A természetes ásványvíz nemzeti értékünk, évszázadok óta ismert, igazi hungarikum, amelynek védelmét a közeljövőben kiemelt feladatnak kell tekinteni. Felismerve a magyar ásványvizek jelentőségét az Új Széchenyi terv prioritásként említi az ágazat fejlesztését is - fejtette ki beszédében az államtitkár.
Magyarországon az egy főre jutó ásványvíz-fogyasztás a rendszerváltozás óta évente folyamatosan 20-30 százalékkal növekedett, s mára eléri az évi fejenkénti 110 litert. Az európai fogyasztást tekintve hazánk az erős középmezőnyben szerepel, mert az európai átlag 130 liter/fő/év. Az emelkedés legfőbb oka, hogy az emberek egyre inkább felismerik az egészséges táplálkozás fontosságát, és értékelik az ásványvíz táplálkozás-fiziológiai tulajdonságait. A jelentőségéhez képest mégis kevés szó esik a termékről. Jelenleg 35 gyártó cég uralja a hazai ásványvízpiacot, s a forgalmazott márkák száma megközelíti az ötvenet.
Az eseményen lehetőség nyílt a hazai és külföldi szakemberek, piaci szereplők és a jogalkotók közötti párbeszédre. Jelen volt a hazai ásványvizes szakma 70 százaléka, a külföldi előadók között pedig olyan neves szakemberek szerepeltek, mint Hubert Genieys, az európai palackozottvíz-előállítók szövetségének elnöke, illetve Patricia Fosselard, az európai palackozottvíz-előállítók szövetségének titkára. A szakmai egyeztetésen áttekintették a nemzetközi kereskedelmi, fogyasztási és szabályozási trendeket, amelyek egyre több területen érintik a hazai természetes ásványvizek gyártóit is.
A konferencia zárásaként elhangzott, hogy fontos feladat a palackozott vizek és italok elhasznált csomagolóanyagainak újrahasznosítása, valamint a termékdíj szabályozásának módosítása - olvasható a Vidékfejlesztési Minisztérium honlapján.