Az MVH új, saját honlapján elérhető elektronikus rendszere segítségével teszi gördülékenyebbé az ügyféltájékoztatást, mivel lehetővé teszi folyamatban levő ügyek lekérdezését, ellenőrzését, közben pedig betekintést nyújt a hivatal munkáját jellemző statisztikai adatokba.
Teljes körű megvalósulása után közel 250 ezer gazdálkodó számára biztosít majd tájékoztatást, és nyújt információt az MVH-hoz beadott kérelmek elbírálásának állásáról, a különféle projectek állapotáról, valamint a Hivatal nyilvántartásában szereplő regisztrációs adatokról.
A rendszer bevezetése több lépcsőben történik: 2011 februárjában már kibővített telefonos szolgálat és call center segítette a munkafolyamatokat, hogy hatékonyabban elégítsék ki ügyfeleik igényeit, az elektronikus ügyfélszolgálati rendszer pedig holnaptól (szeptember 23-tól) lesz elérhető. Palkovics kiemelte, külön öröm számukra, hogy az átadást az OMÉK megnyitására datálták, ahol be is mutatják a fejlesztést.
Szintén az első teendők közt szerepel a regisztrációs adatok áttekintése, módosítása, valamint az EMVA beruházási típusú támogatásainak elérhetővé tétele, ebben nem kevesebb, mint 37 ezer ügyfél érintett.
Ezt követően az ügyfélkör bővülése várható, később az MVH kiterjeszti az elektronikus rendszert az EMVA-ból igényelt egyéb támogatásokra, majd az egységes kérelemmel igényelt területalapú támogatásokra.
A rendszer gyakorlatban történő bemutatását Juhász Ferenc, az MVH képviselője végezte. Kiemelte, hogy a használathoz ügyfélkapus beazonosítás szükséges, de lehetőség van meghatalmazottat is beléptetni a rendszerbe. A belépést követően a személyre szabott elektronikus felületen megjelenik az ügyfél összes MVH-hoz beadott kérelme (támogatás igénylések, kifizetés igénylések, stb), itt alkalmazhat szűrőfeltételeket, keresési, rendezési lehetőségei vannak, hogy az adott ügy adatait megnézhesse.. Egymásba kapcsolódó ügyek megtekintésére, projektszintű böngészésre is lehetőség van.
Az adatvédelmi szabályokat természetesen mindenhol betartják. A költségvetésről annyit tudtunk meg, hogy a hardware részét saját budget-ből fedezi a Hivatal, de mivel még tart a folyamat, nem lehet forintosítani. A software részt uniós forrásból finanszírozzák, ez 40 millió Ft.
Az új elektronikus ügyfélszolgálati rendszer bevezetésével alapvető cél, hogy a gazdálkodók adminisztrációs kötelezettségei csökkenjenek, tájékozottabbakká válnak saját ügyeikben, a kérelmek elbírálása, nyomon követéseátláthatóbbá váljon, és mindkét fél munkája hatékonyabb és egyszerűbb legyen.