A húsvéti a termékektől tízmilliárdos forgalmat remélnek a hazai gyártók - mondta a Népszabadságnak Éder Tamás, a Hússzövetség elnöke. A szövetség tagvállalataitól származó információ szerint bőséges kínálatra és a tavalyi árakra számíthatnak a vevők. A drágulás ellen szól, hogy a húspiac idén eddig pangott, sőt számottevő fogyasztáscsökkentést tapasztaltak a feldolgozók.
Az év eleji német dioxinbotrány szintén magyar termékeknek kedvezett, mivel az akkor elrendelt szigorú hazai ellenőrzések bebizonyították, hogy a hazai húskészítmények kifogástalan minőségűek.
A Nielsen piackutató adatai szerint tavaly mintegy 214 milliárd forintért vásároltak Magyarországon húskészítményt. Értékben 3, mennyiségben 4 százalékkal emelkedett a húskészítmények kiskereskedelmi forgalma az előző évhez viszonyítva.
A gyártók és a szakmai szövetségek képviselői már évek óta szeretnék elérni azt, hogy a silány minőségű olcsó termék helyett inkább a garanciával rendelkező márkázottat válasszák. Ezért is ajánlják az idén a húsvéti termékek vásárlásakor, hogy pontosan beazonosítható gyártótól válasszanak a húsvét jellegzetes készítményei közül. Nem árt pontosan átböngészni a kísérő cédulát, mert abból az is kiderül, hogy miből készült a termék.
A húsvéti sonka, igazából gyűjtőfogalom, hiszen sok esetben nemcsak sonka vagy lapocka, hanem tarja, csülök vagy karaj is kerül húsvéti sonkaként az asztalra. Néhány éve a magyar piacon megjelentek a szlovák húsfeldolgozók is, akik más szabvány szerint - olcsóbb húsokból, olcsóbb technológiával - készítették a magyar klasszikus pácolt parasztsonkához hasonló terméket.