Egy kilogramm sonka átlagos fogyasztói ára tavaly március-áprilisban 1.612 forint volt, 2 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban - közölte az MTI.
A gyártói márkák pozíciója nemcsak az összes húskészítmény átlagában, hanem sonkánál is erősödött, különösen az ünnepi peridusban. Sonkából - a mennyiséget tekintve - a boltok forgalmából 70 százalék jutott a gyártói márkákra a legutóbbi két évben március-áprilisban.
A sonka kiskereskedelmi eladása koncentráltabb, mint általában a húskészítményeké. Az eladott sonka-mennyiség 70 százalékát 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletben szerezték be a vásárlók mind tavaly, mind pedig tavalyelőtt. Egy évvel azelőtt még 67 százalékos arányt regisztrált a Nielsen.
A sonka csomagolási méretét tekintve az egykilós és nagyobb méretűek adták a forgalom 68-70 százalékát, a legutóbbi három év március-júniusi időszakában. A 100-249 grammos szegmens pedig 26-28 százalékos arányt ért el.
A sonka bolti forgalmához hasonlóan kedvezően alakul általában a húskészítmények piaca is. A húskészítmények kiskereskedelmi eladása - értéket tekintve - 3 százalékkal nőtt éves összehasonlításban, és meghaladta a 210 milliárd forintot tavaly. Az eladott mennyiség mintegy 170 ezer tonna, ez mintegy 4 százalékot jelent - tartalmazza a Nielsen közleménye.