2007-hez képest a hazánkban megjelenő importtermékek aránya 10 százalékkal nőtt, ez azt jelenti, hogy 10-ről 20 felé emelkedett, miközben a hipermarketekben ugyan ez a szám már 33%. Hozzá kell tenni, hogy ez 2009-hez képest 2%-kal csökkent.
Az importokra az úgynevezett UHT-s technológia a jellemző, ez olcsóbb terméket eredményez, eltarthatósága miatt, ráadásul az árszintet az is mutatja, hogy a hazai és import termékekre is jellemzően a részesedés kevesebb.
A sajt esetében az import termékek értékaránya 35 %-ról közel 37 százalékra emelkedett 2008-ról 2009-re, miközben ugyanezen időszakban a hazai gyártók részesedése csökkent nagyjából három százalékkal.
A tejszín esetében 2008 óta a hazai termékek aránya több mint 10 százalékot zuhant, míg értékben 42-ről 35%-ra hanyatlott.