MENÜ

Az Axiál Kft. újdonságai a 2018-as AGROmashEXPO - AgrárgépShow-n

2018.10.17.

CLAAS CEMOS AUTOMATIC új CEBIS MOBILE terminállal és új CEMOS AUTO THRESHING rendszerrel CLAAS LEXION kombájnokhoz
Fendt 211 V Vario – automata kormányzás 70LE-től
Horsch Terrano GX kultivátor
FRAMEST REGULAR 4400 rövid tárcsás borona

CLAAS CEMOS AUTOMATIC új CEBIS MOBILE terminállal és új CEMOS AUTO THRESHING rendszerrel CLAAS LEXION kombájnokhoz

 

cebis mobile_296403 - 3

 

Termék leírása, innovációjának ismertetése

Egy kombájn kezelése meglehetősen összetett feladat. A betakarítás eredményességét a motollától kezdve a szecskázóig közel 50 paraméter befolyásolja. A kezelő közel egy tucatot tud folyamatosan figyelni, értékelni illetve változtatni. A gépben rejlő lehetőségek teljes mértékű kiaknázásához az összes paraméter egyidejű figyelése szükséges. Ehhez olyan gépkezelő támogató rendszerre van szükség  mint a CEMOS AUTOMATIC.

A CLAAS a LEXION kombájnokkal a betakarítási folyamatok magas szintű észszerűsítésére és egyszerűsítésére törekszik. Ebben a feladatban több, mint 75 év kombájngyártási tapasztalata fonódik össze a harsewinkeli gyártónak. A CEMOS AUTOMATIC önállóan végzi el az optimális beállításokat: folyamatosan, függetlenül és automatikusan.

Az új CEBIS MOBILE 12 collos képernyőátmérője és érintőkijelzős felülete teljesen új kezelési lehetőségeket nyújt a CRUISE PILOT, a CEMOS DIALOG és a CEMOS AUTOMATIC kezelő támogató rendszerekhez.

A CEMOS AUTO TRESHING a cséplőrendszerek automatizálásának újabb mérföldköve. Az új kezelőtámogató rendszer teljesen automatikusan szabályozza a tangenciális cséplőrendszereknél a kosárhézagot és a cséplődob fordulatszámát.

 

A termék környezetre és a gazdálkodásra gyakorolt pozitív hatásának leírása

A termék rövid leírásában és a műszaki leírásban részletesen bemutatott fejlesztés nagyobb teljesítménykihasználásról (nagyobb területteljesítmény vagy kevesebb munkaidő), a betakarított termény jobb és egyenletesebb minőségéről, kevesebb cséplési veszteségről, a kombájn egyenletes terheléséről, és nem utolsó sorban a gépkezelő jelentős tehermentesítéséről és kényelemről gondoskodik.

 

Műszaki, technológiai leírás, termékismertető

A CEMOS AUTOMATIC a másodlagos leválasztás és a tisztítás paramétereit folyamatosan az aratási körülményekhez igazítja. Ezáltal lehetőség nyílik a maximális áteresztő képesség és alacsony üzemanyag fogyasztás mellett kiváló minőségű és tisztaságú gabona előállítására. A kezelő saját maga aktiválja az automata funkciókat.

Ennek következtében a gép automatikusan beállítja a következő egységeket:

  • Rotorfordulatszám (Másodlagos leválasztás)
  • Rotortakaró lemezek állítása (Másodlagos leválasztás)
  • Tisztító ventilátor fordulatszám (Tisztítás)
  • Felsőrosta nyitása (Tisztítás)
  • Alsó rosta nyitása (Tisztítás)

A LEXION-nal a CLAAS egy automatikus arató kombájnt kínál. Erről a CEMOS AUTOMATIC mellett GPS PILOT automatikus kormányzás  és CRUISE PILOT menetsebesség szabályzó rendszerek kombinációja gondoskodik.

A működési elv: Miután a szántóföldön elkezdődik a munka, a CEMOS AUTOMATIC megkezdi az alapértékek betöltését, és rövid idő alatt beállítja a rendszer megfelelő paramétereit. Figyelembe véve a nap folyamán változó betakarítási körülményeket, képes a megfelelő paramétereket folyamatosan vizsgálni és a beállításokat ezekhez igazítani. Így a CEMOS AUTOMATIC által biztosított a folyamatos utánállítás, melyet a kezelő manuálisan talán nem is tudna elvégezni.

A CEMOS AUTOMATIC programnak az alapja a CEMOS szoftver. A kezelő bármikor képes beavatkozni a rendszerbe és párbeszédek útján megtalálni a megfelelő beállítást. Mindezek mellett a CEMOS AUTOMATIC továbbra is aktív marad. Ezen túlmenően természetesen fennáll annak a lehetősége, hogy a másodlagos leválasztás és tisztítás a CEBIS-ben kézzel is beállítható. Ilyen esetekben a CEMOS AUTOMATIC ideiglenesen kikapcsol. A CMOTION / többfunkciós kezelőkaron lévő AUTO  PILOT gomb megnyomásával  a CEMOS AUTOMATIC ismételten aktiválódik.Továbbá bármikor lehetséges az automata funkció be-  és kikapcsolása. Ráadásul a CEMOS AUTOMATIC külön-külön is képes kezelni a másodlagos leválasztás illetve a tisztítás paramétereit.

 

A kezelő 4 különböző optimalizálási mód közül választhat:

  • Maximális áteresztő képesség
  • Minimális üzemanyag igény / szalmaminőség
  • Kimagasló cséplési minőség
  • Kiegyenlített arányok

A kezelő a CEMOS AUTOMATIC aktiválása előtt pontosan meg tudja adni, ezáltal az elvárt eredmény szerinti stratégia  folyamatosan ellenőrizhető. Az optimális teljesítmény elérésének érdekében a CEMOS AUTOMATIC ezen adatok függvényében szabályozza a másodlagos leválasztás és tisztítás beállításait.

A CEMOS AUTOMATIC kezelő egysége a CEBIS MOBILE is megújult. Az új CEBIS MOBILE 12 collos képernyőátmérője és érintőkijelzős felülete teljesen új kezelési lehetőségeket nyújt a CRUISE PILOT, a CEMOS DIALOG és a CEMOS AUTOMATIC kezelő támogató rendszerekhez. A gépkezelő a CEMOS AUTO CLEANING és a CEMOS AUTO SEPARATION rendszerekkel előre meghatározhatja az elérni kívánt eredményt. Az új csúszkás megoldással minden optimalizálási mód megjeleníthető, és gyorsan módosítható. Így az egyes beállítások egy egyszerű koppintással változtathatók.
Az új érintőképernyős CEBIS MOBILE terminál az alábbi funkciókhoz használható: CEMOS DIALOG a LEXION 700 / 600 modelleknél; CEMOS AUTO CLEANING a LEXION 700 / 600 modelleknél; CEMOS AUTO SEPARATION a LEXION 700 sorozatnál; CRUISE PILOT a LEXION 700 / 600 modelleknél, AUTO CROP FLOW a LEXION 700 / 600 modelleknél.

A CEMOS AUTOMATIC-kal szerelt kombájnoknál a CEMOS AUTO TRESHING a kombájn összes többi asszisztencia-rendszerével összeköttetésben áll. A terményfajtától függő alapbeállításokból kiindulva az AUTO TRESHING így mindig megtalálja a cséplőrendszer optimális beállításait, és a lehető legkíméletesebben, de a szükséges mértékű agresszivitással végzi a cséplést. Mindezt a másodlagos magleválasztás, a tisztítás és a betakarítási sebesség függvényében teszi, melynek eredményeként ezeken a pontokon működő automatikus rendszerek munkáját is megkönnyíti.
A CLAAS 2017-es hannoveri AGRITECHNICA kiállításon aranyérmet nyert a CEMOS AUTO THRESHING – automata cséplés-ellenőrzés rendszerrel.

 

 

Fendt 211 V Vario – automata kormányzás 70LE-től

 

_17b9525

 

AGCO/Fendt ragaszkodik a stratégiájához, a nagytraktorok highlight-jait a kisebb szériákba integrálni. Ennek megfelelően ezennel a kompakt Fendt 200 Vario és 200 V/F/P Vario traktorokat kínálja automatakormányzással. A gyümölcs, komló vagy szőlőültetvénnyel rendelkező gazdák számára is itt a lehetőség, hogy az automata kormányzás ökológiai és ökonómiai előnyeiből profitáljanak. A traktorok 3 hengeres 3,3 literes AGCO Power motorral rendelkeznek, melyek megfelelnek a Tier3b károsanyag kibocsátási szint előírásainak. Ehhez még további számtalan ismert csúcstechnológiai megoldás kapcsolódik az AGCO/Fendt háza tájáról.

Két automatikus kormányzás közül választhat

A Fendt 200 Vario esetében két rendszer közül választhat a vásárló: ultrahangos sorvezérelt- vagy pozícióvezérelt rendszer közül. A sorvezérelt rendszer esetén a traktor a beállított távolságot tartja a növényektől a munkavégzés során. Ez tehermentesíti a vezetőt, aki teljes egészében a munkagépre koncentrálhat.

A szántóföldi zöldségtermelők számára a GPS koordináták által pozícióvezérelt megoldás kínál előnyöket. A műholdas technológia segítségével a traktort még rossz látási viszonyok között is +/-2cm pontosan képes haladni. A rendszer előnye a gép hatékonyabb kihasználtságából és a kisebb átfedésekből adódik.

Tier 3b előírásokat teljesítve óvja a környezetet

Három hengeres, 3,3 literes AGCO Power motorokkal felszerelt Fendt 200 Vario és Fendt 200 V/F/P Vario traktorok megfelelnek a Tier3b környezetvédelmi előírásoknak. A motorok AGRex (külső kipufogógáz visszavezetéssel) és karbantartásmentes DOC-val (dízeloxidációs katalizátorral) rendelkeznek. Egy további innováció a 70-110 LE-s kompakt traktorok esetében az elforduló ventilátorlapátok segítségével visszafordítható hűtő-levegőáram. Az eredmény: folyamatosan tiszta hűtőrács, amely a traktor teljesítményét és hatékonyságát növeli, mivel a hűtőrácsot nem kell többet kézzel tisztítani ez által megtakarítható a karbantartásra fordított idő egy része. Új továbbá az 540E mellső TLT amely csökkentett motorfordulatnál eléri az 540 fordulatot és egyúttal üzemanyagot is megtakarít. A légfékrendszer rendelkezik elektromosan vezérelt levegőszárítóval, ami kevesebb karbantartási költséget és nagyobb üzembiztonságot garantál.

Padlófűtés a téli üzemeltetéshez

A menetkényelem a vezetőfülkében egy jobb üléspárnával és háttámlával tovább tökéletesedett.

Téli munkákhoz ideális az opcióban rendelhető padlófűtés. A mérnökök a fűtőelemeket direkt a vezetőfülke padlólemezébe integrálták, kiküszöbölve az esetleges megbotlás veszélyét. Termosztát-jeladóval és megfelelő vezérléssel egy hatékony és gyors lábtér melegítés vált elérhetővé. A vezető lábai folyamatosan melegen tarthatók e technika révén.

Ugyancsak az AGCO/Fendt nagytraktorokból került átvételre a VarioActive kormányzás.

Ezzel kevesebb kormánymozdulatra van szükség azonos kerékelfordításhoz. 8km/h sebességnél lassabb haladás esetén egy kormányfordulattal a maximális kerékelfordulás elérhető. 8-18km/h között csökken a kormányzási áttétel. A VarioAktive kormányzással a gépkezelő gyorsabban tud reagálni, ill. fordulni. E funkció homlokrakodóval végzett munka során kifejezetten hasznos.

Innovációk Fendt 200 Vario

Modern munkagépek mind több rugalmasságot és teljesítményt várnak el a traktorhidraulikától. A Fendt 200 Vario új hidraulika rendszere immár LS-szivattyúval rendelkezik, mely 104 l/min teljesítményre képes. Ezáltal a gyors munkavégzésnek a homlokrakodóval –mindezt alacsony motorfordulat mellett – nincs akadálya. Kiemelkedő kényelmet nyújtanak az elektrohidraulikus szelepek homlokrakodó alkalmazásakor. Ezen felül opcionálisan rendelkezésre áll a Power-Beyond csatlakozás (nyomás- és vezérlőkör, szabad visszafolyás) ami a munkagépek gazdaságos meghajtását teszi lehetővé (pl. rendfelszedő pótkocsi). A Fendt 200 Vario mellső emelőműve is áttervezésre került. Az új felhajtható alsó öntvénykar több szabad helyet biztosít a homlokrakodó számára. A jobb látást szolgálják az új LED munkalámpák elöl és hátul a fülketetőben és az A-oszlopon. Ez utóbbi ugyanúgy nagyobb biztonságot ad, mint a szögszenzor által automatikusan kikapcsoló differenciálzár és összkerékhajtás.

 

 

 

Gyors és erős, ugyanakkor finom és precíz

 

dsc_4326 copie

 

CVT fokozatmentes hajtóművekkel érkeznek a Manitou NewAg széria új tagjai

Tovább bővül a Manitou új mezőgazdasági rakodógép szériája, 2018. év elejétől elérhetőek lesznek a CVT fokozatmentes hajtással készült új típusok is. Ezeknél a rakodógépeknél a ZF által gyártott fokozatmentes hajtómű hidrosztatikus erőátvitellel párosul, ez együtt biztosítja a 3,5-4 tonna teher gyors mozgatását, ráadásul a rakodógép minden eddiginél finomabban és precízebben manőverezhető.

CVT váltónak (fokozatmentesen változtatható áttételű erőátviteli rendszernek) nevezzük azokat a sebességváltókat, amelyek működésük során, fokozatmentesen valósítanak meg különböző áttételeket, a minimum és a maximum hajtásértékek között. A fokozatmentesség állandó gyorsulást tesz lehetővé, nem beszélve az üzemanyag megtakarításról, amelyet az adott hajtásigényhez tartozó alacsonyabb motorfordulatszám tesz lehetővé. Ugyanakkor a teljes 0-40 km/h sebességtartományban végig optimális nyomaték érhető el.

A Manitou a korábbi mezőgazdasági rakodóinak döntő többségénél, és az új NewAg széria eddig bemutatkozott típusainál is a mechanikus nyomatékváltót preferálta. Azt vallották a francia mérnökök, hogy nehéz terepen való anyagmozgatáshoz sokkal megfelelőbb megoldás a mechanikus hajtás, mint a hagyományos hidrosztatikus. A hidrosztatikus hajtást CVT fokozatmentes váltóval kombinálva viszont már azokat a felhasználókat is meg tudja szólítani a gyártó, akiknek a gyorsaság és dinamika mellett a finom és precíz manőverezhetőség is ugyanolyan fontos.

Az új típuscsaládot M-Vario Plus névvel (V+ jelöléssel) illette a Manitou, és 3 különböző típusban lesz elérhető: az idei évben már bemutatkozott MLT 635 típus powershift váltó mellett jövőre már CVT fokozatmentes váltót is választhat. Az új MLT 741 és MLT 940 viszont csak az utóbbi új hajtásrendszerrel lesz rendelhető.

A V+ rakodógépekben motor és hidraulikus teljesítménye is nagyobb, mint a powershift váltós gépekben. A V+ rakodókban dolgozó DEUTZ motor 140 LE, a hidraulikaszivattyú szállítási teljesítménye pedig 170 l/p.

 

 

MLT 635 140 V+

MLT 741 140 V+

MLT 940 140 V+

Emelési magasság:

6,08 m

6,90 m

9,00 m

Max. teherbírás:

3 500 kg

4 100 kg

4 000 kg

Motor:

Deutz S4 (SCR rendszerrel)

Deutz S4 (SCR rendszerrel)

Deutz S4 (SCR rendszerrel)

Motor teljesítmény:

140 LE

140 LE

140 LE

Hidraulika teljesítmény:

170 l/p axiáldugattyús szivattyú

170 l/p axiáldugattyús szivattyú

170 l/p axiáldugattyús szivattyú

Erőátvitel:

CVT fokozatmentes hajtómű

CVT fokozatmentes hajtómű

CVT fokozatmentes hajtómű

Max. végsebesség:

40 km/h

40 km/h

40 km/h

 

 

 

Horsch Terrano GX kultivátor

 

terrano_gx_25

 

Termék leírása, innovációjának ismertetése:

Ez az új típuscsalád két,régóta a termékpalettán szereplő típust fog fokozatosan kiváltani a következő években.Mindkét korábbi típus előnyeit ötvözve viszi tovább a szántóföldi kultivátorok egy meghatározó ágát.A vázba integrált járószerkezet,a kapák kiosztásának variálhatósága,illetve a széles és megújult tömörítő henger választék tovább bővíti a gép felhasználási területét.A területmérethez vagy gazdaság mérethez igazítható munkaszélességeknek köszönhetően mindenki megtalálhatja a számára legoptimálisabb felépítésű gépet.

A termék környezetre és a gazdálkodásra gyakorolt pozitív hatásának leírása:

A vázba integrált járószerkezetnek köszönhetően simább lett a gép futása munka közben (nyújtott váz,jobb súlyeloszlás) illetve a közúti vontatásban egyaránt.Az új henger variációk (nehéz fémhenger és könnyű henger kombinációja) lehetővé teszik az adott talajállapothoz megfelelő legoptimálisabb felszín kialakítását és visszatömörítését.

Műszaki, technológiai leírás, termékismertető:

A GX egy 3- vagy 4-gerendelyes univerzális kultivátor, melynek húzástávolsága 28,5 és 31,5 cm közötti a vevői igényeknek megfelelően. Az új Terrano harmadik generációs TerraGrip rugósbiztosítású kapákkal rendelkezik, a kapatartók kioldóereje 550 kg.A Terrano GX-t úgy tervezték, hogy egysoros, illetve duplasoros lezáró hengerrel is felszerelhető, variálható legyen.A dupla hengersor lehet a jól ismert RollPack, az új RingFlex, vagy a szintén új SteelFlex. A Terrano GX kultivátorra műtrágya- és zöldtrágya-kijuttató egységet (MiniDrill) is fel lehet szerelni.

 

 

FRAMEST REGULAR 4400 rövid tárcsás borona

Az első Framest gyártmány egy Frakomb 6000 kompaktor 2004. március 11-én született. Ezt követően a mai napig 12 gépcsalád 38 típusát fejlesztették ki és gyártják. Jellemzően az egyre szélsőségesebb környezeti változásokat és az ehhez kapcsolódó agronómiai kihívásokat szem előtt tartva. Ennek jegyében került tervezőasztalra, majd született meg egy újabb géptípus, a Regular rövid tárcsás borona.

Nagy sebességű munkavégzésre lett tervezve, optimális munkasebessége 10-12 km/h.

A gép a középnehéz rövidtárcsa kategóriába tartozik, 610 mm-es gömbsüveg lapjai jó penetrációs képességgel bírnak, extra tömeg ráhelyezése nélkül. A megfelelően nagy átmérőjű csipkés levelek jó aprítást és keverést végeznek szélsőséges talajállapotnál is. A tárcsalevelek munkamélysége nagyon egyszerűen, hézagoló lemezek behelyezésével, illetve kivételével gyorsan-, könnyen beállítható.

Leg egyedibb tulajdonsága, hogy a  tárcsatartó karok szögének változtatása a hántási- és alávágási szöget kombinálja az adott körülményekhez leginkább megfelelő módon. A mellső- és hátsó tárcsasor egymáshoz viszonyított szöge és mélysége is változtatható.

 

framest_1

 

Így a gép mindig a talajtípusnak-, állapotnak, szármaradványnak megfelelően végezhet optimális munkát.

A 250 mm-es laposztás miatt nem kell azzal számolni, hogy nagy rögöket szakít fel, így a gép utáni talajfelszín jól elmunkálható, illetve arra alkalmas vetőgéppel azonnal vethető.

A gép karbantartásmentes csapágyazással, kopásálló tárcsalevelekkel van szerelve. A melegen hengerelt zártszelvényből készült vázelemek, a robosztus kivitelezés hosszú élettartamot, megbízható működést garantál minimális karbantartási igény mellett.

A középre szerelt szállítókerék szintén a gép egyenletes futását segíti munka közben, szállításkor pedig jobb tehereloszlást biztosít.A gép alkalmas elsődleges és másodlagos művelésre egyaránt. A tárcsák munkáját a már jól bevált Framest tömörítő hengerek zárják. Leggyakrabban használatos az 510 mm átmérőjű DD formátumú mélytömörítő henger. Méterenkénti 235 kg-os tömegével, a megművelt réteg teljes szélességében megfelelő minőségű apróbarázdást felszínt képez. A másik népszerű hengertípus a 630 mm átmérőjű víztakarékos gumihenger. Száraz időben kiváló rögrendezéshez, nedves időben beragadás mentes munkához. A hengeren levő gumibütykök a könnyű vontatást segítik, a talajban hagyott nyomok helyben tartják a leeső csapadékot, valamint egyedülálló rögrendező munkát végeznek. Méterenkénti súlya 176 kg.

 

framest_2

 

A tárcsa munkaszélessége 4400 mm, teljesítmény igénye 130-140 kW.

Azoknak ajánljuk a Framest Regulart, akik olyan gyorstárcsát keresnek, amit szélesebb felhasználási spektrumban is tudnak használni, szemben a piacon szereplő hasonló eszközökkel, például nagy mennyiségű szármaradvány bedolgozására.

 

framest_3

 

framest_4

 

További információ