A mexikói San Gabriel környékén élő gazdák terményeit korábban közvetítők vásárolták fel, és csak szállítás után fizettek. Ezzel szemben a Pepsi előre garantálja az összeget a gazdálkodók számára, akik így akár hitelhez is juthatnak, vetőmagot, növényvédőszereket vásárolhatnak, biztosítást köthetnek és még gépeket is beszerezhetnek.
A Pepsi és a termelők közötti együttműködés egy egészen új megközelítést jelent, amelyben a vállalat versenyképességének fokozására társadalmilag is felelősen, kis közösségeket támogatva tesz kísérletet.
A néhány éve pilot projektként induló együttműködésben a PepsiCo Sabritas snack márka divíziója vesz részt, és a jelenlegi 300 fő körüli gazdaszámot 850-re szeretnék növelni, hogy a cég számára szükséges teljes napraforgó olaj mennyiséget helyi forrásokból tudják fedezni.
A projekttel a Pepsi jelentős költségmegtakarítást ért el, mert a farmok két helyi gyáregységéhez is közel helyezkednek el, így a szállításra jóval kevesebbet kell fordítania.
Természetesen nem a Pepsi az egyetlen cég, amely hasonló üzleti vállalkozásba kezdett. Korábban a Danone fejlesztett egy olyan vitaminokkal dúsított joghurtot, melyet önköltségi áron értékesített Bangladesben, cserébe viszont egy 2,5 milliárd fős potenciális fogyasztói csoportot tudott megfigyelni, akik napi 2,5 dollárnál kevesebb pénzből élnek.
A Pepsi árgaranciájának köszönhetően számos nagyobb helyi agrárvállalkozás kezdett pénzt fektetni olyan krumplifajták kifejlesztésébe, amely alkalmazkodik a mexikói klímához. Ma már a Pepsi a legnagyobb helyi burgonyavásárló Mexikóban, a teljes eladott mennyiség 22 százaléka a céghez kapcsolódik.
Az Pepsi és a gazdák együttműködésébe egy nonprofit szervezet is beszállt, akik mérnökök segítségével bevizsgáltatják a talajszerkezetet, hogy meghatározzák a termelésre legalkalmasabb vetőmagok, és növényvédőszerek körét. Helyi mérnökök révén később is segítséget, tanácsot tudnak nyújtani a gazdáknak, segítenek a beszerzésben.
A résztvevő gazdák mindegyike elégedett a együttműködéssel, mivel jóval magasabb árat kapnak terményeikért, mint korábban a kereskedőktől. Egyes farmerek termelése a 3 év alatt többszörösére emelkedett, bevételeikkel együtt.
A PepsiCo tervei között az szerepel, hogy a következő 7 évben mintegy 52 millió dollárt költenek terményvásárlásra, melyből 40 ezer tonna napraforgóolaj állítható elő. Ezzel a lépéssel közelebb kerülnek ahhoz, hogy kiválthassák azt a 80 ezer tonna pálmaolajat, melyet jelenleg Ázsiából és Afrikából szereznek be.