Ez egy viszonylag könnyen kivitelezhető megoldás, így a gyártók többsége várhatóan él is ezzel a lehetőséggel, a fogyasztók pedig szinte kizárt, hogy megéreznék az ízbeli változtatást. Ilyen módon a bevezetendő adó valódi célja, a népegészségügy védelme tulajdonképpen megvalósulna: kevesebb sót fogyasztanánk, a gyártók pedig jobban járnának.
Az adóbevételek növelése, mint másodlagos cél, viszont úgy fest, elmarad, ha a gyártók sikeresen kikerülik az adót.
Vannak termékek azonban, amelyeknél nem lehetséges a receptváltoztatás, ilyen például a cukormentes, már létező Coca-Cola, amelynek eredeti összetevőit a magyar jogszabály szerint nem módosíthatják, így az ára biztosan emelkedni fog.
Az Unilever céget is súlyosan érinti a chips adó, sőt, évek óta folyamatosan csökkenti termékei sótartalmát (főleg a levesporokét), azonban vannak olyanok, amelynél ez nem járható út, pl. a Delikát8 ételízesítő, amely egy sópótló termék. "Ez gyakorlatilag egy finom fűszerekkel dúsított sópótló termék. Ilyenkor merül fel az az ellentmondás, hogy a sópótló funkcióval rendelkező ételízesítő adóköteles, a só maga viszont nem" - hangsúlyozta Molnár Kálmán kommunikációs igazgató.
Lehetetlen viszont a receptváltoztatás a nagy sikerű energiaitalok esetében, amelyek ára bizonyára emelkedni fog, az eladás pedig várhatóan jelentősen csökken majd - írja az AgroLine.