A közel 170 ezer szakmai látogatót vonzó esemény a magyar exportképes vállalkozások számára is rangos megjelenési lehetőség. Idén huszonheten az Agrármarketing Centrum közösségi standján, 33 magyar cég pedig önállóan képviselteti magát. Az Agrármarketing Centrum szervezésében kiállító cégek az ital, hús, általános élelmiszer és bio tematikákban, négy pavilon közösségi standjain, összesen 243 négyzetméteren várják az érdeklődőket a legkülönfélébb, jellemzően prémium kategóriás termékekkel. A résztvevő cégek többek között kacsa- és libatermékekkel, vadhúsokkal, mézekkel, különféle italokkal, az organikus szekcióban pedig homoktövis készítményekkel, magolajokkal, fűszerpaprikával várják az érdeklődő beszerzőket - írja az AMC közleményében.
Az Agrármarketing Centrum standján külön pultnál ismerhetik meg a Társaság exportfejlesztési stratégiáját, a Hungarian Food Business Programot. A potenciális beszerzők akár azonnal regisztrálhatnak abba az online katalógusba, amely hatékonyan köti össze az exportra lépni szándékozó magyar vállalkozásokat a potenciális beszerzőkkel. Már az első két nap után jól látszik, hogy a kiállítási szektor túl van a Covid válságon, hiszen minden eddigit meghaladó számban vannak jelen kiállítók Kölnben, ahol várhatóan a látogatószám is meghaladja majd a valaha mért legmagasabb értéket. A magyar élelmiszeripari vállalkozásoknak szükségük is van az új piacokra, hiszen a klasszikus európai piacaink megtorpanóban vannak, az ANUGA-n pedig a világ minden tájáról érkező beszerzőkkel van lehetőség új kapcsolatok kiépítésére.