MENÜ

A világsiker küszöbén egy magyar agrár start-up vállalkozás

A KÁN-on már megrendelhető volt a Beefie™ mobilapplikáció

2018.10.08.

Az idei Kaposvári Állattenyésztési Napokon (KÁN) már megrendelhető volt a Beefie™ elnevezésű mobiltelefonra készült applikáció, amelyet egy magyar start-up vállalkozás fejlesztett ki, és segítségével egy egyszerű fénykép készítéssel meghatározható a szarvasmarha súlya – mondta Lukács László, a Global-Agrinno Kft. ügyvezető igazgatója a Beefie™ magyarországi kizárólagos forgalmazója a somogyi megyeszékhelyen, szeptember végén tartott rendezvényen.

A képen balról jobbra: Bende Zsolt és Lukács László

A Beefie™ mintegy másfél éves fejlesztőmunka után a KÁN-on lépett piacra. Az idei AGROmashEXPÓN az érdeklődőknek már bemutatták a mobilapplikáció tesztverzióját, de csak most, a kaposvári kiállításon lehetett először megvásárolni ezt a mobilalkalmazást. Ez az applikáció a szarvasmarhatartók számára rendkívül nagy segítség, mivel abban minden szarvasmarha-tenyésztő egyetért: az igen fontos információ, ha tudják, hogy állataik aktuális súlya mekkora; továbbá az szintén egyetértés tárgya, hogy az állatok mérlegelése a legtöbb esetben stresszes, munkaerő- és időigényes folyamat. A most piacra került – az Agroninja nevű magyar start-up vállalkozás által kifejlesztett – mobilapplikáció ezt a gondot kívánta megoldani informatikai módszerekkel. Kifejlesztettek ugyanis egy olyan mobiltelefon-készülékre telepíthető szoftvert, ami egyszerűvé és könnyen kivitelezhetővé teszi a szarvasmarhák súlymeghatározását.

Így akár legelőn, akár az istállóban vagy a karámban egy ember egy perc alatt le tud mérni egy marhát, tudja rögzíteni az adatait, és ha kell, a mért adatokat el tudja küldeni elektronikusan bárhová. Csak egy android 5+ rendszerrel futó mobiltelefonra van szükség, amihez egy gyufásdoboz méretű lézeres mérőeszközt csatlakoztatva és az előzetesen telepített szoftvert elindítva már meg is történhet a szarvasmarha súlyának mérése. A most piacra dobott fejlesztés másfél évvel ezelőtt indult el a Hiventure Kockázati Tőkealap finanszírozásával. Az elméleti fejlesztést valamint a teszteléseket követően az applikáció piacéretté vált. A tőkealap vezetője is úgy nyilatkozott, hogy a több, mint száz általa szponzorált fejlesztés közül ez az alkalmazás a három legnagyobb sikerrel kecsegtető projekt egyike.

Az alkalmazás iránt nagy az érdeklődés. Ez a KÁN-on is tapasztalható volt, de ezt már előre jelezte az AGROmashEXPÓN történt bemutatás, mivel már ott is nagy számban érdeklődtek a gazdák az alkalmazás iránt. Pedig ott még csak a tesztfázisban volt a termék, de híre ment, és sokan voltak rá kíváncsiak – tette hozzá Lukács László. Kiemelte: most, a piaci bevezetés időszakában a világ minden tájáról, Ausztráliától Brazílián át Oroszországig igen sok az érdeklődő, akik szeretnék használni a terméket. A Beefie™ ugyanis tényleg jelentős könnyebbséget kínál a szarvasmarhatartók számára. Stresszmentesen, akár négy-hat méteres távolságból lefotózva az állatok „törése” nélkül 95 százalékos pontossággal meg lehet határozni egy-egy szarvasmarha súlyát. Nemcsak a húsmarhákét, hanem a tejelő állatokét is. Az szintén fontos és növeli az applikáció értékét, hogy ha nincs térerő, akkor akár offline módon is használható, az adatokkal pedig később, az irodába visszatérve is lehet dolgozni.

Bende Zsolt, az Agroninja fejlesztő csapatának tagja a KÁN-on az Agro Naplónak elmondta még azt is, hogy a fejlesztést nemcsak irodai, hanem terepi körülmények között is végezték annak érdekében, hogy minél egyszerűbben és gyorsabban használhassák a mobilalkalmazást a szarvasmarhatartók. Így született olyan megoldás, amelyet a helyszínen alkalmazva akár offline módon is használhatnak a tenyésztők. Így a konkrét alkalmazást lépésről-lépésre alakították ki a fejlesztők. A fejlesztők szempontjait ugyanakkor össze kellett „fésülni” az agrárszakmai elvárásokkal, ami nem volt könnyű feladat, de végül is egy sikeres megoldás született a közös szakmai szempontok figyelembe vételével. De ez azt jelentette, hogy mindkét fél igen rugalmas volt, és ezért sikerült piacképes innovációt készíteni, amit az is jelzett, hogy már a tesztverzió bemutatásakor is nagy volt a termék iránti érdeklődés szakmai körökben. Mindez pedig most, a piacra lépéskor még inkább megmutatkozott, nemcsak az országos, hanem a globális érdeklődésben is.

 

beefie