Európa legnagyobb ruházati láncának adózott eredménye az egy évvel ezelőtti 3,74 milliárd svéd koronáról 2,62-re csökkent az első három hónapban. A forgalom egy százalékkal 28,7 milliárd koronára mérséklődött. A H&M közleménye szerint a csökkenés a korona euróhoz viszonyított magas árfolyamának tudható be - írja a Világgazdaság.
A vállalat eredmény kimutatásából kiderül, hogy az jövedelmezőségen a magas alapanyag- és szállítási költségek rontottak.
Karl-Johan Persson, a H&M pénzügyi igazgatója szerint az eredményekből látszik, hogy a pamut árának emelkedését nem hárítják át a vevőkre, hanem inkább a biztos vásárlói bázis megtartására koncentrálnak. Mint mondja, a H&M célcsoportja éppen az a réteg, amelyet a gazdasági válság igen mélyen érintett, több piacon csak akciókkal tudták hozni a várt számokat, s néhány egységet be is kellett zárni.
A svéd vállalat idén 97 új üzlet nyitását tervezi világszerte, s nyolcat számolnak fel. Magyarországon 14 H&M üzlet működik, ebből kilenc Budapesten.