A múlt esztendő volt az első a SPAR Magyarország két évtizede alatt, hogy a forgalom nem érte el az előző évi szintet. Most viszont 4 százalékkal, 381,32 milliárd forintra csökkent a bruttó árbevétel. Ennek egyik oka, hogy negyedik éve csökkent - az elmúlt évben mintegy 2 százalékkal - az élelmiszer-kereskedelemben eladott árumennyiség.
Másrészt a vásárlóerő szűkülésével minden korábbinál nagyobb figyelmet szentelnek a fogyasztók az árengedményes akciókra, s ezzel párhuzamosan élénkül az alacsonyabb árfekvésű saját márkás, illetve diszkonttermékek forgalma - mondta sajtótájékoztatóján Feiner Péter, a SPAR Magyarország Kft. igazgatóságának elnöke, hozzáfűzve: így természetesen kevesebb lett a bevétel, de részben amiatt is, hogy tavaly folyamatosan nyolc-tíz szupermarket volt két hónapig zárva felújítás miatt.
A cég ugyanis tavaly összesen 57 egykori Plus üzletet modernizált és alakított át SPAR szupermarketté. Emellett Újfehértón, Kazincbarcikán és Martfűn létesült új üzlet, valamint megújult a tatabányai Interspar és az egri szupermarket.