Változik a pályázati struktúra

agrarszektor.hu
Ha nem vesszük bele a bor marketingkeretét, akkor is kétmilliárd forint van az idei agrármarketing-finanszírozásban, melyben egyébként rengeteg újítás várható. Az mostani keret első pályázatai pár héten belül jelennek meg.

Komoly reformok várhatók a pályázati struktúrában, hiszen nem lesz olyan sok, speciálisan a termékpályára szabott támogatás, de ettől függetlenül a terméktanácsoknak is lesznek lehetőségeik. Ráadásul a pályázatok is több ideig lesznek aktívak, bár ettől függetlenül az elbírálásnál figyelembe veszik a beérkezési sorrendet - adta hírül a Napi Gazdaság.

Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója elmondta, hogy társvállalkozói megbízást kötöttek a CBA üzletlánccal, így az finanszírozza a párizsi Nemzetközi Mezőgazdasági Kiállításon való részvétel költségeinek komoly hányadát, ami azt jelenti, hogy a 140 milliós költségekből legalább 100 milliót fizet a cég. Ennek értelmében 47 magyar termelő, gyártó, ebbe beletartozik 12 borász, és ezeknek összesen 327 terméke jelenhet meg a világ legnagyobb agrár-élelmiszeripari kiállításán, mely február 19. és 27. között kerül megrendelésre.

Fodor Attila, a CBA kommunikációs vezetője hozzátette, ez a cégnek úgy éri meg, hogy bár a termelőknek ingyenes a kiállításon való részvétel, ellenben ha megrendelésük adódna, akkor az értékesítés és szerződéskötés a CBA-n keresztül bonyolódik. Kiemelte, hogy aszerint válogatták ki az általuk támogatott vállalkozásokat, hogy azok mennyiben képesek jó minőségű és mennyiségű árualapot biztosítani folyamatosan.

A lánc egyébként az idén több gourmet bisztróval kombinált boltot nyitna Európa nagyvárosaiban. Berlinben már a Hungarikum Delikát üzlet utolsó engedélyei beszerzésénél, Párizsban, Brüsszelben és Londonban még a helyszínválasztásnál tartanak.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?