MENÜ

A kisvállalkozók tőkét és tudást szeretnének a leginkább

Közös képzéssel segíti a Google és az Erste Bank a kisvállalkozások fejlődését

2018.09.12.

A kisvállalkozók több mint 70 százaléka érzi úgy, hogy szüksége volna digitális tudásának fejlesztésére, mivel úgy véli, hogy az elektronikus csatornákat jól használó cégek gyorsabb fejlődésre képesek. Ez derül ki az Erste Bank legfrissebb kutatásából. A tudás megszerzésén túl a tőkehiány jelenti számukra a legnagyobb gondot. Ezért a kisvállalkozásoknak az anyagiak pótlására legtöbbször a hitel jelenthet mentőövet a tőkehiány pótlására.

Erdei Zsuzsa, az Erste Bank kisvállalkozásokkal foglalkozó területének vezetője Pécsett

Baranya megyében az országos átlagnál továbbra is gyorsabb a hitelfelvétel, ami azt jelzi, hogy az itt működő vállalkozások ezen a területen még több információt igényelnek. Ezt ismerte fel a Google Magyarország valamint az Erste Bank, és a vállalkozók számára ingyenes úgynevezett „360 fokos” vállalkozói képzést szervez szeptember 19-én Pécsett a Jókai Rendezvényházban.

Ezen a vállalkozói képzésen arról tájékozódhatnak az érdeklődők, hogy miként tehetik sikeresebbé vállalkozásaikat, üzleti tevékenységüket, hogyan fordíthatják saját javukra a digitális technológiák által nyújtott lehetőségeket, alkalmazhatják sikerrel az online marketing eszközeit. Emellett ahhoz is támpotot kapnak, hogy miként lehet megfelelő pénzeszközöket, finanszírozást szerezni a vállalkozás tevékenységének bővítéséhez, milyen kihívásokkal és kockázatokkal kell szembenézniük a vállalkozásoknak fejlődésük egyes szakaszaiban.

A kisvállalkozások számára a szükséges tőke biztosítása – a tőkehiány – mellett az új ismeretek megszerzése jelenti az egyik legnagyobb problémát. Nekik ugyanis nincs külön kutatás-fejlesztéssel, piacelemzéssel és marketinggel foglalkozó stábjuk, akik szállítják az új ötleteket és feltárják a lehetőségeket – emelte ki a rendezvény beharangozó sajtótájékoztatóján Pécsett Erdei Zsuzsa, az Erste Bank kisvállalkozásokkal foglalkozó területének vezetője. Hozzátette: egy kisvállalkozónak egyszerre kell az adózástól a pénzügyeken át a munkaerő-menedzsmenten keresztül a szakmai kérdésekig minden területen jól teljesítenie, hogy vállalkozása sikeres legyen. Ezért döntött úgy a Google Magyarország valamint az Erste Bank, hogy egy egynapos képzés keretében, ingyenesen átadja a legfontosabb ismereteket ezen a területen a vállalkozóknak Pécsett. Ezzel is a kisvállalkozások növekedéséhez, sikerese működéséhez kívánnak hozzájárulni. A konferenciára csak regisztrálni kell, amit itt lehet megtenni: https://events.withgoogle.com/business-boot-camp-pecs/registrations/new/

Erdei Zsuzsa utalt arra, hogy igény lenne a digitális technológiák kínálta lehetőségek alkalmazására a kis cégeknél, de a vállalkozók általában nem tudják, hogy a digitális technológiákat miként is állítsák saját fejlődésük szolgálatába. Az Erste Bank ezzel a területtel foglalkozó vezető szakembere elmondta: a kisvállalkozók több mint 94 százaléka használ a napi ügyek intézésére okostelefont, 83 százalékuk hírportálokon, 60 százalékuk pedig közösségi oldalakon tájékozódik a digitális trendekről. Ugyanakkor az e területen végzett felmérésből az is kiderül, hogy a válaszadó vállalkozásoknak csupán 46 százalékának van honlapja, és csak 17 százalék működtet webáruházat. A webáruházzal rendelkezőknek pedig csak alig egyharmada fogad el bankkártyát és csak további egyharmaduk tervezi azt bevezetni a közeljövőben. Ennél is kedvezőtlenebb a helyzet a digitális marketinget alkalmazó vállalkozásoknál, ugyanis csak mintegy 11 százalékuk használja a Google Adwords-öt és csupán 16 százalék alkalmazza a Facebook Ads hirdetési szolgáltatásait.

A felmérés szerint az Erste Bank kisvállalkozói ügyfeleinek mintegy 90 százalékának van netbankja, az átutalási megbízások 75 százaléka elektronikus csatornákon zajlik, vagyis a vállalkozók aktívan használják az online csatornákat. Ezt támasztja alá, hogy a legtöbb vállalkozónak van közösségi profilja, 78 százalékuk a Facebookon, 28 százalék az Instagramon, 25 százalék pedig a LinkedInen rendelkezik fiókkal. A vállalkozásukkal már azonban nem jelennek meg ezekben a közösségi terekben. Ezt mutatja, hogy 57 százalékuknak nincs semmilyen közösségi médiarészvétele és mindössze 40 százalék a Facebook, 9 százalék az Instagram és 4 százalék a LinkedIn fiókok aránya. Miközben a vállalkozók tudják, hogy fejlesztések nélkül nincs esélyük az egyre élesedő gazdasági versenyben, a legnagyobb akadályt számukra továbbra is a tőkehiány jelenti – összegzi az Erste Bank szakértője.

Erdei Zsuzsa az Agro Naplónak a sajtótájékoztatón elmondta: az Erste Bank számára az agrárszektor kiemelkedően fontos. Ezt mutatja, hogy a pénzintézet az ágazat számára külön dedikált termékeket is fejlesztett. Példaként említette az Erste Bank azon agrárszámla-megoldását, amely alkalmazkodik a mezőgazdaság szezonális működéséhez. A mezőgazdasági vállalkozások árbevétele nagy volatilitást mutat, ez a számlacsomag pedig ehhez az ingadozáshoz igazodik. Emellett a hiteloldalról is vannak dedikált agrártermékei a banknak. Így az Erste Banknál létezik agrár-folyószámlahitel vagy például forgóeszköz-hitel, ami speciálisan a mezőgazdasági fejlesztéseket kívánja támogatni. Hozzátette: mint az Erste Bank kisvállalkozásokkal foglalkozó területének vezetője hosszú távú kapcsolatokra törekszik a partnerekkel, ami azt jelenti, hogy maximálisan szeretnék az bankban az ügyfelek igényeit kiszolgálni. Ezért ezen a területen további fejlesztések várhatók mind a digitalizációban, mind pedig a szolgáltatások tekintetében – közölte Erdei Zsuzsa.