit egy azonos nevû és 7 modellbõl álló új ARION generációra cseréli.



Az új motortechnológia mellett, amely a dízel-részecskeszûrõ rendszerének köszönhetõen a Stage IIIb (Tier 4i) kipufogógáz normának is megfelel, számos új fejlesztés került a gépbe. A körkörös kilátás és könnyû kezelhetõség a CLAAS új kabingenerációjában, új mércét állított fel. Az új ARION 500/600 sorozattal a CLAAS az AXION 900 és XERION nagytraktorjainak technikáját és kényelmét kínálja a középsõ teljesítményosztályban.





Az új ARION 500/600 sorozat motorteljesítményei:




 

 



Az új ARION 500/600 sorozat hét modelljével a 140 és 184 LE (ECE R 120 szerint) közötti teljesítménykategóriát fedi le. Elkészült a DPS motorok új generációja, amelyek tovább optimalizálják az üzemanyag felhasználást és megfelelnek az új kipufogógáz kibocsátási normáknak. Az új ARION modellekben is megtalálható a CLAAS POWER SYSTEMS (CPS) rendszer. A CPS az új fejlesztésû alkotóelemek és technológiák optimális kombinációja a meghajtási rendszerben. Itt nemcsak a motorról és a normák teljesítésérõl van szó, hanem az egész géprõl, annak napi teljesítményérõl és az erõ intelligens kihasználásáról.



Az 500-as sorozatban 4,5 literes, négyhengeres egység található, a 600-asban 6,8 literes, hathengeres, mindegyik 4 szelepes technológiával, commonrail közös nyomócsöves befecskendezõ rendszerrel, variálható geometriájú turbótöltõvel és hûtõlevegõ visszaforgatással a motorháztetõ alatt. A kipufogógázt kezelõ DPF rendszer teljesen beépítésre került a motorház alá, így a vezetõnek semmiképp nem akadályozza a kilátását.



Video  

 

A legjobb az AXION 900-ból



Az ARION 500/600 legjelentõsebb újításai a CLAAS nagytraktor sorozatától, az AXION 900-tól származnak, mely az Agritechnica 2011 kiállításon került bemutatásra és 2012-ben elnyerte az év traktora címet.



Ide tartozik többek között a VISTRONIC elektronikus levegõelvezetés, mely lehetõvé teszi a szellõztetõ pontos vezérlését. A VISTRONIC csökkenti a zajszintet, a hûtõrendszer teljesítményigényét és ezáltal az üzemanyag felhasználást egyaránt. A hûtõrészek a gázrugóknak köszönhetõen egyszerûen felnyithatók és gyorsan tisztíthatók. A levegõszûrõ a hûtõegység elõtt található, ahol a legjobban hozzáférhetõ.



Egy másik, igen szembeötlõ jellemzõje a CLAAS nagytraktor generációból, a nagyméretû öt oszlopos vezetõfülke, amelyet az ARION számára fejlesztettek tovább. Kitûnik mindenekelõtt a jó körkörös kilátási adottságaival, magas fokú kényelmével, a négy pontos rugózással, az állítható kormányoszloppal és a CEBIS verzióban (CEBIS – CLAAS elektronikus fedélzeti információrendszer) a kartámaszba épített CMOTION multifunkciós kezelõkarral és CEBIS terminállal. Ahogy az AXION 900 esetében, az új ARION-nál is a vezetõfülke elõrébb került elhelyezésre és a B oszlopok a hajlított szélvédõnek köszönhetõen jóval elõrébb találhatóak a vezetõ látóterétõl. A fülkét speciálisan az ARION számára kiegészítették egy jobb oldali, egyben nyíló ajtóval. A vezetõülés kínálatot pedig kibõvítették az új ARION esetében további két modellel, így már ötféle, a Sears és Grammer által gyártott rugózott ülésbõl lehet választani.



Az eddigieknek megfelelõen, az ARION CIS verziója (CIS –CLAAS információs rendszer) mechanikus vezérlõeszközökkel kapható. A CIS kartámaszt kiegészítették a kardán be- és kikapcsolás funkcióval, elõrébb tették a munkamélység beállításához használt forgókapcsolót, a jobb elérhetõség érdekében. Az új sorozat traktorjait opcióként lehetõség van CLAAS GPS PILOT, valamint a CLAAS TELEMATICS gyári elõkészítéssel rendelni.

 

 


 





Számos új elõ-, és felszereltség



A CLAAS az új ARION 500/600 számára számos elõ-, és felszereltséget kínál gyárilag:



Minden modell a CLAAS specifikus traktorfelépítés jellemzõivel rendelkezik, nagyobb keréktávolság, 50/50 súlyelosztás az elsõ és hátsó tengelyen, kompakt felépítés. A gépek nettó súlya 5,8 t és 7,8 t között van. A megújult szerkezetének köszönhetõen a max. megengedett össztömeg a 40 km/h és 50 km/h verziójú gépeknél egyaránt 12 tonnára emelkedett. Ebbõl kifolyólag az új ARION generáció szériaként, már a legkisebb ARION 530 modelltõl kezdve erõsebb hátsó tengellyel rendelkezik, amelyen ráadásul nagyobb abroncsméret is lehetséges, gyárilag akár 710/60 R38.



Mindegy, hogy az ARION gyárilag frontfüggesztéssel vagy frontrakodóval készül, az új félkeret a felszereltség része mindenképp. Az elsõ tengely és hajtómû között található a motor hosszában, felveszi a kialakult erõket és egyidejûleg tömegpontja a frontrakodó konzoljainak. Ezeket egyszerûen összecsavarozzák a félkerettel és bármikor utólag is szerelhetõk.



Az elsõ tengely továbbra is kerekenként rugózik és a nagyobb stabilitás érdekében, mint pl. frontrakodós munkáknál komplett fékezhetõ. Ezen kívül opcióként kapható egy új aktív fékrendszerrel is. A két top modellnél (ARION 650 és 640) ezek az alapfelszereltség részét képezik. Az új sorozattal kibõvítették az ARION pótsúlyozhatóságát is. A frontsúly ellensúlyozására tetszõlegesen 250kg, 350 kg, 40 kg vagy 550 kg áll rendelkezésre hátsó kerekenként.



 


 

 



Nagy teljesítményû HEXASHIFT váltó



Az új ARION sorozat CLAAS HEXASHIFT váltója kitûnik magas teljesítményével és számos intelligens automata funkciójával, és az ügyfeleknél ez gyakran egyenlõ a fokozatmentes utazási kényelemmel. Négy csoporttal rendelkezik és hat teherkapcsolási lehetõséggel, kuplung használata nélkül kapcsolható. A HEXACTIV automatikával minden teherfokozat és csoport teljesen automatikusan kapcsolható. A már bevált automata funkciókhoz tartozik ezen kívül a REVERSHIFT (elektrohidraulikus fordulókapcsoló a menetirány egyszerû váltásához), a Speedshift (a teherfokozatok és csoportok gyors kapcsolása), valamint a Speedmatching (a teherfokozatok automatikus igazítása csoportos kapcsoláskor C4->D2”).



A HEXASHIFT magas teljesítményét a CLAAS 2009-ben, a DLG által készített powermix teszt során egy ARION 640 CEBIS-el igazolta. Az ARION 640 a legtöbb munka során átlagosan alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást ért el, mint a többi tesztelt traktor és a powermix összértékelés során 3,6%-kal volt jobb a többi középértéknél.



Több oka is van annak, hogy az új ARION generációban a CLAAS HEXASHIFT váltót alkalmazták. Az új sorozatban háromféle kivitelezésben kapható, egyike a Super ECO 40 km/h 1.650 ford./perc fordulaton, ami mindenekelõtt szállítási munkák során lehet érdekes. Minden ARION 500/600 modell rendelkezik a 110 l/min teljesítménnyel bíró Load-sensing hidraulikus rendszerrel.



Forrás: www.axial.hu  

 

 

 

Cape North Adventure (Északi-foki kaland) – Megállás az Austro Dieselnél 2012 06. 14-én



Massey Ferguson Olaszország egy MF 7624 traktorral keresztül Európán segélyprogramot szponzorál – Olaszországból az Északi-fokig.



A pénzadományokból a föld egyik legszegényebb országában Csádban egy mezõgazdasági iskolát szeretnének felépíteni.

 

 


 







2012 június 10-én indult el Olaszországban 2 olasz MF vevõ, Leonardo Cavazzi és Gianni Brovida 13.000 km hosszú útjára egy „arany“ Massey Ferguson 7624 traktorral.





Utuk az urakat június 13-14-én Szlovéniából kiindulva Stájerországon keresztül Alsó-Ausztria és Szlovákia irányába Pozsonyba vitte.





Bécsújhelytõl Ing. Hasenzagl úr kísérte a traktorvezetõket egy MF 8690-nel. Az MF forgalmazó partnerénél, a Beer cégnél Sollenauban tett rövid megállás után az urak Laxenburgon keresztül Schwechat irányába hajtottak az Austro Diesel Központjához. Leonardo és Gianni itt a fotós stábjukkal együtt egy rövid szünetet tartott.



Kora délután tovább folytatták utukat kísérõikkel Pozsony irányába





Olaszországban Val Bormidaból indulva Leonardo és Gianni keresztül hajtanak Európán a legészakibb pontig, az Északi-fokig – ahol a nap mindig süt. Visszaúton beiktatnak egy közbensõ megállást a Massey Fergusonnál Beauvaisban (Franciaország). Megtekintik azt a gyárat, ahol a traktorokat gyártják.



Kevesebb, mint 2 hónap alatt Leonardo és Gianni 13.000 km-t fog megtenni és Európa 17 országát fogják érinteni.

 

 

 

DLG Szántóföldi Napok 2012 (HORSCH) 



Idén július 19-21 között került megrendezésre Bernburg-Strenzfeldben a DLG Szántóföldi Napok, ahol õszi búzát és õszi káposztarepcét mutattak be. A kísérletben különbözõ vetõmagtípusokat és mûvelési technológiákat hasonlítottak össze.



 


 



Õszi káposztarepce



Három különbözõ talajmûvelési mód:



Az elsõ a hagyományos mulcshagyó sekély talajmûvelés Horsch Joker CT tárcsás boronával, melyet HORSCH Tiger AS-sel megmûveltek, majd Horsch Pronto DC univerzális vetõgéppel elvetették a magot.



A második mód: elsõ lépésben megmaradt hagyományos mulcshagyó sekély talajmûvelés egy Horsch Joker CT tárcsás boronával, melyet a HORSCH Focus TD vetõgép követett. Ez a gépkombináció (sortávolság 37,5 cm) a mûtrágyaszállítás és kijuttatás, illetve a mag kijuttatása duplatárcsás csoroszlyás vetési technika miatt érdekesség, takarékossági és a mûtrágya pontos elhelyezése szempontjából.



A harmadik változat a sávos és precíziós talajmûvelés kombinációja. A sávos talajmûvelésre, mely kizárólag a vetési sorokra koncentrál. A HORSCH Focus TD-t sávos vetõgép kombinációt használtak.

 

 


 







Õszi búza



Az õszi búzánál, két különbözõ talajmûvelési és vetési lehetõségeket mutattak be.

Az elsõ a hagyományos mulcsozásos sekély tarlómûvelés Horsch Joker CT tárcsás boronával, melyet HORSCH Tiger AS-sel megmûveltek, majd Horsch Pronto DC univerzális vetõgéppel elvetették a magot



A második változat optimalizálja a sekély tarlómûvelés Horsch Joker CT tárcsás boronával történõ mûvelési menetek számát, majd a Horsch Focus TD vetõgép sávosan elveti a magot. Ez a gépkombináció (sortávolság 37,5 cm), a mûtrágyaszállítás és-tárolás illetve a csoroszlyás vetési technika (sortávolság: 18 cm). a mûtrágyaszállítás és kijuttatás, illetve a mag kijuttatása duplatárcsás csoroszlyás vetési technika miatt érdekesség, takarékossági és a mûtrágya pontos elhelyezése szempontjából.



A repcét és a búzát a N.U. Agrar GmbH intenzív mûtrágyázással és növényvédelemmel felügyelte, 4 különbözõ technikát bemutatva.

 

 

 

FELLA gyakorlati gépbemutató



A pünkösdi hosszú hétvége elõtti péntek vendégcsalogató programot tartogatott a gyakorlati gépbemutatókat kedvelõ közönség számára. A veszprémi Megazet Kft. mutatta be munkavégzés közben az általa Németországból importált és forgalmazott FELLA szálastakarmány-betakarító gépeket.

 

Bár az idõjárási elõrejelzések nem voltak kecsegtetõk, és ez sokak útnak indulását bizonytalanná tette, végül sikerült egy színvonalas, sikeres és a teljes FELLA gépcsaládot felvonultató bemutatót tartani a MILKMEN Földesi Tejtermelõ Kft. paks-földespusztai kaszálóterületén. A gépek indulása elõtt Drexler János, a Megazet Kft. ügyvezetõje röviden ismertette a géptípusok legfontosabb ismérveit, tulajdonságait, a munkavégzés elõtti beállításokkal kapcsolatos tudnivalókat.

 




A legnagyobb érdeklõdés az SM-991 TL-KCB, 9,3 m munkaszélességû tárcsás-fûkasza-kombinációt övezte, amely ütõujjas szársértõvel és középre hordó szalaggal felszerelt. A hátul középen függesztett kaszaegység lengés-kiegyenlítõvel és Turbo-Lift hidropneumatikus tehermentesítéssel készült. Ez a függesztett változat váltotta fel a korábbi vontatott oldalkaszákat. A Turbo-Lift rendszerrel fokozatmentesen beállítható a kasza felfekvési nyomása, amely biztosítja a kaszagerendelynek talaj felett történõ vezetését (úszik a talaj felett). A Turbo-Lift rendszer megkíméli, tehermentesíti a traktorhidraulikát. Az egyes kaszaegységek egymástól függetlenül hidraulikusan kiemelhetõk. A szársértõk pillanatok alatt leszerelhetõk a kaszáról, a középre hordó szalag pedig felhajtva kiiktatható a munkából. A kaszálás során látható volt, hogy a rugós ujjakkal szerelt, négyféle helyzetbe állítható fésûs rotoros szársértõ milyen laza, hullámos, szellõs rendet képez, és tudjuk, hogy az általa felsértett felületû szárakból hamarabb távozik a nedvesség. A hátsó „pillangó” kaszapár ütközésvédelemmel van ellátva. Akadálynak ütközve a biztosítózár kiold, és a teljes gerendely hátrafelé kifordul.



A kaszakombinációhoz tartozott egy lengõ vonópad felfüggesztésû SM-310 FZ-KC frontkasza, ami kiváló talajkövetést biztosít minden terepviszonyon. Az FZ jelû frontkaszák lengõ vonópad kerete hosszan elõrenyúlik, amelyhez a kaszatest lengõkarokkal kapcsolódik. Ezzel a felfüggesztési megoldással érhetõ el, hogy a frontkaszát is húzzuk, és nem toljuk, kímélve mind a gépet, mind pedig a kaszálóterületet.



Mint köztudott a FELLA tárcsáskaszák, minden egyes tárcsáját önálló, kompakt hajtómû hajtja meg. Ezek a hajtómûvek 2012-tõl úgynevezett „driveGuard” kõbiztosítással láthatók el. Köves területeken ütközés után a „driveGuard” elnyírható acéltárcsája a helyszínen, néhány perc alatt kicserélhetõ, jelentõs idõt és költséget takarítva meg.

 

 


 



A kaszálást a rendek szétterítése követte, mely során a TH-5204 D Hydro függesztett rendterítõ került bemutatásra. A gép nagy munkasebesség mellett mutatta be, hogy milyen kiváló a menetstabilitása és milyen tökéletes terítõmunkát végez. A FELLA rendterítõk zárt hajtásházzal, és oldható hajtáslánccal rendelkeznek. A rendterítõ rotorok véletlen kiemelése esetén a fõhajtás hajtókerékpárja automatikusan leold, megakadályozva a gép károsodását. A munka során bemutatásra került a FELLA rendterítõk táblaszegély-kezelési funkciója. A funkció vezérlõzsinórral oldva a reteszelést rövid tolatási manõverrel a rendterítõ a traktor mögött kb. 20–30°-os szögben elforgatva, a tábla szélérõl befelé szórva terítette el a rendet.



A szétterített rendek újraképzésérõl egy TS-671 kétrotoros vontatott középre sodró rendképzõ gondoskodott. Az újdimenziós, lengõ-forgótengelyes vontatású rendképzõ a profi felhasználók kedvelt eszköze lehet. A rendsodró munkaszélessége 5,8–6,6 m között állítható be. Az alacsony traktorteljesítményt igénylõ gép a tökéletes beállítással tiszta maradékmentes munkát végzett, meggyõzve az érdeklõdõ szakmai közönséget. Látható volt, ahogy a futómû kormányzott kerekei mindig a traktor nyomvonalában haladtak. A rotorok lengõ felfüggesztésû, 3 kerekes futómûve optimális talajkövetést, gyors haladást, tiszta, kíméletes munkavégzést eredményeztek



A gép közeli megtekintése során számos apró trükköt fedezhettek fel, ismerhettek meg az érdeklõdõk, amelyek mind azt mutatják, hogy a FELLA gépei tervezése és gyártása során elõtérbe helyezi a felhasználók érdekeit, védelemmel ellátva az értékesebb elemeket, szem elõtt tartva a praktikus és gyors üzembe helyezést, karbantartást.





A bemutató zárásaként FELLA - ajándékokat sorsoltak ki a résztvevõk között.





www.megazet.hu


 

 

 

 

Nagy Talajmûvelõ Show



Ismételten megrendezésre kerül a nyári bemutatók legnagyobb „durranása” a Nagy Talajmûvelõ Show. A rendezvény alkalmával - 25 gépkapcsolat gyakorlati bemutatója mellett - a gyártók egyéb munkagépeit is megtekinthetik. A talajmunkagépek újdonságai és legnépszerûbbjei mellett ebben az évben elõször a gyakorlati bemutatót szántóföldi permetezõk, szemenkénti- és gabonavetõgépek egészítik ki!

A rendezõség két helyszínen várja az érdeklõdõket:

2012. augusztus 7., 9 óra, DPMG Zrt. (Cegléd)

2012. augusztus 10., 9 óra, Vági Imre (Pusztamiske)



További részletek

 

 

 

Trelleborg TM Blue – egy új opció az AGCO traktorokhoz



Új együttmûködési megállapodás az AGCO minnesotai gyáregységével – még szélesebb körben ismerhetik meg a Trelleborg TM Blue TM gumiabroncsokat.



A Trelleborg mezõgazdasági gumiabroncsait választotta az AGCO. A minnesotai gyáregységében készülõ nagy teljesítményû Massey Ferguson és Challenger traktorokhoz, mint prémium kategóriás gumiabroncs választható opció.



A TM BlueTM koncepciót a talaj szerkezetének és a talajélet megóvása érdekében dolgozták ki. Ez abban merül ki, hogy minimalizálják mechanikai károkat, mint a talajtömörödés és a rossz vagy helytelen talajmûvelés.



Kapcsolódó anyagok

 

 

 

ÚJ GYÁRAT AVATOTT A SULKY



A Franciaországban, Chateaubourg közelében épült gyár 4 ha-on terül el, ami mintegy 1,5-szer nagyobb, mint elõdje, és 20 millió eurós beruházás eredménye.



A fejlesztéssel a gyártás minõségének javítása, valamint a hatékonyság növelése volt a cél. A modern kor vívmányainak, elvárásainak megfelelõ, korszerû gyárnak köszönhetõen a forgalmazók, valamint az importáló országokban dolgozó gazdák igényeit is könnyebben és gyorsabban tudják kiszolgálni, hiszen nagyban elõsegíti a szezonban kialakuló leterheltség kompenzálását.



A gyártás mellett az alkatrészraktár is kibõvült, immár 3700 referencia számmal dolgoznak.

 

 


 

 



A gyártásszervezésbe Japánban szerzett tapasztalatokat építettek be, ugyanis a vezetõség és a kutatásfejlesztés delegációja 2 hetes intenzív tanfolyamon vett részt a Toyota autógyárában. A gyártástechnológia alapjait a korábban már használt, nemrégiben vásárolt hegesztõ-, vágó-, hajlító- és présgépek adják, a festés technológiát azonban teljes egészében lecserélték. Áttértek az autóiparban használt kataforézises festés technológiára, melynek elõnye, hogy a kataforézises medencében történõ festés után a festék szemcsék rendkívül erõsen, elektrosztatikusan tapadnak a felületre még a legkisebb résekben is. Az új rendszer az elõmosóval, a bemerülõ medencével, a szárító kemencénkkel és a kihûtõ pályával együtt mintegy 800 méter hosszú. Kiépítése közel 3.5 millió € költséggel járt. Az összeszerelõ részleg bõvítetésével az igényektõl függõen 30-40 gépet tud összerakni naponta a 45 itt dolgozó Sulky szakember.



A gyár megnyitójának apropóján újdonságokat is megmutattak a meghívottaknak (köztük egy függesztett 6 méteres gabonavetõgépet), melyek 2013-ban, a párizsi SIMA kiállításon debütálnak majd a nagyközönség elõtt.



Forrás: www.axial.hu  

 

 

 

Új kabinnal a Raptor



Fedezze fel a Berthoud Raptor önjáró Front Cab permetezõjét. A videó megtekintése 

 

 

 

Quadtrack világrekord kísérlet



Világrekord kísérlet küszöbén áll a Quadtrack. Július 28-án Angliában egy jótékonysági rendezvény keretében Guinness világrekord kísérletet próbálnak felállítani az egy táblán dolgozó legtöbb Quadtrack kategóriában. Összesen min. 30 darab erõgépre van szükség a világrekordhoz, melybõl 29 darabot már regisztráltak az eseményre. A résztvevõk 50 Font részvételi díjjal járulnak hozzá az eseményhez. A befolyt pénzösszeget jótékonysági célra fordítják.



Kövesse nyomon a világrekord kísérletet